K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2010, 13:40   #1
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Med dags varsel

er jeg kaldt i aktivering i Viva:

Viva tager imod borgere, der har livsstilssygdomme i en sådan grad, at det kan virke som en forhindring i forhold til deres tilknytning til arbejdsmarkedet. Projekt Viva har fokus på god ernæring og regelmæssig motion, en dermed forbedret livsstil, der kan føre borgeren tilbage som aktiv medspiller på arbejdsmarkedet.



Dette gøres via individuelle målsætninger, der indfries som en del af følgende elementer: Kostvejledning, hvor der undervises i kost og laves nærende mad – Fysisk træning, hvor vi rør os og kommer i form – Psykologisk støtte; i form af temaundervisning, samt arbejdsmarkedsafklaring, hvor hvert enkelt borger afslutningsvis kommer i 3 måneders virksomhedspraktik.
******

Kl. 10.00 i dag blev der præsenteret en jobplan for mig, jeg skal møde op 25 timer om ugen, start i morgen 8.00, underskriver du ellers fratager jeg din kontanthjælp!!

Samtalen er optaget.

Jeg har underskrevet under tvang og under protest, hvilket jeg naturligvis har indført på den jobplan.

""Sammen med en medarbejder på Jobcentret skal du afklare dit beskæftigelsesmål, dvs. den type job du sigter mod.
Du beskriver dine ønsker og planer for medarbejderen på Jobcentret, og på den baggrund diskuterer I hvordan dine muligheder for beskæftigelse kan forbedres.
Samtidig aftaler I hvilke tilbud for dig jobplanen skal indeholde, og I lægger en tidsplan.
Til sidst nedskriver Jobcentret den endelige plan, og I underskriver aftalen.""
**********

Er mit jobcenter på gale veje, kan de uden videre hive en jobplan ned over mit hoved??

I afslaget vedr. min førtidspension §17 står der:

Samlet set og en hel masse :-) kunne etableres på arbejdsmarkedet evt. i et flexjob.

På jobplanen står der: Hurtigste vej til selvforsørgelse.

Jeg skal bruge paragraffer.........
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 13:58   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Suk, ja.... de 25 timer giver større refusion til kommunen.

Gad vide, hvordan de kan komme frem til 25 timer, når de også skriver noget om "evt. fleksjob".

Men du kan måske henvise til tidligere arbejdsprøvninger, lægepapirer og/evt. ressourceprofil, hvis der står noget om FÆRRE timer.

Og ellers en snak med egen læge om dennes mening.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 14:02   #3
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
I jobplanen står der at egen læge IKKE har noget at sige.

Da jeg er match4, et afklarings-og vejledningskursus i dec. 07 siger FP eller flex, så er det her "tilbud" jo uhørt.

Er de gået bort fra en 14 dages varsel??
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 14:06   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
De 14 dage gælder "kun", hvis du skal overgå til en anden type forsørgelsesgrundlag (tror jeg da).

Jeg er ikke helt sikker, når det gælder "tilbud".

Men du skal have det på skrift med klagevejledning og paragraffer.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 14:10   #5
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Det har jeg fået, klagevejledning, men det ændrer jo ikke på at kommunen har syltet mig i 12 år og nu forventer at jeg springer for dem med 22 timers varsel.

Jeg venter på en opringning fra Arbejdsmarkedsstyrelsen, så får jeg høre.

Og efter påske har jeg en aftale med en journalist ved den lokale avis, hun vil meget gerne høre om jobcenter Høje-Tåstrup.

Det her kommer bare højst ubelejligt, jeg fik konstateret celleforandringer i sidste uge og skal videre til undersøgelse på mandag.

Det er altså rigeligt at tænke på.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 14:11   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Pu ha det en hård en at få,hvis man er helt imod...Selv ville jeg synte at det kunne lyde som et mega godt tilbud,hvis over vægt er det prina årsag til man ikk kan komme i jop,eller andet misbrug.

psykolokisk støtte kost vejledning og motin,det har jeg efterlyst mange gange men da jeg tidliger har smidt over 20 kg mener lægen det kan jeg selv,men har slet ikk gejsten selv..

Men det er godt nok ikk meget tid du har fået til at tænke igemmen om det er en god mulighed for dig, det syntse jeg er meget dårligt,for det er et stort skridt,for dig måske..

og så vil jeg lige skrive at alt det her kommer lige fra mig uned at jeg kender til din baggrund.. jeg ville se på det som en mulighed ,jeg vejer selv ca 35 kg for meget..

Rediger lige ,ser du måske har en celle forandring,det har jeg også haft men det viste sig ikk at være alvårligt ...Men du skal naturligvis gå til de undersøgelser som du skal til..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 25-03-2010 kl. 14:17.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 14:21   #7
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej Maj-Britt

Hvis tingene går for hurtigt og/eller hvis tingene presses ned over hovedet på nogle personer(fx mig), får de det måske dårligt og må efterfølgende sygemelde sig...

I følge loven skal div. tiltag udarbejdes i samarbejde med dig(klienten skal inddrages), og det kan vist IKKE siges at det er gjort her...

Gå i dialog med dem, og få evt. timeantallet sat ned
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 14:22   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Du skriver kommunen har syltet dig i 12 år.
har kommunen virkelig intet gjort i 12 år. Det forstå jeg godt nok intet af.
hvis der havde stået noget om restevne i min RP, havde jeg helt sikkert blevet kimet ned dag og nat for jobplan eller aktivering.
kender selv en jobkonsulent privat i min kommune

Men 1 dag varsel er dog lige groft nok. Men Ja som multe skriver prøv og gå i dialog.
ellers tror jeg desværre du gør det svære for dig selv

Sidst redigeret af MTVRV1; 25-03-2010 kl. 14:26.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 14:26   #9
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jeg er 165 høj og vejer 60 kilo :-) har ikke for højt blodtryk eller sukkersyge.

De fremfører at jeg har:

Sygdom i blodkarrene i begge hænder
Lænderyggesmerter ( jeg har altså kun 1 ryg)
Tobaksmisbrug
Lungelidelse
D-vitaminmangel
Uro i benene

Ovennævnte sygdomme giver IKKE anledning til udeblivelse fra aktivering.

At de så har glemt massivt søvnproblem, tennis og golfalbue på begge arme, depression er vel en detalje.

Jeg er MEGET vred over at der anføres at jeg har brug for at blive vænnet til at møde på på en arbejdsplads, " forløbet tjener også det formål at lære hende mødestabilitet.

På det før nævnte kursus var jeg sq den eneste, der mødte HVER dag præcis til tiden.

Der træder han altså min ære meget nær; måske lidt øhhhhhhh, det skal du ikke tænke på, men det gør jeg.

Jeg har altid har ganske få sygedage i min tid på arbejdsmarkedet, sidste job, skolerengøring, 3 år og 2 sygedage.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 14:28   #10
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Du skriver kommunen har syltet dig i 12 år.
har kommunen virkelig intet gjort i 12 år. Det forstå jeg godt nok intet af.
hvis der havde stået noget om restevne i min RP, havde jeg helt sikkert blevet kimet ned dag og nat for jobplan eller aktivering.
kender selv en jobkonsulent privat i min kommune

Men 1 dag varsel er dog lige groft nok. Men Ja som multe skriver prøv og gå i dialog.
ellers tror jeg desværre du gør det svære for dig selv
Der var IKKE mulighed for dialog, enten underskrev jeg NU eller også tilbageholdt han min kontanthjælp, bisidder og optager hørte præcis det samme.

Kommunen har INTET gjort i de 12 år.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Varsel om ophør af... Susanne2412 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 12-04-2011 12:35
Stop for udbetaling uden varsel develler Din historie 44 06-07-2010 09:43
Sygedagpengeudbetaling stopper uden varsel develler Alt det andet 2 05-11-2009 23:18
Beregning af 1 dags ledighedsydelse 0604 Spørgsmål ang fleksjob 2 18-08-2009 10:07
dags dato skattepige Alt det andet 13 03-04-2009 18:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension