K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2017, 14:12   #1
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Spørgsmål til flex og job søgning

Hej herinde
Er lige blevet tilkendt mikro flex og jeg er så i tvivl om hvordan det kommer til at forgå?
Her tænker jeg hvad sker der nu? Er det jobsøgning med det samme og får man hjælp til at komme igang, så man får det bedste ud af sin ansøgning osv

Er der et vist antal jobs man skal søge i måneden og er der regler jeg skal være obs på?
Jeg har møder i næste uge med SB og JK, men vil gerne være på forkant så jeg ved hvad jeg går indtil
__________________
"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2017, 15:42   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Tror det er forskellige fra kommune til kommune.

Da jeg var fleksjobber var der i min kommune ingen krav om antal jobsøgninger mm men det ved jeg der er i andre kommuner.

Måske hvis du har lyst at fortælle nærmere hvor i landet du bor, der er nogle fra samme område der kan hjælpe.

Ellers får du jo hjælp næste uge af sb
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2017, 16:23   #3
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Jeg har en arbejdsevne på 5 timer/uge og kommunen hyrede en privat jobkonsulent til at hjælpe mig - det gik ikke så godt og efter et halvt år opsagde kommunen samarbejdet og så hyrede de en anden - men ham var jeg heller ikke heldig med, så det opsagde kommunen også. I mellemtiden havde kommunen fået andel i nogle penge (vistnok fra staten) så de havde specielt til at hjælpe sådan en som mig. Og mens hun var i gang med at kontakte virksomheder var der en arbejdsgiver i kommunen som selv henvendte sig at han manglede en kontordame 5 timer/uge.

Så efter et år med op og nedture har jeg nu fået det jeg vil kalde mit drømmejob.
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2017, 18:21   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
fleks job er sværer at få, det er tit bedst at søge job, især med dit time antal lad os være ærlig 2 gange 45 min. det er jo næsten ikke værd t møde op før du skal hjem.

Tror stadig loven siger at vi skal i praktik 4 uger årligt som ledig, ellers er det op til hver kommune, hvordan de håndtere de ledige, ,man skal være tilsluttet jobnet og lagt sit cv og sine ansøninger der ind.

Men hvor mange man skal søge, ved jeg ikke, kommer vel også an på om man har noget uddanelse, at man kan bruge og om ens skånehensyn kan overholdes.

Men økonomisk står du jo noget beder, hvis du kommer i job, husk du skal have været i job 9 mdr før du kan få den høje ledigheds ydelse
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2017, 21:16   #5
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Jeg fik tilknyttet en fleksjobambassadør.

Jeg søgte job i samarbejde med hende, således at jeg fortalte hvor jeg ville søge, så vil ikke søgte de samme steder.

Jeg skulle dokumentere min jobsøgning på et skema. Hvor jeg havde søgt, hvad jeg havde søgt, hvem jeg havde talt med, hvordan jeg havde søgt.

Jeg blev sendt på et cv-kursus.

Jeg blev sendt i praktik .

Jeg var ledig i 2 år.

På Jobnet skulle jeg angive , tror det var 5 stillingsbetegnelser, som jeg ville kunne bestride.

Det var lidt svært at finde frem til, da jeg dels kommer fra et fag, som jeg ikke kan komme tilbage til og dels ikke har haft et fleksjob før.

Så hvad kan jeg egentlig. Så jeg skulle " gætte" mig til nye muligheder.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2017, 10:58   #6
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Tusinde tak for svar alle sammen

Jeg hører til i Esbjerg kommune

Det undre mig lidt,at der er sådan en forskel fra kommune til kommune.

Min Sb fra flex sagde om jeg ikke selv sagtens kunne “ ordne” det CV. Så sagde jeg nej, det skulle jeg have hjælp til for har aldrig lavet sådan en og havde aldrig haft brug for før min operation.
Jeg tænker det er jo ikke noget man bare fixer, det skal da gerne spille max så en evt arbejdsgiver i den anden ende ikke tror,at man er helt tabt af en vogn.

Det jeg frygter mest, når jeg ser jeres indlæg er mange års ledig gang for har bare gået og drømt om,at få job i så længe så der ligesom kunne falde mere ro på ens situation
__________________
"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2017, 12:10   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Ved at nogle med korte arbejdes tid ,på et tidspunkt fik avis job, opvasker, morgen vagt i børnehaven , tro man skal tænke helt ud af busken, for at finde job i få timer.

Jeg har altid arbejdet på kontor med regnskaber og søgte et job på skolen, mest for at få min årlige praktik overstået og det var tæt på uden for meget transport, nu har jeg været ansat som skolelærer i 3 1/2 år, tiden går.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2017, 13:19   #8
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Fleksjob på få timer

I tidsrummet hvor personalet er pressede, hvor ens funktion er at skabe ro,, ved at være en ekstra person.

Skabe ro, kan jo være så mange ting.

Som jeg i en vuggestue, hvor en sidder med de børn, som skal spise morgenmad og jeg er sammen med de øvrige børn omkring en bog, puslespil o.lgn.

På et plejecenter kunne det måske være, at sidde g snakke med de ældre/demente til morgenkaffen, hvor plejepersonalet farer rundt og hjælper borgerne op og i tøjet
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2017, 22:14   #9
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Tak for svar begge to

Jeg kan godt se,at man er nød til at tænke lidt ud af boksen og det ender nok ikke med “ jobbet “ jeg har gået og håbet på, men bare jeg får et arbejde så er jeg glad, så kan jeg evt søge “ drømme jobbet “ imen man er i arbejde man kan jo håbe
__________________
"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension