K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-05-2013, 21:35   #1
A1986
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2013
Indlæg: 1
Styrke: 0
A1986 er ny på vejen
Frustreret, men hvem er ikke det!!!

Hej allesammen.

Bliver sku deprimeret over at se så mange syge menneske kæmpe for sin førtidspension, og at tænke over jeg hænger fast i systemet på kontanthjælp i MANGE år.
Vil gerne høre hvad i siger derude til min historie...

Jeg bliver 27 i år, mine diagnoser er ængstelig personlighedsstruktur og socialfobi.
Fandt ud af det da jeg var 17 og kom for første gang i behandling på ungdoms psykiatrisk i Kolding. Har taget en uddannelse som ssh'er og arbejdet 34 timer i ca 1 år inden angsten overtog for meget igen. Har hele tiden haft disse op og nedture.
Har nu gået sygemeldt i ca 4 år. Været i 2 angstgruppe forløb uden forbedringer, og været igennem MEGET medicin. Mine papir siger nu at min tilstand er varig og stationær uden yderligere behandlingsmuligheder.
Har været i en arbejdsprøvning som gik galt, og er nu i endnu en med henblik på at få gjort mig stabil til at kunne komme i virksomhedspraktik.
Har været det i 6 måneder, uden bedring. Man har forsøgt sig med kontaktperson og mentorordning. Dette har heller ikke hjulpet. Nu sidder jeg tilbage og tænker HVIS jeg søger hvad ville de så kunne give af grundlag for jeg ikke får den tilkendt???? Har I nogle bud. For mig og se er alt afprøvet.
Har sig tit hørt at jeg ikke får det pågrund af min alder. Så er man dømt til at leve på kontanthjælp, når man ikke kan for man er ramt af en psykisk lidelse i en ung alder.
Hjælp!!!
A1986 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2013, 22:19   #2
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
Jeg er slet ikke inde i love og regler i nu.

Jeg kan fortælle hvad jeg fik af vide idag af min SB. Der er forlænget SDP til 31/9 og så skal jeg/forventes at jeg er rask og det er til ordinært arbejde - helst 37 timer.!

Jeg har selv samme p-forstyrrelse, angst, dystymi, socialforbi og meget lav stresstærskel.

Ja jeg er endda for rask til at få tilkendt flex.

Alt dette har hængt ved mig i de sidst 10 år - omkring 14-16 års alderen og op. Jeg er nu først kommet i større behandling og ikke bare tage medicin og så kunne dæmpe det hele og kæmpe for uddannelse og arbejde. Dette straffes så ved at når jeg har taget uddannelse og arbejdet fuldtid - så kan jeg sagtens det igen.

Jeg er opgivende - men det bliver jeg desværre ikke forsørget for.

Pøj pøj med livet..
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
resurse profil hvem hved hvem der gør hvad? c.l.e.o. Alt det andet 0 04-12-2009 09:38
frustreret Heidixxx Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 28-04-2008 21:31
Frustreret.. gh72 Spørgsmål ang fleksjob 10 12-01-2008 22:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension