K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2013, 12:47   #1
nestar
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2013
Indlæg: 1
Styrke: 0
nestar er ny på vejen
førtidspension, arbedsprøvning,mm

Er det her jeg skriver et indlæg/spørgsmål? Jeg er ny herinde, det er min undskyldning.
Jeg er i gang med at blive afklaret mht arbejdsevne og evt førtidspension. Jeg har været sygemeldt 1 år,efter en blodprop i hjernen, er nu blevet fyret. Jeg har været i arbejdsprøvning på min tidl arbejdsplads, det gik slet ikke, det er konstateret at jeg ikke kan varetage min tidl. jobfunktion, som jeg har haft i mange år, med flexjob. Det besluttes at jeg nu skal raskmeldes, efter sg.dagpenge lovens paragraf 7 og overgå til flexjob teamet, for at blive stillet til rådighed for et andet flexjob under skåne hensyn. (indenfor rammerne af lovgivning, jf. paragraf 70).
Det er beskrevet at min arbejdsevne er betydeligt og varigt nedsat, men at jeg ved hjælp af de rette skånehensyn vil forventes at kunne klare et andet flexjob. Jeg er ikke enig, mener vurderingen bygger på ukorrekte oplysninger,vurderinger og skøn og at konklusionen derfor ikke er rigtig. Jeg ønsker førtidspension. Kan nogen hjælpe mig med de ovennævnte paragraffer og er der nogen som kan give mig nogle gode råd. Er det iorden at overgå til flexjob teamet,kan det få konsekvenser for mit forløb at jeg er raskmeldt? Jeg er helt klar over at jeg skal ud i arbejdsprøvning for at komme videre i systemet.
nestar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2013, 21:54   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nestar Se meddelelser
Jeg er ikke enig, mener vurderingen bygger på ukorrekte oplysninger,vurderinger og skøn og at konklusionen derfor ikke er rigtig. Jeg ønsker førtidspension.
Som loven er nu, så kan man visiteres til fleksjob når bare man kan arbejde i 2 timer pr. uge, men så skal der vist nok være udsigt til, at man kan blive bedre med tiden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 10:12   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
De kan formodentlig forlange at du skal afprøves i anden funktion.

Du skal bare huske at det SKAL være afklaring af arbejdsevne, og ikke alm. praktik.

Dette vil jeg anbefale forud for evt førtidspensionsansøgning.

Dette gøre bedst ved fortsat sygemeldning, indtil der foreligger en afklaring af arbejdsevnen, som kan bruges.
(Det betyder at du er på samme ydelse, (fleks), men afklares under stk 4 i LAB.
VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53
arbedsprøvning jonna Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 15-01-2010 15:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension