K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2010, 15:24   #11
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Buster!

Tak for respons. Det varmer!

Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
-Du får det største af mig -fordi du er så suveræn i dine svar.
Tak skal du ha'!

Og knus og kram til dig - og fordi du med vågen opmærksomhed sætter overordnet debat i gang på K10 om forhold for sygemeldte rundt omkring i Danmark!

Sidst redigeret af Katharina; 18-11-2010 kl. 15:28.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 16:12   #12
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære faro!

Citat:
Oprindeligt indsendt af faro Se meddelelser
hun har ikkr mistet nogen før så det er svært for hende

Ja - det er svært - og kræver tid og ro at læges efter tab.

også mig

Ja -også svært for dig!

men vi har to sønne mere som har brug for os så de var også i bilen så det er godt at da ikke skert dem noget de har det godt idag

Det er godt, I har 2 sønner, som kom uskadt gennem biluheld! Godt de har det godt nu! I har passet godt på dem!


og vi må tag det stille og rolig vi har brug for ro og tid det sige lægen også

Ja!

så komunnen dem vil jeg ikke mere de vil jo stop om to mdr

Ja - de er pinlige!

og vores forsikring vil betale så længe hun er syg så det er dem vi har brug og det er også dem som betale i dag

Ja!

komunnen er barer mellem mand så det blive nok godt når de komme vek og vi så bliver fri for alle de møde med dem

Ja - de mangler ofte forståelse og menneskelighed og konduite! Jeg synes ikke, man bliver rask af deres møder! Tal med DUKH om oplevelse af manglende lydhørhed og hjælp fra kommune. Måske kan DUKH hjælpe!

jeg håber bare hun snart komme over det bare lidt af gang

Ja - med tid og ro læges sorg! I har 2 drenge, der behøver jer! Hils din kone og dine drenge og giv dem knus fra mig!

men idag gå det ikke godt hun vil ikke noget og er meget ked af det

Hun er ked af det! Men hun passer et eller andet sted også godt på sine 2 andre drenge og på dig! Jeres 2 drenge har det godt.

Din kone er ærlig om savn og sorg! Hun spiller ikke glad.

Det er da smukt at vise dig og jeres 2 drenge, hvor meget hun elsker. Savn og sorg - er kærlighed, der for en tid er blevet hjemløs.

I gamle dage viste mennesker sorg og gik med sort tøj og med sørgebind i et år efter tab! I gamle dage vidste man, sorgen havde sin tid!

Nu lever vi bare i en umenneskelig og effektiv tid, der har glemt sorg og savn.

Men sorg og savn vil mærkes, så de kan komme ud af kroppen igen.

Knus til dig og din kone og jeres 2 drenge!

Og kontakt DUKH om din kones sygedagpengesag en af dagene. Jeg tror de kan støtte og hjælpe!
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 09:37   #13
faro
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2010
Lokation: kbh
Alder: 50
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
faro er ny på vejen
tak for savr Katharina

vi må se med tiden hvad da sker lige nu har vi brug for ro og tid til at kommer over der her da kan gå læng tid så jeg håber bare hun klar det ha en rigtig god dag knus
faro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 10:05   #14
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Hej Faro
jeg fornemmer ud af dine svar, at du ikke føler at kunne overskue at tage kontakt til nogle der kan hjælpe jer med at holde øje med sagen. Det er meget naturligt, og jeg vil tro at du føler at ansvaret på dig er rigeligt stort.

Det er netop derfor det vil være meget vigtigt for dig og resten af familien at der er nogle der står bag jer, og holder overblikket. Det er helt uvurderligt at have nogle i ryggen når man ikke selv kan eller har svært ved det. Men jeg ved godt at man end ikke orker at tage den første kontakt.

Men det kan du også få hjælp til. Spørg en god ven, en slægtning eller bare en venlig sjæl om de vil tage den første kontakt til Fx DUKH. Tænk over hvem du vil være tryg ved at bede om en håndsræknig. Der er ingen skam i at be om en håndsrækning når man har brug for det, og det vil blive en stor lettelse for dig og din familie.

Håber rigtig meget for jer, at du får uddeligeret opgaverne så I som familie kan lukke jer om hinanden og bearbejde sorgen sammen.
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 10:37   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Kære Faro,

Hvor er det noget frygteligt noget I har oplevet, jeg har selv børn i samme alder og føler med jeg i den smerte I må gå igennem. Godt at du har kræfter til at skrive herinde om hjælp til det har I brug for.

Er I ikke blevet tilbudt krise og psykolog hjælp ? Dette syntes jeg bør i værksættes omg. hvis I allerede ikke er i gang hermed !! Det er korrekt at det er godt med ro som din læge siger, men din kone må jo i psykologisk og psykiatrisk behandling, så jeg syntes at du skal høre din læge om I kan få en henvisning til en psykiater og psykolog. Som jeg skriver længere nede har din kone evt. en sundhedsforsikring der kan dække omkostningerne til psykolog. Din kone har brug for eksperter på området det er vigtigt, så hun får hjælp til selvhjælp.

Din kone har en forsikring siger du, det er sikkert Tab af Erhvervsevne, der kommer til udbetaling når man er syg, sikkert ved en hvis procentsats tabt erhvervsevne. Du har ret denne fortsætter sålænge din kones erhvervsevne er nedsat, men forsikringen må jo have indhentet dokumentation fra jeres læge herfor ?

Tab af erhvervsevne forsikringen er som regel placeret under ens pensionsordning og herunder kan det være at din kone også har en sundhedsforsikring ? Via denne kan I formodentlig søge dækning af psykolog hjælp, men ring evt. til din kones pensionsordning og høre om hun har sådan en.

Hvilken dato er det din kones sygedagpenge udløber ? Er I blevet varslet om stop ? Har din kone en fagforening som kan hjælpe ? Eller som Katharina siger ring til Dukh, hvis I ikke allerede har gjort det.

Faro jeg kan sagtens forstå at det handler om din kone og jer begge, men hvis du kan nå at få forlænget sygedagpengene, så har I idet mindste et eksistens grundlag.

Faro vi giver dig al den styrke vi har her på K10.

EE

Kathrina: §27 stk. 4,:
»4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«

tror du denne kan lade sig gøre når lidelsen ikke er stationær ?? Jeg tænker på at søge pension men måske bare i sidste øjeblik, der er jo 2 mdr. til stop ser jeg lige. !!! ?? Ved ikke hvilke lægelige papirer Faro har i sagen men en Psykiater vil sige "nul" arbejdsprøvning og så kan der jo ikke forlænges iht. §27 stk. 4 vel ?

Sidst redigeret af Enteneller; 19-11-2010 kl. 10:52.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 11:10   #16
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære faro!

Jeg forstår, hvad du fortæller, at "hvor man forgæves igen og igen, gider man ikke forgæve sig hen" - som Piet Hein udtrykker det.

Mange har oplevet møder i kommunen svære - uden fornøden forståelse og støtte.

Og det er ærgerligt, at det ofte er sådan, for kommunen skulle støtte under kriser og sygdom.

Her på K10 råder vi hinanden til at have gode venner og familie med til møder med kommunen!

Du/I skal ikke gå til møder alene med kommunen, I skal have én med, I kender, som I stoler på. Og din kone skal ikke til møder. Hun skal skånes!

En god ven kan gå til møder i kommunen istedet for både dig og din kone - som partsrepræsentant for jer! Så I kan skånes for møder fremover, som Empowerment også råder om.

Hvis du har mod og kræfter kan du kontakte DUKH, som Empowerment fortæller om.

De har gratis telefonrådgivning, uafhængig af kommune. Mange har fortalt om god hjælp i deres sag af DUKH.

Eller bed en, du stoler på kontakte DUKH, som Empowerment råder om.


Telefontider i DUKH

Mandag: 9-15
Tirsdag: 9-17
Onsdag: 9-13
Torsdag: 9-17
Fredag: 9-15

Telefonnummer er 76 30 19 30

Ring til DUKH og bed om støtte, som kommunen skulle have givet!

Ring også om omsorg og støtte i DUKH, for din kones skyld og for jeres drenges skyld!

Hils din kone og dine drenge og giv dem knus!

Sidst redigeret af Katharina; 19-11-2010 kl. 16:54.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 15:34   #17
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej faro og EntenEller!

@EntenEller: Jeg er så glad for det du skriver til faro! Du deler din viden og omsorg på en meget følsom måde, som jeg skønner meget på!

Tak for det!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hvor er det noget frygteligt noget I har oplevet, jeg har selv børn i samme alder og føler med jeg i den smerte I må gå igennem. Godt at du har kræfter til at skrive herinde om hjælp til det har I brug for.

Er I ikke blevet tilbudt krise og psykolog hjælp ? Dette syntes jeg bør i værksættes omg. hvis I allerede ikke er i gang hermed !! Det er korrekt at det er godt med ro som din læge siger, men din kone må jo i psykologisk og psykiatrisk behandling, så jeg syntes at du skal høre din læge om I kan få en henvisning til en psykiater og psykolog. Som jeg skriver længere nede har din kone evt. en sundhedsforsikring der kan dække omkostningerne til psykolog. Din kone har brug for eksperter på området det er vigtigt, så hun får hjælp til selvhjælp.

@EE og faro:Enig!

Din kone har en forsikring siger du, det er sikkert Tab af Erhvervsevne, der kommer til udbetaling når man er syg, sikkert ved en hvis procentsats tabt erhvervsevne. Du har ret denne fortsætter sålænge din kones erhvervsevne er nedsat, men forsikringen må jo have indhentet dokumentation fra jeres læge herfor ?

@EE og faro: God viden at have i baghoved!

Tab af erhvervsevne forsikringen er som regel placeret under ens pensionsordning og herunder kan det være at din kone også har en sundhedsforsikring ? Via denne kan I formodentlig søge dækning af psykolog hjælp, men ring evt. til din kones pensionsordning og høre om hun har sådan en.

@EE og faro: Enig!

Hvilken dato er det din kones sygedagpenge udløber ? Er I blevet varslet om stop ? Har din kone en fagforening som kan hjælpe ? Eller som Katharina siger ring til Dukh, hvis I ikke allerede har gjort det.

@faro: I er varslet sygedagpengestop om 2 måneder, men det kan jo være der er forlængelsesmulighed! Ring evt. til DUKH herom!

Faro jeg kan sagtens forstå at det handler om din kone og jer begge, men hvis du kan nå at få forlænget sygedagpengene, så har I idet mindste et eksistens grundlag.

@EE og faro: Ja!

Faro vi giver dig al den styrke vi har her på K10.

Ja!

EE

Kathrina: §27 stk. 4,:
»4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«

tror du denne kan lade sig gøre når lidelsen ikke er stationær ?? Jeg tænker på at søge pension men måske bare i sidste øjeblik, der er jo 2 mdr. til stop ser jeg lige. !!! ?? Ved ikke hvilke lægelige papirer Faro har i sagen men en Psykiater vil sige "nul" arbejdsprøvning og så kan der jo ikke forlænges iht. §27 stk. 4 vel ?


@EE og Faro: Ja - jeg tror § 27 stk. 4 i Sygedagpengelov kan bruges til at forlænge faros kones sygedagpenge og videre pege på afklaring m.h.t. fleksjob eller førtidspension. Og for at dokumentere behov herfor skal bruges speciallægeerklæring fra psykiater - evt. psykiatrisk speciallægeerklæring, som forsikring har godkendt - måske kommunen også kan bruge denne psykiatriske speciallægeerklæring som basis for forlængelse af sygedagpenge efter § 24 stk. 4? Tal også med DUKH herom!
Held og lykke!
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 17:25   #18
faro
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2010
Lokation: kbh
Alder: 50
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
faro er ny på vejen
takke for svar Entenneller og Empowerment og Katharina
min kone er i behandling hos spykiater og psykolog plus hend læge så hun får medicin og alt bliver betalt af forsikring så det koste ikke noget også medicin bliver betalt det eneste jeg vil at vi for lidt ro og tid så f u c k komunnen de betale til os og får deres penge tilbage af vores forsikring og så skal men til møde og alt mulig de tro det er dem da skal styr os så for min skuld kan de behold deres penge så har vi kun vores forsikring tilbage og de er til at snakke med de skal bare ha nogen lægeoplysninge så er det fint nok det er meget vektig at min kone får det godt igen hun har det godt og det er svært for hende det må vi kunnne forstå vi komme aldrig til at glemme ham og tænker meget på ham savne ham meget lige nu skal vi bare ha fred det vil vi får når de sygepenge er stoppet så ha jeg ikke noget med kommunen mere vi bor i hus og jeg har en gob butik så tjener godt skal ikke brug dem til noget så de skal bare lad os være lidt så hun kan kommer op igen og starte på job igen som hun har haft siden 1996 og hun kom til dk i 1996 så hun har kun være det sammen firma og sammen arbejde som hun var meget glad for men lige nu vil hun ikke noget har ikke lyst til noget spykiaten sige da kan gå lang tid i nu og vi bare skal ta det rolig og hun får pille er i behandling så jeg takke til alle og skriv igen når da sker noget nyt ha en rigtig god dag kram her fra
faro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 23:01   #19
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Faro og Katharina,

Tak for respons.

Faro - min historie er vand i forhold til jeres - men alt desto mere kan jeg kun bede jer om at kæmpe for at din kone beholder sine sygedagpenge. Kommer hun på kontanthjælp eller "får lov" til at søge dette, ser man på hvad I ejer hvad du tjener osv. osv. og selvom du siger at dette ikke affekter dig, så kan I alle gå psykisk ned herover.

Jeg er dog meget glad for at høre at din kone både går til psykolog og psykiater, så skal vi kun se om der kan gøre noget ved sygedagpengene.

Katharina, grunden til at jeg ikke peger på §27 stk. 4 er fordi at enhver læge, psykolog og psykiater vil sige at Faros kone ikke kan arbejdsprøves og derved heller ikke "fortsættes" mod evt. fleksjob eller pension. Kan du se hvad jeg mener. Jeg røg selv ud af sdp. i 2007, da en psykiater skrev at jeg pga. mit helbred ikke måtte arbejdsprøves.

Men det er jo vigtigt at på pointeret det rigtige pkt. for Faro´es videre behandling af sin sag. Faro har du en tæt på jer, som I evt. ønsker som bisidder ? Godt at du bliver på din tråd.

EE

OBS: Har din kone allerede fået lavet en psykiatrisk special lægeerklæring i deres TAE forsikring ? Jeg syntes at Katharina henviser hertil ?

Sidst redigeret af Enteneller; 19-11-2010 kl. 23:06.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 23:15   #20
faro
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2010
Lokation: kbh
Alder: 50
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
faro er ny på vejen
hej og tak for svar Enteneller
jeg kan ikke rigtig forstå hvorfor du sige vi behold sygedagpenge det vil jo ike sker noget hvis det stoppe så får vi dem af forsikring og det er også dem som betale i dag og har gjort det helle tiden komunnen får deres penge tilbage af forsikring jeg vil blive glad den dag de stoppe dem så er de ude af min sag og jeg har så min forsikring og de skal nok press på komunnen hvis da skal laves en arbejdsprøvning eller pension lige nu må vi håber konen får det godt igen det er meget svært og hårdt det vi har været igem det må ikke sker for andre at miste sin søn på den måde
faro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge, raskmeldt - sygedagpenge igen? lomus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 20-02-2012 01:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension