K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2013, 13:52   #1
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
To dage til at reagere i partshøring ?

Hejsa.

Jeg har i dag lørdag 2/3.13 modtaget et paragraf 19 oplæg fra min sbh og min sbh giver mig tid til tirsdag den 5/3.13 kl. 10 til at komme med kommentar, så min sag kan blive behandlet på pensiondmøde den 19/3.13.

Er det normalt man kun har 1 halvanden dag til at komme med kommentar ?
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 15:08   #2
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Det er ikke normalt, men sikkert gjort i god mening, så du kan få din sag behandler.

Er der virkelig meget rod og usandheder må du bede om at få forlænget fristen,så går der nok en mdr. til før sagen bliver afklaret

Er det småting der er galt eller er den ikke flere sider lang, kan du måske hurtigt få overblik og kommenterer.

Da jeg fik pension var det kun spørgsmålet om arbejdsevne der var beskrevet, resten var skrevet på et tidligere tidspunkt - så der var 3-4 sider jeg skulle igennem.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 15:31   #3
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Det er ikke normalt, men sikkert gjort i god mening, så du kan få din sag behandler.

Er der virkelig meget rod og usandheder må du bede om at få forlænget fristen,så går der nok en mdr. til før sagen bliver afklaret

Er det småting der er galt eller er den ikke flere sider lang, kan du måske hurtigt få overblik og kommenterer.

Da jeg fik pension var det kun spørgsmålet om arbejdsevne der var beskrevet, resten var skrevet på et tidligere tidspunkt - så der var 3-4 sider jeg skulle igennem.
Takker for svaret.

Jeg har regabiliteringsteamts indstilling og min sbh oplæg til et pensionsteam møde og jeg kan se/læse at de tager hånd om begge indstillinger fra rehabiliteringsteamet afslag på ftp og indstilling til fleks på dette møde, så er jeg vel nød til at rode de to ting sammen og senere når jeg vil klage over deres afgørelse

Jeg vil tro jeg kan få kommentarerne til at være på 2-3 stk A4 når jeg blande kommentarer til fleks og ftp sammen.

Er det mon ok at maile dette til sbh og evt til kommunens hoved email adresse ?
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 18:18   #4
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
det skulle jeg mene, dumå dog lige tjekke om hun har fået - jeg sendte en mail og bad min om at bekræftige at hun havde modtager den
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 19:16   #5
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
det skulle jeg mene, dumå dog lige tjekke om hun har fået - jeg sendte en mail og bad min om at bekræftige at hun havde modtager den
Så tror jeg, at jeg vil sende kommentarerne i en mail til kommunen og min sbh og bede om en kviterring at min sbh og/eller kommunen har modtaget kommentarerne, når jeg nu har så kort en varsel at komme med kommentarerne til partshøringen.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 19:58   #6
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Jeg har lige proevet det samme.. Fik brevet fredag d. 22 kl 14 med posten at jeg skulle svare til partshoering mandag d. 25 kl 12.... Det er aabenbart normal kotyme... :/
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 20:23   #7
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Jeg havde også kun 2 dage til min partshøring, men det var fordi min sagsbehandler ville nå at indstille mig inden jul, så jeg brokkede mig ikke. Havde nu heller ikke meget at tilføje, så det var ok
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 13:22   #8
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Ok, så lader det til at være den normale fremgangsmåde at behandle partshøringen på.

Lige et spørgsmål ang det at være inhabil som sbh.

Min sbh er inhabil in min ftp ansøgning på en paragraf 17, men efter jeg søgte ftp, søger min sbh at jeg bliver indstillet til fleks, som så bliver behandlet på samme møde med rehabiliteringsteamet.

Er det gangbar at min sbh som er inhabil i min ftp sag, pludselig er habil til at få indstillet mig til til fleks på samme møde ...........

plus jeg studser over at min sbh skriver at " når der er truffet afgørelse fra pensionsteamet laver jeg (sbh) paragraf 70a oplægget færdig så jeg kan få afgørelsen omkring min berettigelse til fleksjob.

Jeg syntes det er noger juks at min sbh kender afgørelsen(erne) efter mødet hos rehabiliteringsteamet, hvad er så ideen med at behandle det hos pensions nævnet, når afgørelsenerne blev afgjort den 31/1.13

Jeg funder det lidt unfair at jeg søger på en paragraf 17, men fokus og krudtet bliver brugt på den indstilling min sbh lavede til fleks som kom efter jeg jeg søgte på en paragraf 17, er det en normal måde at behandle en paragraf 17 på ?

Nu skal jeg jo ikke kun kommentere på min ansøgning om ftp, men også komme med kommentar til indstillingen til fleksjob, som bliver behandlet på samme måde af pensions nævnet ?

Jeg havde den opfattelse at en paragraf 17 så var tingene låst indtil sagen var afgjort af pensions nævnet.

Jeg søgte ftp via paragraf 17, men sidder nu her og skal komme med kommentar til at jeg er tilbudt at komme i fleks inden for IT med hjemme opkobling til internettet som en mulighed bliver der sagt

Jeg har ingen IT erfaring og hvad er et IT job i grunden og hvad har det med min ansøgning om ftp på en paragraf 17 at gøre ?

Min sbh er inhabil i min ansøgning om pension, men hun indstiller mig til omtalte fleks som hun så pludselig er habil til at kunne komme med anbefalinger til rehabiliteringsteamet under mødet hvor min paragraf 17 bliver behandlet.

Min sbh anbefaler fleks efter jeg har søgt ftp på en paragraf 17 og min sbh ændrer i min matchgruppe efter mødet den 31 jan med rehabiliteringsteamet. kan jeg se ud fra min sag hvor jeg har søgt aktindsigt.

I min sbh paragraf 19 oplæg til afgørelse om ftp skriver hun kun om der er en indstilling til fleks og hvorfor....., hvilket gør at fokus er fjernet fra min paragraf 17 ansøgning, til at jeg nu skal bruge tiden på at komme med kommentar til fleks job og hvorfor jeg er sat for højt i fleks timet og hvad menes der med IT job med opkobling til nettet hjemmefra osv osv

Hvad har det lige at gøre med at jeg søger ftp på det forliggende grundlag via paragraf 17 ?

Syntes det er noget møg at fokus er fjernet fra min paragraf 17 til at omhandle min sbh indstilling til fleks som efter jeg søgte ftp og som gjorde min sbh inhabil.

Det er jo ikke kun en partshøring ang min paragraf 17 ansøgning, da min sbh oplæg til pensions mødet handler mest om hendes indstilling til fleks, hvilket er noget rod at der blandes 2 ting sammen, når pensions mødet skal behandle at tage stilling til min paragraf 17 ansøgning om FTP.

Sidst redigeret af mookmik; 03-03-2013 kl. 13:28.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lej en syg i 14 dage østerbro Fremtiden for fleksjob og førtidspension 23 29-06-2013 11:46
Lyn partshøring på kun 2 dage En mere... Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 18 11-03-2011 18:33
Hvorfor reagere så voldsomt? (pas på jer selv) LUM Dit og Dat 28 13-10-2010 17:10
Endnu et par føs'dage Viper Dit og Dat 7 03-01-2010 20:50
Partshøring - antal dage?? mor4 Alt det andet 6 08-03-2009 14:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension