K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2009, 02:58   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Red face Har nogen prøvet når musklerne sitre i hele kroppen?

Håber det er ok, jeg lige skriver her, da det er hurtigere at spørge k10'ere end lægen på Mandag

Og da de fleste herinde er syge, så kunne jeg måske få nogen bud...

Jeg har et stykke tid følt mig lidt ved siden af mig selv, ingen smerter eller noget, bare lidt tom indvendigt.....jeg er ekstrem træt, men kan somregl ikke sove om natten - ofte tager jeg revance om dagen, hvor jeg kan sove bedre, men vågner ofte op med følelsen af tømmermænd (selvom jeg ikke har drukket).

I dag da jeg skulle hente min søn fik jeg det rigtig mystisk, mine ben begyndte at ryste, og det var halv svært at gå ned af trapperne i metroen med de der rystende muskler, og da jeg stod inde i toget, kunne jeg mærke hvordan fødderne rystede i støvlerne og i lårmusklerne, og armene rystede også så jeg dårligt kunne holde fast i stangen - synes jeg var helt urolig indvendigt, og kæbemusklerne dirrede også en smule. Lidt som når man fryser voldsomt meget - bare uden at fryse.

Tror det varede omkring en halv times tid, så klingede det af for til sidst at gå væk. Og nu er der ikke noget.

Jeg fik et lignende 'anfald' for små 14 dage siden efter jeg havde spist, men det varede måske kun 10 minutter.

Jeg forsøgte at google lidt på symptomerne og røg ind på noget om stofskiftet, men der var også beskrevet lignende symptomer hos nogen med stress (og jeg ér stresset!)..

Har nogen af jer prøvet noget tilsvarende - og hvad var det?

Jeg har spurgt mit netværk, men de har ikke prøvet det, men mener jeg er stresset.....kan bare ikke forstå hvordan stress kan få det hele til at dirre

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 03:59   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
stres gør mange sjove ting ved end krop
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 04:15   #3
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Det lyder som god gammeldags stress, - og, jo, det er prøvet!
Når du lige har spist, indtræder en let afspænding, - og så slipper kontrollen over musklerne også lidt. Derfor ryster du, - men det er ikke så dårligt, for kroppen slipper spænding når den tager sig en rystetur.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 07:02   #4
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Det lyder meget som de ture jeg også er begyndt at få, her de sidste par dage, jeg har dog også undt, men det har jeg jo altid. Ved heller ikke hvad det er.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 10:56   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg er ikk læge men syntes bestemt du skal kontakte lægevagten ,jeg syntes det lyder som bivirkninger på milicin, har du fået noget nyt eller stoppet med noget , det to vit forskellige tidspumter det er kommet på men måske noget milisin lidt før bægge situiationer,imetroen og efter maden,kommer det igen inden mandag syntes jeg bestemt ikk du skal inorere det....hvad hvis det var en af dine børn ville du så også bare se tiden an? nej det tror jeg ikk du ville, så pas på dig selv også,det enda snart jul ...
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 11:14   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg har et stykke tid følt mig lidt ved siden af mig selv, ingen smerter eller noget, bare lidt tom indvendigt.....jeg er ekstrem træt, men kan somregl ikke sove om natten - ofte tager jeg revance om dagen, hvor jeg kan sove bedre, men vågner ofte op

den har jeg heltiden og en rysten i kroppen kommer og går i løbet af dagen. Faktisk den sammen følelse når man er rigtig nervøs. Men uden at være det.
samt hvis jeg laver det mindste fysiske begynder jeg og ryste og en prikken i arme og ben. Jeg får så også endnu mere som ubalance og o.s.v

hammer ubehagelig følelse.
men havde nok ventet til at snakke med min læge.
husk og får tjekket dit blodsukker.
Men nogen gange bliver man faktisk mere syg og kigge på nettet eller i bøger.
det har jeg fundet ud af efter mange år uden diagnose.
heldigvis ved jeg hvorfor det kommer nu.

Sidst redigeret af MTVRV1; 19-12-2009 kl. 11:19.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 11:59   #7
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Det er rigtig meget ubehagelig når man få sådanne ture.

Jeg har haft det næsten dagligt i 6 år. De første gange troede jeg nærmest at jeg var ved at dø. Jeg svedte koldsved og hele kroppen gik i selvsving. Læge og psykolog siger det skyldes mit traumatiske stress sammen med min depression.

Jeg forventer ikke at det bliver bedre, da der sker så meget med mine 2 børnebørn, hele tiden. ( de har begge muskelsvind og den mindste er født med meget dårlig hjerte)

Jeg føler det er meget pinligt når jeg er i selskab med andre og næsten ikke kan få koppen med kaffe op til munden uden at det vælter ned over det hele.
Og jeg er ikke til te hos fru Hyacint

Tag en god snak med lægen på mandag.

Du skal have rigtig mange

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 13:05   #8
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Jeg har noget der minder utroligt meget om det helenekr, foruden min primære diagnose (PTSD tilsvarende ) har jeg neurasthenia diagnose som populært ofte kaldes kronisk træthedssyndrom, selvom der er flere forskellige lidelser der får den betegnelse. Den består i bl.a. i en kronisk anspændthed i en grad så bare det at strække sig medfører muskelkramper, eller en arm låser midt i en bevægelse og koppen skvulper over ufrivilligt. Ligeledes er det sådan at søvn ikke forfrisker en, man mærker ingen forskel i energi om man sover 2 eller 10 timer Det behandles ved mig med op til 2400 mg ibuprofen om dagen + op til 8 panodil for smerterne, og jeg blev anbefalet afspændingsterapi, men skal så selv betale den, hvilket jeg ikke har råd til. Til gengæld er jeg nu på 3die år i kognitiv terapi for at klare hverdagens små belastninger. Jeg har dog beholdt min familie, mange med så svære PTSD symptomer som mig kan vanskeligt have familie hos sig.
Hvis min socialfobi på et tidspunkt lægger sig nok, vil jeg gerne i varmtvandsbassin, da jeg tidligere var en habil svømmer og vandhund
Der er heldigvis dage hvor der stort set intet sker , og hvor min krop slapper lidt af og jeg kan nøjes med at den værker.
For dem der måske ikke forstår kan det siges jeg er omfattende udredt og i "sufficient" medicinsk behandling iflg. lægeattesterne....

mvh Nøvsen
__________________
Waste no more time argueing about what a good man should be. Be one.
Marcus Aurelius
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 14:40   #9
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Op til lægen, og få taget en blodprøve kære Helene, den kan hurtigt afgøre om det er stofskiftet.

fra Hellemor
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 15:00   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
1000 tak for de mange tilbagemeldinger, det luner da lidt, når man sidder lidt alene med det.....

Jeg ringede til lægevagten, men han sagde at jeg bare skulle kontakte min læge på Mandag, da han alligevel ikke kunne gøre noget. Så rådene på k10 må da siges at være bedre, hehe...

Nej jeg tager ingen former for medicin. Jeg startede i November, men tog dem kun en uge. Så det kan det ikke være....

Jeg har fundet ud af, at mine muskler sitre hvis jeg forsøger at spænde dem - eksempelvis ved at bukke armen og spænde musklerne så meget jeg kan, lige som der også er et vist punkt der får musklerne til at sitre i benene hvis jeg forsøger at spænde musklerne der. Så kan lægen i det mindste se det!!

Tænker også lidt på en form for vitaminmangel, men glæder mig til at få talt ordenligt med lægen på Mandag - håber han har tid snarest.

Jeg er ikke bange eller noget, og det føles heller ikke som angst som jeg nærmest er mester i at identifisere.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan klare i lockouten?? Jeg ryster over hele kroppen!! Ninja Politik og Samfund 21 04-04-2013 20:16
Svedige hænder, rysten over hele kroppen FrkSilverfox Dit og Dat 6 17-03-2012 11:40
nogen der har prøvet at anke frupia1 Alt det andet 13 01-08-2010 15:53
Har nogen prøvet Maj-Britt Dit og Dat 7 19-08-2008 14:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension