K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2013, 15:37   #1
maiken
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2013
Indlæg: 10
Styrke: 12
maiken er ny på vejen
Afslag på førtidspension

Hejsa.

Jeg har idag fået afslag på min førtidspension. Jeg har tydelige papirer fra Bente dannenskiold samsøe, Stine Amris, frederiksbeg sygehus og holbæk sygehus, som alle siger jeg har fibromyalgi og springhofter. Sidst er min fib målt til 17/18 og men en MEGET høj smerte score. Jeg har været i flere afprøvninger, som alle har givet min et gennemsnit på max 5-8 ugentlige arbejdstimer. Jeg vil ikke prøve medicin. Idet jeg har været på smertestillende medicin i så mange år i forvejen.
Alligevel har jeg fået aflag på men pension, fordi de mener min sygdom er stationær og at alt er afprøvet. De mener ikke jeg er beretiget til pension, fordi jeg ikke har prøvet medic behandling og fordi de ikke mener jeg er afprøvet godt nok. Samtidig slår de på at en psykolog har udtalt at jeg har somatoforme træk og måske kan gavne af et længerevarende psykoeduktion.
Jeg har samtidig springhofter, og fordi jeg ikke vil opereres for det, så er det også galt. Men grunden til jeg ikke vil opereres er fordi overlægen anbefalede mig ikke at blive opreret for det, da der var 90%chance for det blev værer.
Samtidig mener de jeg bedre kan indentificere mig med at gå hjemme frem for at arbejde. (hvis det nu var tilfældet, så gik jeg nok bare på arbejde frem for denne 3 årige lange kamp).

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.

Nogen der har noget nyttigt jeg kan bruge?

Hilsen en meget arig og ked af det fib.
maiken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2013, 17:10   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er rigtig synd for dig, men reglerne er meget stramme på førtidsområdet og der er helt klare regler om, at ALT skal være afprøvet (uanset om man vil eller ej), og at behandlingsmulighederne skal være fuldstændig udtømte. Samtidig må der heller ikke være nogen former for arbejdsevne, og du skriver du kunne klare 5-8 arbejdstimer...alene det giver afslag på førtidspension, specielt i disse tider.

Hvad med fleksjob, kunne det være en mulighed, det er jo nok den vej kommunen vil vinkle sagen?
I dag kan man jo visiteres til fleks, helt ned til 2 timer om ugen.....

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2013, 17:32   #3
maiken
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2013
Indlæg: 10
Styrke: 12
maiken er ny på vejen
Det har hele tiden været et spørgsmål om flex eller førtidspension. Så hvis jeg må have timer ned til 2 timer, så kan jeg ikke forstå jeg ikke har fået flex.
maiken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2013, 17:39   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
formoder du har søgt under de gamle regler før 1 januar
og der vil 5-8 timer om ugen også give afslag og alle behandlingsmuligheder være udtømte
man får ikke automatisk fleks fordi du får afslag på pension.

med de nye regler skal ens arbejdsevne være nul timer, for en pension
men du skal i gennem et ressourceforløb på mindst et år for at få fleks under de nye regler. samt det ikke er varigt første gang du får tildelt fleksjob.
så hvis du skal søge fleks bliver det under de nye regler
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2013, 17:56   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Du mister ikke noget ved det, når du klager over afgørelsen.

Jeg synes, du skal klage og skrive til dem, at du bestemmer over din egen krop, om du vil indtage medicin eller ej (beskriv hvorfor) samt, at lægen også har frarådet at få dig opereret, hvilket jobcentret bør acceptere.

Huske evt. at klage inden 4 uger fra modtagelsen af din afgørelse.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2013, 18:27   #6
Lupo
Føler sig hjemme på K10
 
Lupos avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2011
Indlæg: 42
Styrke: 13
Lupo er ny på vejen
Jeg har også Fibrolmyalgi bla. og jeg var desværre nødt til at æde det medicin. Jeg prøvede alt det medicin der stod i mine pairer og lidt til. Jeg kan så ikke tåle medicin overhovedet. Men det skulle afprøves. alle muligheder for bedring skal udtømmes.
Lupo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2013, 18:30   #7
maiken
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2013
Indlæg: 10
Styrke: 12
maiken er ny på vejen
ja jeg søgte inden den 1 jan. Jeg mødtes endda med pensionsnævnet i tirsdags, hvortil vi også snakkede om det her med medicinering. hvor de virkede megetforstående.

Men jeg vil da også helst have et flexjob. For som jeg hele tiden har sagt til dem, så ville jeg allerhelst arbejde hvis jeg kunne. Jeg vil bare være i den situation hvor jeg har det best. om det så er pension eller flex. bare jeg har det godt med mig selv om min krop.

Men jo, det kunne da godt være jeg skulle klage over den alligevel. Bare for at gøre det. Så er det da også afprøvet.
maiken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2013, 21:04   #8
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Øv det er synd for dig... Men du må prøve at anke afslaget. Var det sagsbehandler der indstillede, eller søgte du selv på paragraf 17 ?
Og de 5-8 timer, var det effektiv arbejdstid eller total tid ?
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2013, 21:17   #9
maiken
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2013
Indlæg: 10
Styrke: 12
maiken er ny på vejen
Det var min sagsbehandler som ikke kunne komme frem til mere. så derfor foreslog hun vi søgte på paragraf 17. for så var pensionsnævnet nød til at komme med en begrundelse, hvis de ikke valgte at godkende. Men den begrundelse de kom frem til er bare noget være fis. noget af den føler jeg er personligt angreb og den anden del er det samme som min sagsbehandler var inde på kunne blive nødvendigt.

de 5-8 timer er de timer jeg lykkedes mig at dukke op på arbejdspladsen. I de timer var der ca 10-20 min pause for hver halve time jeg var der. og når jeg ikke dukkede op var jeg enten syg eller ikke kunne bevæge mig. Det var meningen jeg skulle have min. 12 timer om ugen.
maiken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2013, 00:13   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Du mister ikke noget ved det, når du klager over afgørelsen.

Jeg synes, du skal klage og skrive til dem, at du bestemmer over din egen krop, om du vil indtage medicin eller ej (beskriv hvorfor) samt, at lægen også har frarådet at få dig opereret, hvilket jobcentret bør acceptere.

Huske evt. at klage inden 4 uger fra modtagelsen af din afgørelse.
Helt enig.

Derimod vil du kunne ærgre dig gul og blå, hvis du ikke anker afslaget.

I anken skal du undgå, at blive følelsesladet, hold dig til fakta, gerne en lidt forretningsmæssig tone.
Pil deres argumenter fra hinanden, bid for bid, og argumenter for dine påstande med henvisning til div. dokumenter, f.eks. lægepapirer og papirer fra arb.prøvninger.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på førtidspension Caktuz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 13-02-2012 16:09
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
Afslag på førtidspension Carmen Spørgsmål ang fleksjob 44 08-02-2011 23:54
Afslag på førtidspension Arne12 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 11-05-2010 15:43
afslag på førtidspension pruttenQ34 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 05-06-2009 19:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension