K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Midlertidig Førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Midlertidig Førtidspension Her vil vi sætte fokus på emnet midlertidig førtidspension, samt følge meget nøje med i hvordan politikkernes revurdering af førtidspensions loven forløber.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2009, 23:18   #1
popcorn
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2008
Indlæg: 115
Styrke: 16
popcorn er ny på vejen
Kunne man forestille sig

at jeg kunne få denne eftersøgte ro........

Læs citat fra neuropsygolog.

Jeg har nu været hos neuropsygologen - hans vurdering lyder således

Ved kognitive prøver ses der rimelig tænkning og abstraktion, men har brug for ro og god tid. Der ses nedsat indlæring og igen brug for ro og tid. Der ses massiv nedsat hukommelse, hvor det kommer bag på klienten, hvor lidt hun kan huske. Komplekst visuelt overblik nedsat ved normal tid og rimeligt ved meget ro og god tid. Konstruktionelle spatiale færdigheder usikker, men igen sikker nedsættelse. Simpelt visuomotorisk tempo og uregistrede fejl. Klienten udtrættes tydeligt ved undersøgelsen og tiltagende stressoplevelse.

Således en del kognitive følger, som findes stress relaterede. Der findes ved undersøgelsen ingen tegn på hjerneskade som sådan, men tegn på følger efter massiv belastning i en hverdag og klare stress symptomer. Klienten har således en arbejdsrelateret arbejdsskade.
Som klienten fremstår, tror jeg ikke på at hun vil kunne klare sig på normale vilkår på arbejdstmarkedet. Som jeg oplever hende ved undersøgelsen i dag, vil der være lange udsigter for at få hende sat op i arbejdstid i forhold til arbejdsprøvning hun er ude i. Egentligt tror jeg, at man vil komme længst ved at give klienten fred og ro i et par år, til stille og roligt at passe sig selv i en hverdag og få den til at fungere ved at gøre noget i forhold til egen familie og egen hest. Herefter se på, hvor langt er hun kommet og hvad kan man så gøre og her tror jeg man måske har en mulighed for maksimalt at nå frem til et lettere flexjob.

Alt dette er saxet direkte fra rapporten.

Hvordan tolker i som uden forstående dette, og hvordan tror i at mine chancer er for at få RO - også i forhold til start indlægget.
popcorn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2009, 01:59   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
"Ved kognitive prøver ses der rimelig tænkning og abstraktion," " Der findes ved undersøgelsen ingen tegn på hjerneskade" " hun vil kunne klare sig på normale vilkår på arbejdstmarkedet"
Det i "" er sakset fra din rapport... sådan ville min gamle sagsbehandler tage linier ud af en sammenhæng for at skubbe mig ud af sygedagpengesystemet.

men ellers hvis man læser og forstår det skrevne i sammenhæng, så bør du da kunne få lov at få ro og fred, ihvertfald i en periode.. men om det kommer til at ske, kan man ikke vide.. men vi kan håbe det bedste for dig.

som jeg læser det, så bør det være gode papirer for dig.
fremgår det hvilke test der er benyttet ved undersøgelsen? jeg har selv været til en neurolog, men er ikke beskrevet så grundigt som dig, men er også nævnt som muligt stress realeteret...
jeg håber du får flere gode svar..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2009, 08:54   #3
Rossi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2008
Lokation: Randers kommune
Indlæg: 27
Styrke: 16
Rossi er ny på vejen
Hej Fjolle

Jeg står i næsten samme situation som dig.

Først - der findes tilsyneladende ikke noget der hedder midlertidig førtidspension. Der findes førtidspension med revurdering efter x antal år. Men kriterierne er de samme som for alm førtidspension.

Min psykiater siger ½/1 år fred inden arbejdsprøvning osv. Min sagsbehandler er fra det private ansat af kommunen til at lukke min sag (jeg har været sygemeldt siden 20/9 2006). Hun siger at hun dermed ikke kan arbejdprøve mig og hun kan ikke forlænge efter en sikker raskmelding efter max 2*52 uger da jeg også vurderes at have permanente skånebehov. Så jeg ryger på kontanthjælp. Sagde at der ville jeg jo heller ikke få fred. Mener hun sagde at jeg jo så kunne "nøjes" med en samtale på kommunen hver anden uge.

Som jeg har forstået det - både via min sagsbehandler og via denne hjemmeside - er der ikke noget i dk der hedder ro til de syge. Det er virkeligt deprimerende når man er stresset i forvejen.

Hvis du finder et hul eller en anden god løsning vil jeg meget gerne høre om det

Hilsen Rossi
Rossi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2009, 09:06   #4
popcorn
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2008
Indlæg: 115
Styrke: 16
popcorn er ny på vejen
Til Huldra

Han skriver hun vil IKKE hun vil kunne klare sig på normale vilkår på arbejdstmarkedet" .

Det kan IKKE være rigtigt at man skal ende på kontant hjælp - der må kunne findes en løsning. Tror at vi alle der er gået ned med stress olign, har rigtig mange ressurcer, de skal bare stille og roligt findes frem igen - det opnår man ikke ved at sætte os på kontant hjælp.

Det er min forsikring der har henvist mig til neurologen.

Jeg vil forsøge at vidre til medierne - hvis min sag vil ende med kontant hjælp, jeg har ydligere været på 8 ugers Reva kursus, hvor konklusionen var noget i samme stil.
popcorn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2009, 10:14   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg vil mene at det er gode papir.
Dog skal de bruges rigtig.

Det vurderes ikke at det nødvendigvis er en varig funktionsnedsættelse, dog er din funktionsnedsættelse så indgribende, at den VARIGT anses til maximalt at kunne varetage et fleksjob.
Det betyder, at du skal gå efter pension, med evt. genoptagelse, efter 2 år. Eller de SKAL tilkende dig fleksjob, idet din funktionsnedsættelse nu og varigt, er til det.

Kommunen vil nok værge sig ved begge dele, hvorfor det er yderest vigtig, at du NU får en af delene.
Ved fleksjob, får du nemlig større ydelse, og mere hjælp. Men kommunen mister refusion efter 1 år, såfremt du ikke har fået arbejde.
Men du kan IKKE stå til rådighed under LAB som om du kan vende tilbage til fuld tid. MEGET VIGTIGT:
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2009, 11:55   #6
popcorn
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2008
Indlæg: 115
Styrke: 16
popcorn er ny på vejen
Hej Pia

Jeg er pt. i jobtræning - og er totalt færdig efter max 2 timer , jeg er der 3 x i ugen. - Så jeg kan ikke engang se mig selv i et flexjob.

Problemet er at når jeg har været ude, snakket, lavet noget, eller bare kigget til i omkring 1½ - 2 timer, så har jeg så mange trætheds tegn - cimren i hovdet, at jeg skal ind at hvile, for så igen at kunne klare noget tid, og måske hvis jeg er heldig lidt her hjemme.
popcorn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2009, 13:26   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
fjolle jeg er også en af dem med stress og oven i det har jeg adskillige fysiske sygdomme også , jeg er visiteret til fleks i 2003 med skånehensyn som mulighed for at ligge sig ned i arbejdstiden , ikke stresset job, ikke langt fra hjemmet helst hjemmearbejde osv , mit helbred er kun gået ned af bakke siden 2003 med flere fysiske diagnoser oveni ...

Men jeg er stadig flekser ...

Hvis jeg var dig så ville jeg satse på fleksjob du vil der være berettiget til ledighedydelse og det er bedre end kontanthjælpen , hvis du ender på kontanthjælp skal du stadig udredes og havner på et tidspunkt på fleksordningen forskellen er så at du bliver behandlet efter kontanthjælps loven og ikke fleksloven ...

At din sagsbehandler siger til dig at du kan nøjes med et møde på kommunen hver anden uge er noget pladder fra hendes side, det er jo godt gjort i dine papir at du ikke kan komme tilbage til ordinær marked og det vil sige at de som minimum skal tage stilling til fleksjob , desværre er der ikke noget her til lands der hedder helle ....

Det er helt latterligt når mange måske ville kunne klare sig på det ordinære marked efter et par års helle og terapi ,men den går bare ikke og der er ikke noget her til lands der hedder midlertidig pension , så hvis ikke dine barriere kan konstateres uden for helbredelse ja så får du ikke nogen pension ...desværre ...
  Besvar med citat
Gammel 27-01-2009, 23:10   #8
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fjolle Se meddelelser
Til Huldra

Han skriver hun vil IKKE hun vil kunne klare sig på normale vilkår på arbejdstmarkedet" .

Det kan IKKE være rigtigt at man skal ende på kontant hjælp - der må kunne findes en løsning. Tror at vi alle der er gået ned med stress olign, har rigtig mange ressurcer, de skal bare stille og roligt findes frem igen - det opnår man ikke ved at sætte os på kontant hjælp.

Det er min forsikring der har henvist mig til neurologen.

Jeg vil forsøge at vidre til medierne - hvis min sag vil ende med kontant hjælp, jeg har ydligere været på 8 ugers Reva kursus, hvor konklusionen var noget i samme stil.

ja det læste jeg godt,, mine "klip" er også bare et eks.. på hvad nogle sagsbehandlere kan finde på.. nemlig kun at medtage det fra en rapport i ens ressourceprofil som de kan brube imod en...
håber du får mere held med dig i din sag, og at de lytter/læser som de bør.
god vind..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kunne man ikke !!! brian36 Politik og Samfund 4 04-09-2012 09:49
Kunne man forestille sig......... Odenseaneren Det er da strengt ! 12 18-09-2010 17:15
Er det ok at kunne lidt?? Maj-Britt Dit og Dat 69 08-04-2010 13:49
Kunne man skrive? mumle_mund Alt det andet 3 14-01-2009 17:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension