K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2011, 09:53   #11
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
Chockbehandling = ETC.

=Zwinky


Du skriver Chokbehandling, hvis det er hvad jeg tror = ECT.

Har en meget tæt veninde, der fik det = Det redede hendes liv. Hun havde til sidst, prøvet 6 forskellige slags antidepresiver, der var intet der hjalp.

Hun blev mere, og mere deprimeret og var til sidst livstruet = Man synker mere og mere hend i appati bliver mere og mere sløv = Mister sine kræfter. Nogen, der til sidst ikke evner, at stå ud af sengen, ej heller spise og drikke.

Du skal betragte det som en form for "KICKSTART = "LOS I RØVEN" HJERNECELLERNE skal have. At dine hjerneceller = nærmest er i "Koma". Chockbehandlingen gir' dem et stød = sparker til dem = Siger "Kan I så komme IGANG IGEN".

Det foregår på den måde, at du sikkert bliver indlagt i perioden, når du skal have behandlingen -ECT = En af personalet tager med, for at holde i hånden.

I bliver hentet af Taxi, kørt til Roskilde, eller hvor du nu bor. Kommer ind i et venteværelse, hvor der er den sødeste Sygeplejerske/Sekretær, fortalte min veninde. Hun gav min veninde et kæmpe knus, fordi min veninde var bange, snakkede med hende osv.

Du vil blive bedt om, at gå på toilettet = Din krop slapper af = Kun derfor! Så kommer I ind i klinik-lokalet, der bliver sikkert også spillet stille musik. Din personale er også med inde.
Glemte helt at sige, du beholder dit alm. tøj på. Du hopper selv op på briksen/sengen, får lagt drop, sat små dimser på hovedet + hjertet = Der bliver passet rigtig godt på dig

Du får lidt narkose, når ikke at tælle til 10, vips du sover. Når du er færdig/ kommer til dig selv igen, ligger du og slapper af på en seng, din personale er der, passer på dig.

De første gange kan du godt være lidt rund forvirret, men efter 2-3 gange, vil du begynde, samt din familie at mærke forskellen. Dit humør bedres og du begynder at kunne smile/le.
Første gang min veninde smilede igen, fik jeg glædestårer, der begyndte at trille ned af kinderne. Jeg troede ikke, jeg ville få hende tilbage.

Du vil sikkert blive anbefalet 6-12-18 gange, de kører i serier af 6 stk. Det kan være 6 gange er nok, men det vuderer lægen og personalet.

Du kan også sammenligne det med, at hvis en knallert eller bil ikke vil starte: Knallerten mangler enten benzin eller et nyt tændrør. Bilen skal måske have strøm på batteriet.

Jeg ved fra min veninde, da jeg var utrolig tæt på hele forløbet (også personalet) = Det redde hendes liv.
Hun sagde = Man forestiller sig alt muligt, så er det så lidt = Gå til tandlægen, og få trukket en tand ud = Man har tandpine.

Jeg talte med personalet, der var omkring hende, hvoraf flere sagde: =De ville selv få ECT = Chockbehandling omg., i stedet for, at skulle prøve forskellige antidepressiver. Fordi, fra man får den første pille, til man kan se nogen effekt, går 6-8 uger.
I min venindes tilfælde, kan du regne ud, samt tænke dig til, hvor dårlig hun var til sidst. Hun sank mere og mere sammen, formåede ej, at motionere, komme ud i den friske luft mm.
Personalet var meget bekymret for hende = De kunne se, hun sank mere og mere sammen i kroppen. Havde ingen ansigts mimik til sidst.

Hun var/er en helt ganske alm. pige, der havde job, familie, børn mm. Når du ser hende i dag, kan du ikke tro, hun er den samme pige, som dengang hvor hun var allerdybest deprimeret.

Hun siger også i dag, at skulle hun få tilbage fald med deprissioner mm., ville hun helt klart have ECT omg. = Deprissionerne var-er så smertefulde, at intet levende menneske kan forstille sig det. Ikke engang ens nærmeste pårørende.

I dag lever min veninde, et helt alm. liv, med sin familie, med fleksjob på ½ tid, og hvis du så hende dengang hun var mest deprimeret, og ser hende i dag, du vil ikke tro, hun er den samme pige.

Hun spiser selvfølgelig stadig antidepressivt medicint, som hun siger:

Jeg betragter det som en ganske alm. vitaminpille = A - C eller kalk, jeg kalder den blot E (ekstra tilskud til humøret).
= På linje med sukkersygepatienter, der skal have insulin for at overleve. Hvis man har hjertesygdomme/problemer, må man jo også spis hjertemedicin for at overleve.



Håber det er noget du kan bruge, så du ikke er så bange

Knuzzi Lotus

__________________
Lotus

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/

Sidst redigeret af Lotus; 24-02-2011 kl. 09:55. Årsag: Glemte navnet = Stilet til.
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 14:55   #12
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zwinky Se meddelelser
hej er der nogen der ved om chokbehandling.da jeg skal til chokbehandling.jeg er i gang med at soge ftp.min psykiater har tilbudt mig at jeg kan for bedre humor hvilke jeg ikke tror.og hvis jeg sagde nej til behandling vil det povirke min ftp sag.hober der nogen der kan hjaelpe mig
Kære zwinky
Der er sikkert ikke tvivl om, at denne behandling hjælper for folk som er meget langt ude, og det er kun dig selv der kan afgøre dette. Jeg sender dig her nogle links, som måske kan hjælpe dig til at afgøre hvad du skal. Det er bl.a. fra folk som har prøvet det, og her er både gode og dårlige erfaringer.

http://www.dr.dk/DR1/laegen/Programm...0825093336.htm

http://www.handicap.dk/handiklip/cho...mod-depression

Alle behandlinger har en form for bivirkninger - spørgsmålet er om de overskygger den grundliggende problematik. Måske vil det hjælpe dig, måske ikke - det er vigtigt du selv tager ansvar her, også selvom du måske ikke føler dig istand til det. Måske SIND kan hjælpe dig.

Hvis du i bund og grund ikke tror det hjælper, er det ikke en god ide at lade frygten for en langtrukken sagsbehandling eller frygten for afslag styre dit valg.

Jeg kender ikke dig og dine problematikker, men det er altid en god ide at høre andre fagfolks mening ved så stort et 'indgreb' - som kan få betydning for resten af dit liv - og her tænker jeg ikke på om du får førtidspension eller ej :-). Ved godt hvilket forum vi er i, MEN der er noget som er vigtigere end at blive tildelt førtidspension - nemlig dig og din dybeste inderste sandhed om hvem du er! DU er derinde et eller andet sted - den del af dig som er hel :-) Vejen derind er efter min mening, den vej hvor du føler dig mest tryg. Frygt må ikke styre den rejse - dit ønske om at få det bedre skal være den styrende følelse - også hvis det indebærer en chokbehandling!


Sidst redigeret af tigerbia; 24-02-2011 kl. 15:32.
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 16:14   #13
Dandanell
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: Odsherred
Alder: 44
Indlæg: 23
Styrke: 16
Dandanell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
Dandanell..

har du nogen psykiske sygdomme da? eller håber de bare på at du kan få påklistret en diagnose, de så kan sige der er behandlingsmuligheder for?
hvem har de sendt dig til?
husk at google navnet på personen, så du ved hvad du har med at gøre.
Jeg fejler intet psykisk, det er udelukket min ryg og nakke der er problemet. Så kan ikke helt forstå det.
Dandanell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 16:16   #14
Dandanell
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: Odsherred
Alder: 44
Indlæg: 23
Styrke: 16
Dandanell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Ja det er meget normalt
fint af din sagsbehandler sender oplysninger med til din undersøgelse
så den der skal bedømme kan læse en del om dig inden jeres møde
Ok det er rart at vide.
Dandanell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 16:17   #15
Dandanell
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: Odsherred
Alder: 44
Indlæg: 23
Styrke: 16
Dandanell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Du kan evt skrive i samtrykke erklæringen, de lægepapir, arbejdsprøvninger du gerne vil have at speciallægen ser.

lav som betingelse at de erklæringer du mener er relevante er medsendt. selvsagt de gerne må sende andre også.

VH Popiae
Jeg tager de lægelig oplysninge med til undersøgelsen, for de har før undladt at sende lægelig oplysninger til undersøgelsen.
Dandanell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 21:20   #16
Salina56
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Lokation: Odense
Alder: 67
Indlæg: 6
Styrke: 0
Salina56 er ny på vejen
Jeg har Crohn (kronisk tarmbetændelse).

Dette kan bevirke at jeg ikke altid kan nå på toilettet, det kan blive værre af, at jeg skal være sammen med andre mennesker på en arbejdsplads, da jeg bliver nervøs for om det går galt.
Mener det er naturligt, da det er kendt, at når man bliver nervøs, så går det på maven.

Men de mener åbenbart at det kan kureres ved at jeg kommer til psykolog (er prøvet på hospitalet, hun sammenlignede det med en sukkersyg der fik et anfald, hvad jeg ikke mener man kan sammenligne det med).

Jeg mener selv, at uanset hvor meget jeg går til psykolog, vil jeg ALTID være nervøs for om det går galt imens jeg er på en arbejdsplads.

Men ja, de vil meget gerne kunne putte det ind under en psykisk lidelse.
Salina56 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 21:24   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dandanell Se meddelelser
Jeg tager de lægelig oplysninge med til undersøgelsen, for de har før undladt at sende lægelig oplysninger til undersøgelsen.
Du kan også ringe eller skrive til psykiateren og spørge hvad h*n har modtaget om dig.
På den måde kan du evt. forsyne ham/hende med det der mangler, og så kan h*n se det inden du kommer til undersøgelsen.

Da jeg skulle til en erhvervspsykolog fandt jeg ham på nettet, og sendte ham en mail hvori jeg spurgte hvad han havde modtaget fra sb.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 21:41   #18
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
Crohn

Min svoger var temmelig syg af Crohn, endte med han blev indlagt = Fjernet et stk. af tarmen = Det var et temmelig langt forløb, fra han startede, til de fandt ud af, hvad han fejlede.
Der var da på intet tidspkt. tale om, psykisk sygdom ej heller i forhold til toiletbesøg = Når man er nervøs = Skal man render og tisse, da ej ..... = Ja, man skal læse meget før øjnene triller ud af hovedet herinde.

=Men tag du til Psykolog = Få Psykologen til at skrive på papir = Crohn er en slags "Fysisk" sygdom = Få Psykologen til evt. at skrive noget ud fra nette = Sætte sit stempel og underskrift = Så kan Sagsbehandleren se hvad hun/han kan bruge det til

Kan du se sådan på det = Du blir' en oplevelse klogere = Du må jo ikke sige nej, til hvad de foreslår. Kommer lige til at tænke på, da du fik konstateret Crohn = Står det ikke i dine lægepapirer = Hvis ikke der ligger noget i din sagsmappe = Kan du bruge NemId+Log ind på nedenstående Link

https://www.sundhed.dk/

=Det kan være der står noget i din e-journal.


Lotus
__________________
Lotus

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål omkring fagforening.. Jette91 Spørgsmål ang fleksjob 8 28-02-2013 16:12
Spørgsmål omkring ansøgning Bobbi Spørgsmål ang fleksjob 9 09-06-2012 09:44
spørgsmål omkring fp til udlænding madina Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 20-07-2010 11:48
Spørgsmål omkring udregning af FTP. Ouzo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 12-08-2008 16:46
Spørgsmål til socialudvalget omkring §100 Hejdien Skal kommuner ikke overholde loven? 9 24-06-2008 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension