K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2011, 23:47   #111
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Vi tager det lige i omvendt rækkefølge...

Citat:
Så jeg er meget opsat på det, men også lidt i tvivl, især omkring vejret. Jeg kan godt finde vejrudsigter der er gældende nu og en uges tid frem, men en oversigt med hvordan vejret feks har været det sidste årstid i feks Burgas kan jeg ikke finde. Nogle gode ideer?
Fandt det her
http://www.climatetemp.info/bulgaria/burgas.html
er vist noget af det du søger... mere nøjagtigt skal du nok følge vejrudsigten og notere ned dag for dag så har du for hele året på et tidspunkt...
En ting jeg kan sige er at man kan klare sig med to elradiatorer året igennem for det har jeg gjort... til efteråret bliver det luksus for der får jeg indstalleret klimaanlæg... sådan en converter der både køler og varmer og samtidig sparer strøm...

Citat:
jeg tænker at købe en gammel "ruin" og så en campingvogn eller to og så bruge de første par år på at renovere mens vi er i campingvognene, og så er det kun i ferier osv vi er der.... lyder det helt skørt?
må man det (campingvogne) ?
og kan man så godt bare efterlade div i et par md ad gangen?
det første "ryk" ville så være et lille halvt års tid, at vi kan være der i træk... men derefter tre-fire uger ad gangen, måske mere måske mindre...

Har tidligere haft hus og renoveret det hen ad vejen selv, ind imellem haft lidt håndværkerhjælp, men for det meste lavet det hele selv, så renovering skræmmer mig ikke, jeg synes processen er dejlig, og at det er en dejlig aktiv måde at holde fri på. Og så snakker man så godt når man laver noget, og jeg har en stor familie, der gerne vil på ferie og holde fri, men som også gerne vil lave lidt
Ja ja du må sætte alle de campingvogne op du har lyst til på din egen jord... og du må også bo i dem det er der ingen der blander sig i...
Det er faktisk den mest brugte måde englænderne gør det på... de starter for det meste med et år eller 2 i campingvogn...
Jeg kan udmærket se ideen med at lave det til et familieprojekt og tror i vil hygge jer vildt med det...
Det er jo svært at sige om det bliver røvet når i ikke er der... områderne er forskellige... men de fleste der ikke er der hele tiden har en nabo eller en bekendt til at kigge lidt efter huset når de ikke er der...og giver dem lidt for ulejligheden...
Jeg har ikke haft indbrud eller noget i den tid jeg havde huset til at ligge ubeboet et halvt år ad gangen... og hvis jeg får det er det folk udefra for dem i landsbyen er almindelige mennesker der ikke laver andre forbrydelser end at snyde i skat og lave sort arbejde og sådan...lidt ligesom Danmark i de gode gamle dage som jeg husker dem fra jeg var ung

Citat:
hvem passer på dit hus når du ikke er hjemme?
Mine naboer kigger efter... og så har jeg en en engelsk builder der arbejder for mig på renoveringen til at checke en gang imellem...

Citat:
hvor længe varer sommeren / vinteren i Bulgarien?
og der er ikke samme lange skifte med langt forår og langt efterår som i Dk vel?
Det er meget forskellig efter hvor du er i Bulgarien... jeg har valgt det sydlige hvor vintrene er milde og somrene er varme... og et utroligt lækkert forår som normalt starter omkring marts/april
så bliver det rigtigt varmt Juni/juli med sol fra morgen til aften og mellem 30 og 40 grader igennem august...
september stadig godt med lidt lavere temperaturer oktober og november kan være lunefulde og uforudsigelige gode eller dårlige...
december januar og februar er vintermåneder... men selvom vejret måske ikke er ferievejr er det altid varmere end danmark... for jeg fryser altid de første par uger når jeg kommer til danmark og går og beklager mig over det danske vejr

Citat:
ork så var du jo allerede bedste men tillykke alligevel, det er stort på en anden måde end da vi selv fik børn
Ja det er stort... og min datter har allerede nævnt at nu skulle jeg huske at lave plads til barnebarnet når han skulle på ferie hos Bedste i Bulgarien...
Det kunne jo være dejligt hvis man kunne nå at opleve det før man tog billetten til den etværelses uden vinduer...

....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 23:52   #112
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Stort tillykke med barnebarnet Hexi ♥
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 00:48   #113
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Stort tillykke med barnebarnet Hexi ♥
Knus Lone
Tak skal du have
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 12:52   #114
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Fandt lige dette om forskellen i elpriser...
http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1579831.ece

Citat:
I gennemsnit kostede 100 kilowattimer i Danmark 27,1 euro (priserne er for andet halvår af 2010).
Den danske pris er mere end tre gange så høj som i det billigste land, Bulgarien, hvor elektriciteten kun koster 8,3 euro for 100 kWh.
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2011, 10:40   #115
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
hmm så er skridt nr to taget Vi flytter i en meeeeget mindre og noget billigere lejlighed den 1. oktober i Odense, tæt på bus osv så bilen skal sælges Vores nye lejlighed er virkelig meeeget lille, men der er en lille have til og den ligger kun 4 km fra centrum. Jeg/vi glæder os meget til at flytte. Er godt igang med at sortere det fra der ikke skal med. Noget smides ud (ikke meget) andet gives videre til andre, en del sættes til genbrug, og resten pakkes i kasser. Har fundet et billigt sted at opbevare op til 20 flyttekasser. Det er super dejligt, for jeg har alligevel nogle ting med affektionsværdi, som jeg ikke bruger men gerne vil beholde sååå det går i den rigtige retning her. Meeen har fået kig på Portugal, klimaet skulle være noget varmere der. Men priserne er så også højere. Og jeg er altså lidt mere til knap så meget varme - tror jeg
Nu glæder jeg mig i første omgang til at komme i orden i den nye lejlighed og få solgt bilen og styr på det hele igen og så må vi se. Sønnen min skal på efterskole om 14 dage og vi skal lige nå et par dage til Sjælland inden da Iøvrigt havde min søn fået tænkt det hele lidt mere igennem, så i går sad vi og snakkede om hvor lækkert det kan blive, sådan at have et "familiehus" i et andet land med en anden kultur. Og hvor rart det bliver igen at have "vores eget". Og for ham og hans søskende at vide at de altid kan tage på ferie eller tage orlov og holde fri et andet sted. Det tiltaler ham meget, at han på den måde kan sige, ok nu sparer jeg lige lidt op og så kan jeg komme væk fra Danmark og janteloven en periode.

hmm det blev en længere smøre
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2011, 12:32   #116
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Jamen god lyst med flytningen Maja, håber det går glat


Citat:
Meeen har fået kig på Portugal, klimaet skulle være noget varmere der. Men priserne er så også højere. Og jeg er altså lidt mere til knap så meget varme - tror jeg
Du skal nok igennem samme tur som jeg selv var før det blev realitit
Jeg startede selv med at kigge på Portugal og Spanien... gik videre til Italien hvor jeg har boet 1 år dengang jeg var ung... videre til grækenland...især græske øer havde min interesse...
Jeg kunne nemt bo i alle landene da de hver især havde deres forskellige gode og knabt så gode ting... men fælles for dem alle var at det var helt umuligt for mig økonomisk at købe et hus kontant og leveomkostningerne var sammenlagt for store synes jeg...
Så Bulgarien var faktisk først noget jeg fik øje på efter grækenland da det jo ligger lige nord for... men her kunne jeg så økonomisk realisere mine drømme uden at ende op med gæld... har måske set for meget friland og bonderøven men det var vigtigt for mig ikke at skulle sætte mig i hus og bil gæld og slæbe med det hver måned...
Andre vil måske prioritere anderledes ...
personligt har jeg ikke på noget tidspunkt fortrudt mit valg for det viste sig at Bulgarien passede godt til min livsstil da jeg tog et nærmere kig på landet


....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2011, 10:48   #117
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Har ikke lige set bonderøven, men har samme ide. Vil ikke hænge på en masse udgifter, som jeg så skal knokle for at skrabe sammen til. Min ide er netop at jeg i første omgang vil have et fristed uden så meget luksus men et sted hvor jeg kan holde fri fri fri uden at skulle bekymre mig alt for meget om især økonomi. Og på sigt vil jeg gerne kunne bo der permanent. Og da jeg ikke på nogen måde er rig eller bliver rig (har ingen pensionsopsparing!) skal det altså være et sted hvor økonomien kan hænge sammen - også på sigt. Nu ved jeg godt at verden udvikler sig - så det bliver jo nok ikke ved med at være helt så billigt i Bulgarien som det er nu, men jeg tror at Danmark bliver et meget dyrt land at bo i. Og så er jeg godt nok træt af janteoven her.
Mærker det tydeligt nu hvis jeg taler om drømmen om at kunne bo et andet sted i nogle md om året.... Har indtil nu faktisk kun fået negative kommentarer, undtagen fra mine børn der synes det er en fin ide. Selv mine søskende (som har samme drøm - ved jeg) synes at nu er jeg da godt nok for højrøvet og hvordan vil jeg lige få råd til det og hvad har jeg så tænkt mig at leve af og bla bla bla.... Det betyder så bare at jeg kun taler med børnene (de er altså næsten voksne ale tre! ) om det
Det er så ærgerligt, for det er en dejlig drøm, og jeg er faktisk begyndt at tro på at den bliver realiseret. Så jeg glæder mig bare over at den rykker tættere og tættere på og at jeg har Hexi her som backup tak til dig, det betyder meget mere end du aner at jeg ved jeg kan spørge dig til råds
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Dansk bil i Bulgarien alvinoganna Alt det andet 3 18-09-2011 16:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension