K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2012, 18:35   #11
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Hej 0401AMvB og alle jer andre

Så var jeg endelig til mit 3 måneders opfølgningsmøde.

Efter at kommunen selv har haft mig indstillet 2 gange til førtidspension og givet mig afslag ved begge indstillinger spurgte sagsbehandler hvad der lå til grund for at jeg lige pludselig havde skiftet indstilling og var interesseret i fleksjob mulighederne.

Jeg måtte jo så bare sige at jeg aldrig selv har ansøgt om førtidspension men at det var noget kommunen jo mente var det som jeg skulle indstilles til.

Så er min sagsbehandling så fræk og sige at det ellers var hendes holdning at jeg selv ønsket en førtidspension, så måtte jeg jo bare sige at hendes holdninger kan man ikke bruge til noget, det er det som er på skrift som gælder og det var altså sagsbehandlerne som 2 gange havde indstillet mig og så må det jo være kommunes holdning at jeg skulle førtidspensioneres ikke min.

Jeg fik mødet drejet tilbage til punktet om fleksjob og at der kun var mulighederne for fleksjobs eller en førtidspension at vælge imellem da Ankestyrelsen havde truffet en afgørelsen om at min erhvervsevne er permanent nedsat skønsmæssigt med 35%.

Det fik dem til at åbne ørerne lidt mere op, især da jeg sagde at på grund af den "permanent" nedsatte erhvervsevne har jeg ikke mulighed for at arbejde på normale vilkår og derfor var berettet i henhold til loven til et fleksjob bevis, revalidering eller omskoling, eller hvis ikke dette var en mulighed så skulle jeg have en førtidspension.

Det kunne de ikke li at høre, da jeg jo kun kan arbejde ca. 10-11 timer om ugen og de igen sagde at det vil være umuligt at finde fleksjob med så få arbejdstimer.

Så sagde jeg bare igen at der kun var de 2 muligheder, enten fleksjob eller en førtidspension , der var intet imellem.

Jeg fik så at vide at jeg da var velkommen til at prøve at finde en virksomhed som vil ansætte mig i de 10-11 timer om ugen jeg kunne klare, men at de ikke kunne give nogle garanti for at jeg vil blive bevilliget fleksjob eller for den sags skyld en førtidspension.

Nu vil de først opdater min ressourceprofil og sende den til godkendelse hos mig, derefter vil de fremlægge den for kommunens fleksjob & førtidspensions udvalg (kommunen har ingen nævn siger de) og så måtte jeg jo se hvad udvalget siger, men sagsbehandleren ønsket ikke at anbefale noget i parpierne overfor udvalget.

Hvis jeg skal være ærlig så tror jeg at kommunen godt ved at de skal træffe et valg mellem en fleksjobs bevillig eller en førtidspension og at der ikke er et 3 valg efter at Ankestyrelsen at sagt at min erhvervsevne er permanent nedsat.

Nu må jeg jo vente på at de få skrevet ressourceprofilen færdig og derefter at den bliver fremlagt for det der udvalg.

Kærlig hilsen
Iamforever
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 00:20   #12
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af amaranth Se meddelelser
Som alle de andre siger - der er ingen lov om 12,5 time, men det er det mindste timeantal arbejdsgiver suppleres op af.
Under 12,5 time bliver det en udgift for din arbejdsgiver at have dig,
Dermed er det min erfaring at praksis i kommunen er at et fleksjob er på minimum 12.5 timer /uge.

Har lige været til møde på jobcenter hjørring og fået den besked at der ikke kan være tale om flexjob hvis det er under 12½ time så det er sikkert forskelligt hvordan de agere uanset jeg godt ved det ikke står i loven
søsser
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 10:16   #13
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Hvis man får den besked at der ikke kan være tale om fleksjob hvis ens timer er under 12½ så er det bedste man kan gøre at få det på skrift... '

Min kommune gik også ud med den med fleks deres time antal var så 15 timer der er åbenbart forskel...

Lige så snart jeg kom hjem satte jeg mig ned og skrev en mail til min sagsbehandler med kopi til hendes leder hvori jeg skrev

Citat:
Forstod på det du sagde til mødet i dag at man ikke opere med fleks hvis ikke borgerne kan komme op på maks 15 timer, og jeg vil gerne have dette bekræftet samt hvad du/i så foretiller jer der skal ske, samtidig gør jeg opmærksom på at jeg ønsker fuld aktindsigt samt en opdateret ressouceprofil.
Det de siger til møderne er edder vigtigt at få ned på tryk, har man ord for at der ikke er nogen arbejdsevne tilbage og man ikke kan komme op på nok timeantal så er et altså ftp

Min situation var så lidt anderledes end jeres, da jeg var flekser i forvejen ,men det ændre ikke ved det faktum at har man ikke mulighed for at komme op på det timeantal så er det førtidspension og at der ikke er noget der hedder for syg til fleks og for rask til pension... det er enten eller...

Lige som det er vigtigt at man får alt de påstår på skrift og vil de ikke bekræfte på skrift så er det vigtigt at man selv har fået skrevet det ned og fået lagt det ind i sin sag, det kan være den dokumentation der i sidste ende redder ens r**


Ps jeg fik førtidspension
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 12:21   #14
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Vi mangler en principafgørelse

NYT FRA ANKESTYRELSEN NR. 1 JANUAR 2012

Læs side 12 -14 til eftertanke
Vi har også set flere eksempler på sager, hvor borgeren faktisk har arbejdet 20-25 timer under afklaringen, men alligevel har fået bevilget fleksjob.

Svendborg Kommune, som havde alle sager i undersøgelsen rigtige, har siden Ankestyrelsens praksisundersøgelse om fleksjob fra 2010 haft megen fokus på at optimere sagsbehandlingen. Vi indbød Svendborg kommune til at præsentere sine tiltag for de andre kommuner under dialogmødet.

Kun 14 fik sidste år fleksjob i Svendborg
http://www.svendborgsnetavis.dk/kun-...b-i-svendborg/

Det ser ud til, at en arbejdsprøvning skal være under 20 timer før en person blive bevilliget Fleksjob. Men dette hjælper ikke de personer som ligger under 10 timers afklaring.

Vi mangler konkret en principafgørelse på området.



Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 23:59   #15
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Det er muligt mit indlæg ikke passer ind lige hér, men jeg vil gøre opmærksom på, at det er muligt (og tilladt) at søge deltids fleksjob - så det er mere fordelagtigt for arbejdsgiveren..... det handler vel om hvad man kan forsvare overfor sig selv - og om man kan leve af det...
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 20:16   #16
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Hvis man får den besked at der ikke kan være tale om fleksjob hvis ens timer er under 12½ så er det bedste man kan gøre at få det på skrift... '

Min kommune gik også ud med den med fleks deres time antal var så 15 timer der er åbenbart forskel...

Lige så snart jeg kom hjem satte jeg mig ned og skrev en mail til min sagsbehandler med kopi til hendes leder hvori jeg skrev



Det de siger til møderne er edder vigtigt at få ned på tryk, har man ord for at der ikke er nogen arbejdsevne tilbage og man ikke kan komme op på nok timeantal så er et altså ftp

Min situation var så lidt anderledes end jeres, da jeg var flekser i forvejen ,men det ændre ikke ved det faktum at har man ikke mulighed for at komme op på det timeantal så er det førtidspension og at der ikke er noget der hedder for syg til fleks og for rask til pension... det er enten eller...

Lige som det er vigtigt at man får alt de påstår på skrift og vil de ikke bekræfte på skrift så er det vigtigt at man selv har fået skrevet det ned og fået lagt det ind i sin sag, det kan være den dokumentation der i sidste ende redder ens r**


Ps jeg fik førtidspension
hej igen



tak for rådet vil prøve om jeg kan få det på skrift søsser
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob bevilling simsons Spørgsmål ang fleksjob 15 11-06-2013 08:56
fleksjob og minimum timer ??? pedo Spørgsmål ang fleksjob 26 07-09-2011 14:37
revurdering af fleksjob-bevilling tigger Spørgsmål ang fleksjob 5 20-06-2011 07:22
Min vej til fleksjob-bevilling 1966 Din historie 5 16-12-2008 10:13
frakendt min bevilling af fleksjob !!!! Margit Spørgsmål ang fleksjob 8 02-07-2007 11:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension