K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Hvordan forløb det da du søgte fleks?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hvordan forløb det da du søgte fleks? Her kan du beskrive hvordan det er at blive visitert til fleks, hvad enten du er en af dem der har et godt og korrekt forløb, eller en af dem der har et håbløst og umenneskeligt forløb.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-05-2010, 23:26   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er heller ikke alle der har en fagforening - jeg har aldrig haft en! (Ved ikke om shylock har).....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2010, 10:09   #12
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
jeg kan kun FASTHOLDE ,, det er supervigtigt, at, fam: nu rykker om muligt tættere sammen, da det er når man er "nede"..... økonomisk, at krybben er tom, osv osv ... du kender sikkert alle superlativerne (ironi)......

det er de vigtige ting for fam: som skal betales, og sådan bliver man nød til og prioterer.

i det øjeblik du tager skridtet fuldt ud "som dårlig betaler" vil du opdage at du får nogle midler til rådighed.

dem gælder det så om IKKE og kaste i grams, men derimod at få oprettet en lille "kassekredit" under komfuret, eller hvor du nu mener de ligger bedst beskyttet, for det vil nu være slut med og købe noget som helst på afbedrag....

alt skal betales kontant, og er derefter "lånt" af andre familiemedlemmer... en gammel bil etc etc.... du kan ikke engang leje en vaskemaskine ved leasy... thats it.

nu ved jeg godt at dette indlæg ikke vil gøre mig skide populær, men lur mig om ikke et par stk eller 5 har prøvet denne medicin.......

lov mig og stå sammen når det bliver sværerest og lån for gud skyld ikke af famillie eller nære venner.......(de forsvinder iøvrigt af sig selv de fleste af dem) kun the real deal bliver tilbage, og støtter...

mvh eders ace dk ... som håber stuntet virker for jer.
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2010, 10:16   #13
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jep, ace, kloge ord

ang det med at låne penge af fam og venner, så er det netop et princip som vi stædigt har fastholdt hele vejen igennem vores kaos: nixen bixen!

-fordi, vores holdning er, at vi ikke vil miste gode venner, pga noget så usselt som penge, enig

Og ja, de venner som vitterlig blir og støttet, ja, dem kan man ikke betale for guld!

Det er en pinedød nødvendighed at prioritere, men hammersvært at nå til erkendelse -og alt dette pga systemet, suk!

Hold ud og hold sammen, selvrespekten kan de ikke tage fra dig, shylock
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2010, 08:51   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Problemet er jo her, som i mange sager.

Man arbejder, har bolig, bil og andre forpligtelser.
Så bliver man syg/tilskadekomnet, som her. havner på sygedagpenge.
Bolig og bil er manden jo afhængig af, herunder nu også medicin, træning, så hvad gør man når sygedagpenge ryger, og man havner på kontanthjælp?

Man kan jo ikke trylle, og alle ved, at uanset hvordan man gør, rækker kontanthjælp altså ikke.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2010, 10:08   #15
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
ja .... det er et skide vanskeligt emne, netop p.g.a. der er så mange faktorer der spiller ind.

og det er så der, man som fam: må hjælpes ad med og løse opgaven. (ved godt det lyder som enormt meget jordbær-te og guitar).....

men fakta er, at dette ikke må blive et 1 mands projekt, da alle, so wie so er involverede.

OGSÅ børnene, alt efter alder naturligvis, det er jo muligt der ikke længere er råd til ridning.. etc etc. der går lige pludseligt lidt "luksus-fælden" i sagerne,

men skal alle komme nogenlunde helskindet ud på den anden side, med mindst muligt tab, så gælder det at stå sammen, og træffe de beslutninger der ikke er hverken populære eller behagelige.

og der er nogle der bliver gjort til lidt længerevarende kreditorer, end man fra start havde tænkt sig, da evt lån blev optaget.

egen erfaring er at optager man selv kontakt, er mange af dem endog meget fleksible, de er nok klar over situationen, men i sidste ende har de også en firmapolitik som skal overholdes, men det kan "købe" meget dyrbar tid, selv og tage kontakt.

dette siger jeg kun fordi jeg selv har været møllen igennem. (og er det stadigt). jeg gik 8000 netto ned om mdr. plus det løse, DET KUNNE MÆRKES .... det heldige for mig er jeg ikke har små børn der skal tages hensyn til.

men jeg sørgede for og få etableret en lille sum i skuffen, ( bare til en vaskemaskine .. eller køleskab) vi taler ikke formue BIGTIME, men jeg ved jo, jeg hverken kan stikke, eller bekende, hvis noget af det eksisterende brænder sammen...

MEN der er skide svært og råde, ikke 2 sager er jo ens.

mvh edres ace dk ....en kender af situationen.!!!!!
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 07:50   #16
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Der er jo også forskel på, hvordan man bor. Hvis man bor i en lejet lejlighed, så kan de jo ikke smide en ud, men når man bor i sit eget hus, lejlighed eller andelsbolig, så bliver hele ens eksistens jo truet. Hvis jeg ikke betalte mine regninger ville jeg jo få solgt min bolig på tvang, og hvor skulle jeg så bo?
Så nej, ingen sager er ens, det er ikke altid, man bare kan stoppe med at betale sine regninger og få en lille gemt sum et sted. Det er utrolig stressende at leve med den angst det er, om man nu må gå fra hus og hjem og hvor man så skal bo osv. Mange gange har man jo ikke engang råd til at flytte, råd til indskud til en lejlighed, ej heller alt for megen energi.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 08:41   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det der med at kunne gemme en sum på kontanthjælp, er for mig helt uforståeligt?

At man kunne havne på kontanthjælp, efter at kommunen selv har indstillet til pension, er også en helt utænkt situation, især pga af indplacering og krav om ordinært arbejde, som i mit tilfælde aldrig kunne blive til virkelighed.

Shylock kommer heller aldrig tilbage til ordinært arbejde, hvorfor denne situation selvsagt er absurt.
Hvorfor skal han miste bolig, overhovedet slås med sin økonomi, når han intet kan stille op, før han får sin rette ydelse/hjælp, her altså et fleksjob.

Jeg havde underskud hver mdr. pga træning, medicin og kørsel, som jeg ikke fik hjælp til.
Havde jeg ikke haft forældre der kunne hjælpe, ved jeg ikke hvor jeg var idag.

Men det er altså ikke alle der har forældre der kan hjælpe.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 06-05-2010 kl. 08:45.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 09:27   #18
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, nej den m at man kan skrabe lidt sammen i reserve DEN fatter jeg heller ikke!

Når først man er nået så langt i "barberingen" at der kun er til at overleve for, ja, så er det sg mere end svært!

At man blir ramt af systemet fordi man blir UFORSKYLDT syg, ja, det er en skandale, i mit verdensbillede!

Og ja, popiea, du har som sagt været heldig at have forældre der kunne træde til, vi er mange som ikke har den mulighed, du har så ganske ret

-men, selvrespekten kan de ikke tage fra én, vel
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 10:27   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
gh72 jo da der er mange der bliver smidt ud af deres lejet lejlighed fordi de ikke kan betale huslejen

Og som jeg læser det ace skriver og det som shylock har skrevet så mener ace alle de ting der er ud over bolig ... hvis man har afdrag på gæld osv ... problemet er bare at med en ejer bolig så kommer kreditorer før eller siden og vil indrive pengene i boligen og det må de godt selv om man bor der , så må man sælge og i en lejer bolig ...

Så håber det hele falder på plads for dig shylock kan da godt se at det ser noget sort ud lige pt og der ikke er mange lyspunkter...

Nogen burde sq gøre noget seriøst ved de kommuner og den regering, det burde ikke være muligt at komme i den situation i et land som Danmark anno 2010
  Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 11:21   #20
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
hej buster og popiae.

jeg var ude og se om jeg kunne hjælpe en fam: som var kommet "derud" ... og de sagde til mig at der var INTET... absolut nada, og kunne lave en lille kassekredit af. da de kun liiiiige havde det allermest nødvendige.

jeg opdagede så 4 fyldte askebægre da jeg trådte ind i hjemmet, (men sagde intet) vi satte os og gik sagerne systematisk igennem. og alt imens talte jeg de cigaretter de røg under forløbet, som varede et par timer.

der blev røget 15 stk.

jeg berørte så områdedet, som en mulig besparring, at begge parter fik talt hver 10 stk af om dagen ... og de andre 30 kr blev lagt væk.

som sagt så gjort, og jeg skal lige nævne at jeg selv er STOR ryger........

men efter 6 mdr, havde de uden og mangle noget faktisk 6000.- liggende nede ved deres ældste datter...... og ingen forbyder dem og forsætte...... ps. bedre luft fik de også.

jeg ved godt det lyder som lidt skolemesteragtigt...... men det er ikke ment sådan.

jeg vil blot sige at det er den HEEELT STORE LUP der skal tages i andvendelse.

netop fordi vi har med så små midler og gøre, som vores indtægter jo er....

(jeg mener vi kan jo ikke gå fra en mercer til en 2 cv ... da vi jo som regel ikke har bil overhovedet).... nej det er med og lave 3 retter af et halvt pund kød osv osv

mvh eders ace dk SOM KENDER SVÆRHEDSGRADEN ,,, OM NOGEN
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er på bar bund.... HJD Alt det andet 2 07-05-2012 22:04
Velfærdsstatens fundament smuldrer buster Politik og Samfund 0 14-11-2011 10:07
Det demokratiske fundament smuldrer buster Politik og Samfund 0 15-02-2011 21:26
Hjælp til gennemskulighed af systemet, er helt på bar bund. ping Alt det andet 2 24-05-2010 12:50
Er flekser samfundets bund ? Hejdien K10 Nyheder 0 06-08-2007 16:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension