K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2009, 08:41   #31
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
ayla

Tak...og er glad for min læge...elrsker han's direkte udtale.......og han bandeord...hvilke han har en del af...og hvor nogle er nye for mig...

Men han forstår at lytte og handle hurtigt når det gælder...han bakker sine patienter op....snakker med dem...stikker ikk medicin ud for ingenting eller uden grund.

Så jow....jeg er meget glad for ham....
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2009, 18:39   #32
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
ændret Eltroxin

Jøsses det er dejligt at du møder forståelse............pøj pøj.

Ametyst.
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2009, 23:17   #33
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
Cool lavt stofskifte

hej alle

ser lige,at flere har skrevet her på siden ang. lavt stofskifte,har også selv læst artiklen i EB,ved et tilfælde og blev noget harm...hvad ligner det,at sende et andet medikament på markedet,som siges at skulle ligne eltroxin,som giver flere bivirkninger og som,vi er tvunget til at indtage,for ikke at stille sutskoene...

jeg har selv lavtstofskift ( 2005 ) hvor det først blev opdaget,efter 5 år og et held jeg skiftede læge,ellers havde jeg ikke været her idag,da jeg var mere end dårlig... mere dårlig kunne jeg ikke blive og desværre har jeg taget skade af ikke, at være blevet behandlet...jeg går selv til kontrol hver 4 måned eller hvert ½ år,som det nu lige passer,hos min læge,med blodprøver...

så det er en evig kamp,for at holde vægten pga. eltroxin,spiser 300 gr grønsager hver dag( kors det dyrt ) ,samt spise mindre end en kolebri,kun grov brød, svømmer 2 x i ugen,samt går eller cykler de andre dage,så jeg er mere end brugt...da jeg ikke har mange kræfter i forvejen,så det kræver mere end min vilje styrke,jeg har tabt 14 kilo og prøver,alt det jeg kan for at holde den vægt jeg har nu,da jeg ikke har lyst til ,at tage 20 kilo på eller mere pga. eltroxin,da vi jo med denne sygdom,ikke kan forbrænde det vi spiser...samt det slider på kroppen,at have stofskifte sygdom...

jeg har også tit ondt i halsen,føler mig let forkølet til tider,ej sove ordenligt,synes aldrig mit hoved det hviler sig,skøre negle,ondt i muskler og led,træg mave,susen i ørerne,problemer med øjnene,ulve hunger til tider,en kort lunte,deprimeret til tider...hjerte banken,lav hjerte rytme,har jeg bemærket,jeg får 150 mikrogram eltroxin hver dag og mit stofskiftetal ligger stabilt...

Sidst redigeret af anetta; 14-09-2009 kl. 23:54.
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2009, 08:44   #34
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
WOW! så fik man lige en aha-oplevelse!

Min mand har i mange mdr gået og haft det dårligt. Hovedpine, muskelsmerter, ledsmerter, hjertebanken, svimmelhed, kvalme, fået føelsen af og skulle besvime, hudkløe(specielt ved sengetid på skindebenene og ryggen- må klø ham på ryggen flere gange når vi går i seng) Træthed selvom han lige er ståert op, generalt utilpashed osv.

Han går til kontrol på sygehuset hver 3- 6 mdr. Han har nævnt det for lægen, men han siger det ikke havde noget og gøre med hans sygdom(me) ... -Men ingen har tænkt på det kunne være medicinen ( Han får 175 eltroxin dagligt)

Han blev halt paf da jeg nævnte det for ham i går- vi er overbeviste om det er det! Tak alle jer der har videredelt jeres viden!

Men hvordan kommer vi videre herfra?

MVH Supercarla
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2009, 10:26   #35
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
supercarla

Jamen I må have fat i lægen igen der er ingen vej udenom!

Modstanden består I at han ikke ved noget om det......print den artikel ud fra bladet TÆNK og tag med. Google ordene : Tænk + eltroxin, så kommer den frem.
Der skal søges om Euthyrox på Lægemiddelstyrelsens hjemmeside, human udleveringstilladelse. Dette har grundet problemer skullet printes ud og faxes ind til lægemiddelstyrelsen FAX 44 88 91 17. Som er meget behjælpelige hvis lægen er i tvivl om noget telf. 44 88 95 18.

Tilladelsen faxes så tilbage til lægen og dette sker samme dag. Derefter skal lægen lave en recept samt søge om Enkelttilskud. Lægen kan faxe recepten + kopi af udleveringstilladelsen til apoteket. De skal skaffe pillerne hjem det tager nu kun 1 dag, tidligere en uge. I får efter 14 dage tilskudstilladelsen. Men den virker med tilbagevirkende kraft.

100 euthyrox, 150 mg, skulle jeg betale 274,00 kr for. Næste gang jeg skal have medicin igen tager jeg den bon med på apoteket og det blever ajourført .....jeg skal altså ikke vente på den kommer.

Euthyrox kommer på markedet her i efteråret de er ved ved at oversætte pakningerne til dansk.

I mit tilfælde var lægen besværlig, og ville ikke ringe til Lægemiddelstyrelsen og fangede ikke op den var gået tabt i systemet, så det måtte jeg selv gøre. De ved godt der er problemer. Jeg har selv skullet servere det hele på et sølvfad for lægen...derfor er det bedst at tage noget med eller henvise dertil. Det tog en måned men kunne være ordnet på et par dage med viljen til stede.

Jeg har selv indbettet bivirkningerne.... som apotekerdamen anbefalede og det er Lægemiddelstyrelsen meget glade for. Så det var min søn der i Ekstrabladet havde set en artikel og samtidig Souchefen på Apoteket der gjorde mig opmærksom på det alt sammen. Blev herefter ringet op af lægemiddelstyrelsen der fortalte at der var et andet middel Euthyrox jeg bare kunne få.

Facebook gruppen som tidligere nævnt kan anbefales samtidig for andre som stadig ikke kender noget herom er det vigtigt at tråden her holdes synlig. For bivikningerene smadrer fuldstændigt livskvaliteten og man har det så dårligt af Eltroxin. Man kan miste sit arb. på grund af dette.

Forfærdeligt er det at overlæger og Glaxo helt har ignoreret de samme klager på engelsksprogede sider som kørte sidste år i Holland og New Zealand... fuldstændigt det samme. Håber virkelig at din mand Supercarla får lægen til at forstå det ikke er ham der er noget galt med...................og at det sættes i sving nu.
Og der er flere derude vi kan nå......som går helt dårlige og uvidende


Ametyst

Sidst redigeret af Ametyst; 15-09-2009 kl. 10:59.
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2009, 10:25   #36
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
1000 tak for din tilbagemelding! Jeg vil se på det og printe det ud :-)

Det værste er jo, at det faktisk kan give knas socialt... Det er jo mig der har fået FP herhjemme. ( Han arbejder) Så vi går begge og har mange smerter mm. Jeg var desværre ved og tro, at det snart var indbildning med ham, fordi der 'ikke var noget galt'(Og så pga han går sammen med mig hver dag, der har det dårligt)

Til sidst var jeg faktisk ved og tro det var psykisk, måske fordi han var ved og køre ned over og se og høre til mine smerter...

Det har givet os begge så meget! Bare videnen om at det KAN være det!

Desværre ser min mand det ikke som noget akut- vi tager det bare med næste gang jeg skal der op( Man skal jo helst ikke belaste systemet... Han kommer kun til læge når jeg sparker ham afsted)

Men vi er begge overbeviste om det er det efter og have læst jeres beretninger!!!

Tusinde tak!
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2009, 20:52   #37
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
Cool ændret Eltroxin

Så spark ham afsted der er ingen der takker os i hverdagen - og alle har krav på at få det bedste......................og det kan ikke gå for hurtigt.......Det var jo tid også inden der mærkes forandring................

Ametyst
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 00:19   #38
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Er der nogen som har læst de nye oplysninger angående eltroxin i Ekstra Bladet ??

Vi får åbenbart den nye medicin EUTHOROX til Danmark i løbet af en par måneder *s*

Jeg glæder mig for jeg har bivirkninger selv om jeg kan læse i medierne at det er mediernes skyld at jeg har bivirkninger og at jeg bare faker fordi jeg læser om det i en avis.
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 22:02   #39
Kaj Sø
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
Kaj Sø er ny på vejen
Wink Rejsen til Sverige

En lille solstråle. Jeg har også haft bivirkninger med den nye Eltroxin. Lægen vidste ikke, at han kunne søge om frigivelse til et andet mærke, men jeg havde været på nettet, og fundet ud af hvad han skulle gøre. Jeg har haft kontakt med Nycomed, som forhandler LEVAXIN, men Lægemiddelstyrelsen anbefalede min læge EUTHYROX, man kan undre sig over, hvorfor lægemiddelstyrelsen netop vælger dette mærke !! Der er forhåbentlig ikke penge med i beslutningen, vel ?
Euthyrox giver også bivirkninger, dog ikke så store som Eltroxin, så jeg var hos lægen igen, for at få en recept til Levaxin, for så ville jeg hente dem i Sverige, det mente han ikke man kunne.
Det kan man, til en pris af 159,00 svenske kr., det er 123,86 danske kr., i forhold til, at jeg for den samme dosis Euthyrox har givet 311,80 kr. i Danmark.
Føler man sig snydt ???
Jeg er lige kommet hjem, så jeg ved endnu ikke om Levaxinen giver færre, eller slet ingen bivirkninger.
Hilsen Kaj
Kaj Sø er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 22:29   #40
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
@ kaj sø

ja,vi betaler alt for meget for medicin i danmark,en dyr post...

når du har prøvet det nye medikament levaxin i en periode,havde du lyst til, at skrive her i tråden, hvordan du føler det på krop & sjæl med levaxin...

hilsen anetta

Sidst redigeret af anetta; 26-03-2010 kl. 22:42. Årsag: stavefejl
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bivirkninger ved medicin Julcha Dit og Dat 22 21-04-2018 14:37
Seroquel og bivirkninger MTVRV1 Dit og Dat 56 13-08-2014 21:10
Medicin og bivirkninger? tm1978 Alt det andet 39 07-08-2013 09:00
ændret FTP lov i 2010,hvad blivet ændret? amk21 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 19-07-2010 09:35
Nyt Om Bivirkninger! buster Alt det andet 2 22-03-2010 10:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension