K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2014, 14:25   #1
HaLU
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
HaLU er ny på vejen
sygemleding efter den nye sygelov

Jeg har tidligere været sygemeldt pga...stress/angst/depr....under den sygemelding fik jeg så ondt i ryggen. I maj 2013 fik jeg ikke forlænget min sygemelding ved det off. - og gik på dagpenge. Fik lavet en klage til ankestyrelsen - men her fik jeg ikke medhold her i maj 2014.
Hvad sker der så, hvis jeg sygemelder mig igen efter den 1.07.2014....ser man med nye øjne på mig ...eller?????
Skal lige sige, at min ryg er kun blevet værre - ingen piller/operation som kan hjælpe mig - så på det punkt er jeg afklaret??
HaLU er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2014, 09:18   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Problemet er her, at du jo er overgået til dagpenge, dvs at du er raskmeldt.

Nu skal du så forklarer hvordan du igen kan være sygemeldt for samme lidelse, herunder at du jo åbenbart IKKE er så hårdt ramt, da du jo lige har været raskmeldt.

Det er en dårlig ide, at raskmelde sig, hvis man stadig er syg.

Prøv at få hjælp i din fagforening.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2014, 09:56   #3
HaLU
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
HaLU er ny på vejen
Nu er det så ikke MIG, der har raskmeldt MIG - men kommune.
Talte med en socialrådgiver på smertecenter, som sagde jeg skulle melde mig ledig, men stå til rådighed med skånehensyn - hvilket jeg så gør - men kender så mine begrænsninger.
Kan jeg sygemelde mig igen, når den nye sygelov kommer????...Første gang var jeg sygemeldt med stress....ryggen kom til
HaLU er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2014, 10:18   #4
HaLU
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
HaLU er ny på vejen
Har nok ikke udtrykt mig præcis nok..........Jobcenter valgte ikke at forlænge mine sygedagpenge efter 1 år - Da jeg er eneforsørger skulle jeg jo finde finde penge - derfor jeg kom til at stå til rådighed ved fagforening med skånehensyn
HaLU er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2014, 00:10   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bør kontakte din fagforening.

Desværre er du nok fået et dårligt råd fra start, men.. se om du kan løse det ved hjælp.

Jeg tror ikke at du kan sygemelde dig igen på sygedagpenge, men..

Der er mange der mister sygedagpengene efter et år, uden at de er blevet færdig behandlet, og/eller raske.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension