K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2013, 22:20   #21
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Ja de kunne lige så godt lave en koncentretionslejr, til alle ledige fleksjober,
så er de ikke ledig mere,
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2013, 00:18   #22
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Jeg har tidligere omtalt dette problem det er Mette Frederiksen der forsøger at snøre alt og alle og jeg er ret sikker på at dem der har stemt for forslaget ikke kender konsekvenserne idet de ikke sætter sig ordentlig ind i tingene

de har lavet det så smart at når man bliver tilkendt flexjob så ryger man på ledighedsydelse og KAN IKKE MODTAGE § 34 længere

og i samme tråd så har de ændret regler for hjælp til husleje hvis man ikke kan betale den fordi de mister mange penge via § 34 at KOMMUNEN kun hjælper med huslejen i 1 -3 mdr såfremt man derefter selv kan betale hver md
kan man ikke det og det er kommunen der skal vudere dette så er der 0 kr i hjælp
og man ender så med at blive smidt ud eller må skaffe sig en 1 vær eller dele lejlighed fremover da man skal klare alle udgifter incl boligudgifter for det udbetale beløb og 10500 før skat er jo ca 8000 udbetalt + 400 -500 i boligsikring ialt 8500 kr og det kan jo ikke lade sig gøre i en alm 2 eller 3 vær lejlighed + forbrug der er intet at leve af tilbage
det er for at presse folk til selv at finde job og lignende


dem der ender med at blive sat ud af deres bolig skal kommunerne genhuse på herberger klubværelser -1 værelses og lign sker dette kan borger herefter sættes under adm så kommunen klare alle udgifter og man bare får et beløb til mad som man så SKAL klare sig for der er nye retsinfo omkring dette har ikke lige linket men finder det når jeg lige har overskud til at lede

så det er helt galt med systemmet vi får meget snart en flok meget syge borgere godkendt til flexjob på få timer uden flexjob som sidder i denne saks at de intet har at leve af men det er det regeringen ønsker og har bestemt og vi kan intet gøre
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2013, 01:28   #23
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Det er så netop disse personer med arbejdsevne under 10 timer,som arbejdsgiveren kan få et tilskud til på 25.000 kr, og disse personer kan så ydermere placeres på et fleksjobværksted... Havde slet ikke set den med fleksjobværksted før............. Gud forbyde det, at placere landets fleksjobbere der.
Og de behøver kun at beholde dem i 6 måndre-så deres løn betalt,mon ikke de fleste støre virksomheder kunne få plads til nogle stykker i depot rummet måske
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2013, 01:46   #24
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
Jeg har tidligere omtalt dette problem det er Mette Frederiksen der forsøger at snøre alt og alle og jeg er ret sikker på at dem der har stemt for forslaget ikke kender konsekvenserne idet de ikke sætter sig ordentlig ind i tingene

de har lavet det så smart at når man bliver tilkendt flexjob så ryger man på ledighedsydelse og KAN IKKE MODTAGE § 34 længere
Er du helt sikker på, at §34 ryger hvis folk overgår fra kontanthjælp til ledighedsydelse på kontanthjælpsniveau.

Jeg har nemlig fået brev om, at jeg stadig har ret til tandlægehjælp, og det ekstra fradrag der gives til kontanthjælpsmodtagere der kommer i job, så § 34 burde da følge trop.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2013, 09:50   #25
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Er du helt sikker på, at §34 ryger hvis folk overgår fra kontanthjælp til ledighedsydelse på kontanthjælpsniveau.

Jeg har nemlig fået brev om, at jeg stadig har ret til tandlægehjælp, og det ekstra fradrag der gives til kontanthjælpsmodtagere der kommer i job, så § 34 burde da følge trop.
Måske ryger § 34 sammen med kontanthjælpen og skal søges igen nu hvor indtægten hedder noget andet.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 10-02-2013 kl. 12:26.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2013, 12:23   #26
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 15
maruus er ny på vejen
Søsser 98 :
Jeg kan virkelig ikke forestille mig at enlige ledige fleksjobbev. der skal leve på kontanthjælpsniveau skal undvære den tidligere § 34 hjælp. når man fremover kastes på LY ( ledighedsydelse) .

Så vil jeg ved min næste ledighed som 64 årig, efter at have boet samme sted i 30 år, og med en nuværende husleje 5500,- pr md. gået ud og ind af arbejdsmarkedet, og siden 2008 på grund af 60.5 års reglen været henvist til kontanthjælp som ledig fleksjobber ved ny ledighed pludselig før min folkepension , smides ud af min lejlighed efter 3 måneders hjælp , hvis det du skriver har sin rigtighed.

Hænger det sammen som du siger .... vil jeg søge hjælp ved Ældresagen og deres advokater , der må overtage mit problem til det bliver løst. Og jeg vil i næste uge tage kontakt til min kommune .........
Oh rædsel hvis ny ledighed står for døren før min 65 års fødselsdag i november, og jeg kan indtræde i den efterhånden med længsel ventede folkepension.

Det kunne være kønt at jeg skulle til at være hjemløs efter at have betalt til velfærden siden jeg kom i lære i 1965.

Håber virkelig ikke det blir senariet .

Sidst redigeret af maruus; 10-02-2013 kl. 12:30.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2013, 12:31   #27
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Nej jeg tror ikke man skal være så urolig ,hvis der ikke kan gives en §34 må man da kunne få boligsikring der svare noglelunde til det andet man her fået tidliger.

Der kan jo også bare være sket en fejl .Det hener jo.

Jeg mener bestemt at §34 kan søges af alle der har en stor husleje eller stor forsøgerbyrte
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2013, 13:21   #28
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg er i gang med en klagesag angående mistet §34 efter overgang til ledighedsydelse. Men ved ikke hvordan den kommer til at spænde af.

Man kan KUN søge og få §34 hvis man er på kontanthjælp - man kan IKKE få §34 på ledighedsydelse. Det er det jeg har hjulpet en anden med at klage over....

Men vi må se hvad der sker.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2013, 19:02   #29
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
ja jeg ved den er svær at tro på men jeg får også selv § 34 og har forelagt problemet for regeringen før reformen trådte i kraft


men DET ER SÅDAN ingen § 34 til dem på ledighedsydelse Flexjobber

har undersøgt det ved min kommune sorry

og ikke nogen andre muligheder for tilskud i stedet for dette endnu


så jeg aner ikke hvad de vil gøre ved men tror ikke de gør noget ved det det er deres ramme alvor at vi SKAL KLARE OS FOR KNAP 8000 kr pr mdr

og det er jo typisk voksne over 50 uden hjemmeboende børn der her kommer alvorligt i klemme i systemmet og os regner de ikke for noget og ingen gang aviserne gider ta problemmet op
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 10:23   #30
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Der kan søges boligsikring..det har alle ret til at søge.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Opsigelse af lejemål pr. 15. i måneden enborger Alt det andet 17 26-10-2010 13:31
praktik uden mulighed for efterfølgende ansættelse palette Spørgsmål ang fleksjob 14 28-02-2009 02:03
Kan Kommunen forlanger Praktik uden for normal arbejdstid? Dorah Jeg er kommet i praktik. 4 22-01-2009 17:19
FTP beløb om måneden Marolle Midlertidig Førtidspension 14 04-04-2008 00:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension