K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-08-2010, 23:10   #31
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hej alle
Vil lige sige at nu har jeg på 6. år spist Efexor 150 mg. med god virking og det var min psykriater der anbef. dem.

Jeg tager til nat Remeron 30 mg. og er det ikke nok, har jeg Imovane 5 mg. så jeg ikke får alle de nætter uden søvn.

Jeg kan godt få "stød" som jeg kalder det, i kroppen, måske bare ved at kigge til venstre f.eks. og der siger psykriateren at det kan være p.g.a. for lidt eller for megen medicin.

Alt i alt er jeg, lidt bedere i dag end for 7 år siden. Har dog intet arb. og det får jeg nok heller aldrig mere. Jeg har fået en varig førtidsp. Jeg er begyndt at forholde mig til dette, da jeg ikke har noget at tilbyde arb.markedet.

Jeg har også været møllen rundt med div. mediciner p.g.a. min stadige dep.
Det bliver vist ikke anderledes, desv.

Jeg syntes hvis I er i tvivl omkring jeres medicin så tag kontakt til de som har ordineret, jeres medicin.

Lad værer med at selv trappe ud af den, det kan ende i noget

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2010, 00:30   #32
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 14
Leduce er ny på vejen
ja nu har jeg lige læst nogle tråde igennem ..hvor der feks er ord som .fravælge medicinen..eller jeg tog det ikke og fik det bedre

MEN MEN jeg vil påstå at sige ..i mange situationer kan man jo ikke bare fravælge medicinen ..da der er tale om liv og død..(ihvertifald i min situation)
det med at sidde og fravælge medicin er at spille med ens sind da man kan få angst psykoser og det er ikke mere rart
Jeg har selv været en af dem der ikke ville tage medicin men tro mig da jeg sad på psykiatrisk afdeling og ike vidste hvem jeg selv var ..ja så var det ja tak til medicin ..bare jeg ikke led sådan mere ...
Jeg mener at kan man sidde selv og vurdere om man skal tage den pille eller ej ..ja så er man i mine øjne ikke nok syg ..for er man først dernede hvor man ikke kan bunde vil man gøre alt for at komme ud af det hul...også er man ligeglad óm man får et par bivirkninger..bare min mening .

jeg siger ikke på nogen måde at får man de vildeste udfald som nogle her har skrevet ..ja så er der forståeligt at de vil prøve et andet præperat ..bare der er noget der virker..

men kan man med et par psykolog timer alene kommer op igen ja så er det det man skal gøre..

psyiatrisk afdelinger har så lidt ressourcer idag ..har oplevet folk der er blevet udskrevet pga spareplan og mangel på pladser hvor jeg har tænkt om disse personer de godt kunne finde på at begå selvmord når de kom hjem ..det er desværre dagens dk idag..

Jeg skulle råbe højt for psykolog timer oveni medicin behandling ..det var de færreste der kunne få det da der næsten ingen psykologer var pga nedskærninger..

men hold da op mange af de ansatte var guld værd ..det eneste store råd jeg fik var --ALDRIG at trappe ud af medicin på egen hånd,,da de så mange komme tilbage lige pga af dette..
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2010, 09:52   #33
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg syntes også at det er vildt at ens prakiserende læge lader een trappe ud selv når han ikke kender een så meget. I 2008 var jeg endnu ikke tilknyttet en psykiater "kun" en psykolog og på et tidspunkt troede jeg, at den hellige sag var velforvaret og at jeg kunne trappe ud af de 40 mg. cipralex jeg fik om dagen.

Jeg arrangerede tid hos min læge og fik blot foreskrevet hvorledes nedtrapningen skulle foregå. Der var ikke noget med at stille spørgsmål tegn om det nu også var det rigtige. Et lille års tid efter var jeg så langt ude og sled mig rundt i smerter med tvangstanker, vrangforestillinger og lign. så jeg tiggede om at blive indlagt på psykiatrisk skade stue. Jeg gik igang med at trappe op på cipralex igen og først derefter i foråret 2009 fik jeg tilknyttet en psykiater. Det har kostet mig rigtigt meget helbreds mæssigt at være trappet ud 1 år. Forkasteligt var det også at der skulle gå så lang tid før jeg fik anvist en psykiater eller at jeg selv skulle bede herom. Den første omgang anti depressiva fik jeg i 2007 hvor jeg var til min første speciallæge undersøgelse i forbindelse med stop af sygedagpenge, men heller ikke der blev jeg anbefalet en psykiater, kun en psykolog.

Jeg mener at alle der medicineres med antidepressive præperater bør konsulteres af en psykiater allerede fra starten, om det så er nok med et par gange der er jo individuelt. Jeg mener bare ikke, at de praktiserende læger har nok kompetence hvad det angår, de siger jo bare at man selv kan vælge om man vil tage det eller ej.

Jeg vil aldrig trappe ud af min medicin, det tør jeg ikke igen. Leduce du har fuldstændig ret i at der går mange psykisk syge mennesker derhjemme, der ikke bliver taget hånd om i det psykiatriske sundhedsvæsen. De sendes hjem før tid eller vælger det selv fordi behandlingen på de psykiatriske hospitaler bare ikke er optimal. Jeg fatter ikke at man bliver ved med at spare på det område..

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 02-08-2010 kl. 09:56.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2010, 12:04   #34
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille60 Se meddelelser
kan ikke huske hvad dosis jeg fik men skulle tage 6 piller om dagen så tror det var noget med en 900 mg om dagen.
Jeg har MEGET svært ved at tro, at du fik 900 mg. venlafaxin om dagen. Det er TRE GANGE så meget som den anbefalede maksimale dosis.
Mon ikke du enten fik 6 piller med lav dosis i hver eller fik noget andet sammen med vanlafaxin - foreksempel noget angstdæmpende, noget antipsykotisk eller et til antidepressiva...

Når det er sagt, så fik jeg også en forgiftning da jeg fik mit første antidepressive medicin. Jeg tror, at det var Akarin... Jeg blev manisk, og blev indlagt til udtrapning.

Efexor har jeg ikke haft problemer med siden bivirkningerne forsvandt.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2010, 16:24   #35
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa kan ikke huske det men ved bare at jeg gav over 1000 kr for en måned pga jeg skulle tage så mange piller og jeg startede med at få akarin men kom så over på effektor som jeg skulle tage isteden for.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2010, 17:14   #36
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 14
Leduce er ny på vejen
Der findes i 37,5mg (små huse) 75mg og 150 mg....
ja jeg betalte 1300kr første gang man starte forfra ,(sygeforsikring)..heldigvis er dem jeg er nu på meget mere billige
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 21:52   #37
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Optrapning.

Min psykiater går jo på ferie på fredag så jeg skrev til ham, at det går ok med de 75 mg. efexor og 40 mg. citalopram. Han siger, at jeg kan trappe op på 150 gram efexor og 20 mg. C. Går det hverken værre eller bedre om et par uger trapper jeg op på 225 mg. effexor og ud af citalopram.

Han har jo ikke selv prøvet det, men mener ikke at jeg vil få nogle bivirkninger, jeg ville lige høre hvad I syntes, kan der komme bivirkninger om et par uger ved at trappe så hurtigt op ?? Det er godt at være forberedt.


Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 23:31   #38
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Jeg sov ikke ordentligt i 2½ år pg.a. Efexor. Jeg skal ALDRIG, ALDRIG på det (sorry) skidt igen.
Jeg havde mareridt hver eneste nat og vågnede - uden undtagelse - op hver eneste dag badet i sved pg.a. hedeture. Det blev desværre ikke bedre på Sertralin der havde de samme bivirkninger. Og Akarin blev jeg psykotisk af. Seroquel tog jeg 20 kilo på af.
Er vidst ikke så heldig med medicin. Det eneste heldige har været Lamictal/Lamotrigen.

Men det virker forskelligt på folk og som jeg kan læse i tråden har Efexor haft en gavnlig effekt på dig, så det er jo super. :-)
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2010, 08:31   #39
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Agnes Marie,

Det er da godt, at du så har fundet noget der er godt for dig. Jeg skal lige love for at der er mange forskellige præperater i den psykiske verden. Umiddelbart virker det som om at jeg hips om haps med den medicin jeg får, nu må jeg se hvordan det går med optrapningen.

Jeg tror dog ikke at jeg vil have mere end 225 mg. efexor, det er svært at sige hvornår nok er nok. Jeg må nok holde mig til hvad der skal afprøves og så se hvordan jeg har det med det.

Há en god dag.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2010, 14:03   #40
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Agnes Marie,

Det er da godt, at du så har fundet noget der er godt for dig. Jeg skal lige love for at der er mange forskellige præperater i den psykiske verden. Umiddelbart virker det som om at jeg hips om haps med den medicin jeg får, nu må jeg se hvordan det går med optrapningen.

Jeg tror dog ikke at jeg vil have mere end 225 mg. efexor, det er svært at sige hvornår nok er nok. Jeg må nok holde mig til hvad der skal afprøves og så se hvordan jeg har det med det.

Há en god dag.

Kh. EE
Jeg tror altså heller ikke der sker noget ved at du sættes op, jeg har prøvet det samme og gik fra 75 mg til 375, med ca 3 uger imellem. Hvis din psykiater har erfaringer med Efexor, tror jeg du skal stole på at han har styr på det
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erfaringer søges. BSR Alt det andet 66 02-03-2012 09:31
Erfaringer med CSV søges onmyway Alt det andet 6 29-10-2011 12:26
Neurologisk undersøgelse - erfaringer søges FacingTrouble Alt det andet 28 30-05-2011 08:30
erfaringer med medicin søges ville Alt det andet 19 13-06-2009 16:30
Søges, personer med erfaringer §84 Jens Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 04-12-2005 17:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension