K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-12-2011, 09:08   #11
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Lotte68.

Som jeg læser dit trådstart bør du skærme dig af for mere af den slags helt utilstedelige opførsel og kommunkation fra Jobcenterts medarbejdere.

1. så lidt mundtlig samtale som muligt også pr. tlf.
dette kan imødekommes via mail, som pr. automatik jo også ville si en del
fra, idet det jo så ligger på skrift.

2. når du skal deltagee i møder, bør du ikke gå uden bisidder - hvis der igen bliver råbt af dig (for den sags skyld ikke talt høfligt til dig), har du og bisidder på forhånd aftalt, at I stille og roligt meddeler: at mødet kan genoptages, når der ikke mere råbes af dig, men ikke før. Også selvom det bliver en anden dag el. pr. mail. Du optager selvfølgelig dette forløb, således at det kan dokumenteres hvordan disse medarbejdere ikke overholder kommunes værdigrundlag overfor deres borgere.

3. telefondamers/kontorpersonale/skrankepersonele funktion er at modtage beskeder og evt. nednotere disse i din journal el. efterlade besked til din SB - hold dig derfor til dette, og bed altdi om af få nednoteret din henvendelse og dit budskab. Gør det meget kort, således at du ikke kommer ind i disse lange samtaler m. mennesker, der næppe har den store viden om dine rettigheder.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind  
Gammel 16-12-2011, 15:46   #12
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Lotte, hvor er din egen praktiserende læge i alt dette? Jeg synes at du burde bede jobcenter om en ny sundhedsattest/statusattest. Hvor gammel er den sidste statusattest som jobcenter har fået?

Din sag har udviklet sig efterhånden til ren chikane. Jeg synes at det er uacceptabelt, at der blive råbt af dig. Det har jeg aldrig oplivet, snarest tværtimod., det var mig som råbte af hele det rådnet system og de løgnere for sagsbehandler.

Men desværre så må du acceptere, at regler er sådan, at efter et afslag fra BAN, kommunen/jobcenter har fri hænder til, at tilrettelægge et videreforløb for dig og kan være totalt ligeglade med, at du har/vil klage til BAN over BAN’s afgørelse.

Det forholder sig ren juridisk sådan, at nu kan du ikke længere klage om kommunens afslag men kun over BAN’s afslag og det har intet med kommunen at gøre længere.

BAN hører under staten mens jobcenter under kommunen.
Det lader til sagen ikke er blevet bedre for mig efter jeg jo har klaget over Nyropsgade og fået medhold af Borgerrrådgiveren Johann Busse, og det er altså ham selv der har skrevet under på at mit sagsforløb i Nyropsgade at det var henholdsvis beklageligt og meget beklageligt.
(Så bare til info hvis nogen mistror min historie, for det lyder jo uhyrligt, så kan godt forstå man tænker det kunne være ren fiktion.)

Så nu hvor Nyropsgade har deres lange kløer i mig igen, så skal der køres hævnjagt på mig tilsynsladende - jeg troede ellers det ville gøre dem mere medgørlige når de nu er klar over jeg har vundet sagen mod dem, for der skal altså (fandt jeg ud af i løbet af sagen) meget til før sagen når Johann Busses bord og bliver bedømt beklagelig og/eller meget beklagelig.

Min gamle læge gennem 16 år er desværre gået på pension og har efterladt mig alene i verden. Det værst tænkelige tidspunkt.
Han var en af den slags få læger der er alt for få af, og selv om der altid var lang ventetid, så var han altid lyttende, forstående og hjælpende og gav sig tid, og sådan skal en læge være i min verden.

Min nye læge er TERM fandt jeg ud af, selvfølgelig efter at have skiftet læge , men nu har jeg kontaktet den anden læge deroppe, og hun virker helt ok, hun ringere tilbage forleden så jeg kunne få nye nødvendige henvisninger, og jeg tror ikke det ville blive et problem at få en ordentlig statusattest fra hende også.

Den sidste fra egen læge er vel et år gammel, men alt bliver jo hurtigt gammelt i det system, når Socialforvaltningen er over 3 måneder om et standardafslag og BAN er et halvt år om at tilsende en borger et standardafslag, så er tiden jo igen gået og man kan jo vedblive i uendelighed at indhente nye lægelige papirer.

Jeg har ikke nævnt telefonmøde for min SB, tænkte ikke over det da vi sendte hende mailen, men der står hvorfor jeg ikke kan møde op, så jeg går ud fra hun evt. vil foreslå telefonmøde, ellers skulle hun da være mere end almindelig ond - det var en yderst høflig og meget respektfuld og forklarende detaljeret mail jeg sendte hende.

Jeg får svært ved at få en besidder med, da de som hjælper mig går på arbejde, så det er ikke en mulighed. Der er muligvis en, men det kan jeg ikke satse på, da hun arbejder på skiftende tider.


Men hvis de kræver jeg møder op, så skal jeg i hvert fald have 3 x mine alm. smertestillende eller mere, kan i forvejen næsten ikke gå.

Men hvis nu SB skulle kræve at jeg møder op, kunne det så ikke være en idé, at afkræve hende et svar på om Jobcenter Nyropsgade og hun selv, vil tage ansvaret hvis der sker mig noget på vej til eller fra mødet, eller under mødet?

Hvis de skulle kræve jeg møder så syg op, så må jeg tage så meget smertestillende at jeg risikerer medicinforgiftning, for der skal kæmpe doser til hvis jeg skal sidde på en stol til møde derinde for ikke at tale om ventetiden de skriver der skal påregnes samt ud/hjemtur.
Det må og kan da kun 100% være deres ansvar hvis der sker mig noget helbredsmæssigt i forbindelse med en belastning mht. møde de mener jeg sagtens er i stand til at klare selv om jeg har sagt at jeg er for syg til det.


Må jeg lige forhøre mig: er det smartere ikke at anke og så søge en §17 i stedet for at anke sagen?

Jeg ville umiddelbart absolut mene nej, at kun ved afvisning af ankesag og heller ikke medhold fra Ombudsmanden ville det være søgning af en § 17 lige på stedet, så de ved man ikke bare giver op.

Jeg har været sagen igennem igen, og selv med hjælp er det altså umuligt for mig ikke selv at være med inde over, ligesom jeg også dikterer det skrevne nu. Og det gør jo min skade værre og værre, hvilket jo gør at der vil indkomme nye lægelige papirer, da mere udredning er undervejs.
De nye lægelige oplysninger sendes vel bare med til Ankestyrelsen som dokumentation på at min skade fortsat bliver forværret går jeg ud fra.

Men i gennemgangen i aftes virkede det bare så grotesk - den opsummering Socialforvaltningen har lavet i min sag, er faktisk et stort arbejde vi slipper for selv at lave her.
Men det ironiske er så at det er deres afslag på førtidspension den munder ud i.

Der er i opsummeringen 5 forskellige; læger+ fys+ arb-prøv, som alle er enige nul arbejdsevne.

De benytter udelukkende Marianne Borrtiz arbejdsmediciner, som arbejder med Liaison som argument for at mine muligheder ikke er udtømte.
Og psykiater og psykolog om ingen psykisk faktorer er selvfølgelig ikke medtaget.

Men de undlader fuldstændigt at inddrage deres egne kolleager på Musvvagevej:
Psykiatrisk lægekonsulent og somatisk lægekonsulents udtalelser.

Det vil naturligvis fremgå af min anke, da disse to læge hennholdsvis siger:
(og det er lægekonsulenter der holder indenfor loven, de udtaler sig KUN om hvad der står i mine papirer)
at der intet psykiatrisk materiale er i min sag, så den må være forlagt forkert.
somatisk refererer godt nok Borritz og Liaison, men hun konkluderer følgende udfra mine lægelige papirer i sagen:
Der er ingen tvivl om at der er en alvorlig skade i nakkeregionen, der ikke kan bedres af behandling.

Jeg tænker jo færre bilag og jo kortere klage jeg kan lave jo bedre.
Så den opsummering med mine hightlights over alle steder der står nul arbejdsevne og nul behandlingsmuligheder er vel meget brugelig.

Og så de to bilag fra lægekonsulenterne, der ikke er nævnt i deres opsummering vedlagt også plus anken.
Det bliver svært at holde den kort, men vi forsøger vort bedste.

Jeg har fået svar fra BAN at den 2/1-2011 er deadline for min anke, da de har juleferie.
Er det så ikke smartest at maile anken, for ellers skal den være inde midt i deres ferie, så kan jeg ingen kvittering få på den er afleveret?
Man får jo altid bekræftelse på mail modtaget nemlig, ferie eller ej.

Det kan jo ikke være rimeligt at anken skal være inde før juleferien når jeg reelt har fire uger til den.
Lotte68 er ikke logget ind  
Gammel 16-12-2011, 17:25   #13
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
Det lader til sagen ikke er blevet bedre for mig efter jeg jo har klaget over Nyropsgade og fået medhold af Borgerrrådgiveren Johann Busse, og det er altså ham selv der har skrevet under på at mit sagsforløb i Nyropsgade at det var henholdsvis beklageligt og meget beklageligt.
(Så bare til info hvis nogen mistror min historie, for det lyder jo uhyrligt, så kan godt forstå man tænker det kunne være ren fiktion.)

Så nu hvor Nyropsgade har deres lange kløer i mig igen, så skal der køres hævnjagt på mig tilsynsladende - jeg troede ellers det ville gøre dem mere medgørlige når de nu er klar over jeg har vundet sagen mod dem, for der skal altså (fandt jeg ud af i løbet af sagen) meget til før sagen når Johann Busses bord og bliver bedømt beklagelig og/eller meget beklagelig.

Min gamle læge gennem 16 år er desværre gået på pension og har efterladt mig alene i verden. Det værst tænkelige tidspunkt.
Han var en af den slags få læger der er alt for få af, og selv om der altid var lang ventetid, så var han altid lyttende, forstående og hjælpende og gav sig tid, og sådan skal en læge være i min verden.

Min nye læge er TERM fandt jeg ud af, selvfølgelig efter at have skiftet læge , men nu har jeg kontaktet den anden læge deroppe, og hun virker helt ok, hun ringere tilbage forleden så jeg kunne få nye nødvendige henvisninger, og jeg tror ikke det ville blive et problem at få en ordentlig statusattest fra hende også.

Den sidste fra egen læge er vel et år gammel, men alt bliver jo hurtigt gammelt i det system, når Socialforvaltningen er over 3 måneder om et standardafslag og BAN er et halvt år om at tilsende en borger et standardafslag, så er tiden jo igen gået og man kan jo vedblive i uendelighed at indhente nye lægelige papirer.

Jeg har ikke nævnt telefonmøde for min SB, tænkte ikke over det da vi sendte hende mailen, men der står hvorfor jeg ikke kan møde op, så jeg går ud fra hun evt. vil foreslå telefonmøde, ellers skulle hun da være mere end almindelig ond - det var en yderst høflig og meget respektfuld og forklarende detaljeret mail jeg sendte hende.

Jeg får svært ved at få en besidder med, da de som hjælper mig går på arbejde, så det er ikke en mulighed. Der er muligvis en, men det kan jeg ikke satse på, da hun arbejder på skiftende tider.


Men hvis de kræver jeg møder op, så skal jeg i hvert fald have 3 x mine alm. smertestillende eller mere, kan i forvejen næsten ikke gå.

Men hvis nu SB skulle kræve at jeg møder op, kunne det så ikke være en idé, at afkræve hende et svar på om Jobcenter Nyropsgade og hun selv, vil tage ansvaret hvis der sker mig noget på vej til eller fra mødet, eller under mødet?

Hvis de skulle kræve jeg møder så syg op, så må jeg tage så meget smertestillende at jeg risikerer medicinforgiftning, for der skal kæmpe doser til hvis jeg skal sidde på en stol til møde derinde for ikke at tale om ventetiden de skriver der skal påregnes samt ud/hjemtur.
Det må og kan da kun 100% være deres ansvar hvis der sker mig noget helbredsmæssigt i forbindelse med en belastning mht. møde de mener jeg sagtens er i stand til at klare selv om jeg har sagt at jeg er for syg til det.


Må jeg lige forhøre mig: er det smartere ikke at anke og så søge en §17 i stedet for at anke sagen?

Jeg ville umiddelbart absolut mene nej, at kun ved afvisning af ankesag og heller ikke medhold fra Ombudsmanden ville det være søgning af en § 17 lige på stedet, så de ved man ikke bare giver op.

Jeg har været sagen igennem igen, og selv med hjælp er det altså umuligt for mig ikke selv at være med inde over, ligesom jeg også dikterer det skrevne nu. Og det gør jo min skade værre og værre, hvilket jo gør at der vil indkomme nye lægelige papirer, da mere udredning er undervejs.
De nye lægelige oplysninger sendes vel bare med til Ankestyrelsen som dokumentation på at min skade fortsat bliver forværret går jeg ud fra.

Men i gennemgangen i aftes virkede det bare så grotesk - den opsummering Socialforvaltningen har lavet i min sag, er faktisk et stort arbejde vi slipper for selv at lave her.
Men det ironiske er så at det er deres afslag på førtidspension den munder ud i.

Der er i opsummeringen 5 forskellige; læger+ fys+ arb-prøv, som alle er enige nul arbejdsevne.

De benytter udelukkende Marianne Borrtiz arbejdsmediciner, som arbejder med Liaison som argument for at mine muligheder ikke er udtømte.
Og psykiater og psykolog om ingen psykisk faktorer er selvfølgelig ikke medtaget.

Men de undlader fuldstændigt at inddrage deres egne kolleager på Musvvagevej:
Psykiatrisk lægekonsulent og somatisk lægekonsulents udtalelser.

Det vil naturligvis fremgå af min anke, da disse to læge hennholdsvis siger:
(og det er lægekonsulenter der holder indenfor loven, de udtaler sig KUN om hvad der står i mine papirer)
at der intet psykiatrisk materiale er i min sag, så den må være forlagt forkert.
somatisk refererer godt nok Borritz og Liaison, men hun konkluderer følgende udfra mine lægelige papirer i sagen:
Der er ingen tvivl om at der er en alvorlig skade i nakkeregionen, der ikke kan bedres af behandling.

Jeg tænker jo færre bilag og jo kortere klage jeg kan lave jo bedre.
Så den opsummering med mine hightlights over alle steder der står nul arbejdsevne og nul behandlingsmuligheder er vel meget brugelig.

Og så de to bilag fra lægekonsulenterne, der ikke er nævnt i deres opsummering vedlagt også plus anken.
Det bliver svært at holde den kort, men vi forsøger vort bedste.

Jeg har fået svar fra BAN at den 2/1-2011 er deadline for min anke, da de har juleferie.
Er det så ikke smartest at maile anken, for ellers skal den være inde midt i deres ferie, så kan jeg ingen kvittering få på den er afleveret?
Man får jo altid bekræftelse på mail modtaget nemlig, ferie eller ej.

Det kan jo ikke være rimeligt at anken skal være inde før juleferien når jeg reelt har fire uger til den.
Jeg har kommunikeret /klaget/ anket KUN pr. mail. Og disse mails blev brugt i retten som bevis.
Det som jeg synes at du skal gøre er det som jeg har selv gjort.

Du skal skrive til BAN at du er uenig i deres afgørelse, udenset hvad du vil skrive BAN vil fastholde sin afgørelse, tro mig.
Sagen blive sent videre til Ankestyrelsen som med alt sandsynlighed vil fastholde BAN's afgørelse.

Også først derefter vejen blive åben til at du kan klage til Ombudsmanden.

Sådan fungerer dansk retssystem for alm. borger i DK.

Det som jeg vil råde dig til Lotte er, at tegne en indboforsikring. Forsikring har betalt min retssag, men krav er at sager skal være behandlet af Ankestyrelsen først.

Sidst redigeret af Karo; 16-12-2011 kl. 17:59.
Karo er ikke logget ind  
Gammel 16-12-2011, 17:32   #14
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Jeg har kommunikeret /klaget/ anket KUN pr. mail. Og disse mails blev brugt i retten som bevis.
Det som jeg synes at du skal gøre er det som jeg har selv gjort.

Du skal skrive til BAN at du er uenig i deres afgørelse, udenset hvad du vil skrive BAN vil fastholde sin afgørelse, tro mig.
Sagen blive sent videre til Ankestyrelsen som med alt sandsynlighed vil fastholde BAN's afgørelse.

Også først derefter vejen blive åben til at du kan klage til Ombudsmanden.

Sådan fungerer dansk retssystem for alm. borger i DK.

Ok tak Karo.

Surt du kun har dårligt nyt, men det er jo desværre sandheden om systemet som det ser ud, men jeg sætter stor pris på din ærlighed, for skuffelse har jeg haft nok af i forvejen, så er kun glad for at få oplyst hvad jeg kan forvente mig som det næste i sagen åbenbart også hos Ankestyrelsen.
Faktisk er det pga. dig jeg forventede afslag hos både Socialforvaltning og BAN, så ingen skuffelse eller undren der, for jeg havde jo fået at vide hvad jeg kunne vente mig af dem, så tak.

Jeg har indtryk af du heller ikke gider finde dig i hvad som helst du bliver budt, så godt vi er flere der gør "oprør" mod dette vanvid. Så længe vi som syge bare vedbliver at lade os torturere, så længe vedbliver systemet med at gøre det.

Sidst redigeret af Lotte68; 16-12-2011 kl. 18:10.
Lotte68 er ikke logget ind  
Gammel 16-12-2011, 17:34   #15
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg tror på din historie 100%, fordi jeg ved hvad kommunen og BAN kan finde på.
Karo er ikke logget ind  
Gammel 16-12-2011, 17:44   #16
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Skal jeg sige noget og skal jeg kommentere på din sag, så syntes jeg at du bør holde fokus, på, at din sag nu er "vundet" af din kommune. BAN har givet kommunen medhold, og KUN hvis din sag, efter din klage/anke er principel er der chancer for at DU får medhold.

Så det skal jo ordnes først, ellers er det bare sådan, at kommunen i princippet kan gøre hvad de vil og dèt de mener skal til, fremadrettet i din sag - og det er så vidt jeg har forstået en ny arbejdsprøvning/afklaringsforløb, eller i yderste konsekvens vil de aktivere dig som en betingelse for af få KH. Lige nu har de BAN`s ord for at din arbejdsevne ikke nødvendigvis hænger sammen med din skade/sygdom i nakken, og kommunen har BAN´s ord for at din sag IKKE skal overgå til behandling angående førtidspension. Karo har også et indlæg omhandlende at det nu er BAN for sig og kommune for sig.

Så var jeg dig, så tag BAN sagen først og få styr på den, ved at forholde dig præcis til den afgørelse der er truffet, det er dèn det drejer sig om lige nu, og ikke om TERM og Borgerrådgiver - får du medhold nu, eller er din sag principel så står du langt bedre i forholdet til kommunen og deres krav om yderligere arbejdsprøvning

Var jeg også dig, så var jeg gået til lægen og blevet fritaget for fremmøde, i yderligere arbejdsprøvning/afklaring begrundet i mit helbred og faren for yderligere forværring. Plus selvfølgelig at blive undersøgt NU, når der også er kommet lammelser til, det ændrer jo fuldstændig på hele situationen. Det er jo også muligt at du får lammelser, af andre grunde end din nakke - så alene derfor bør du søge læge nu.

Få endelige nye henvisninger, jeg tror at flere lægeoplysninger/undersøgelser bliver vigtig i din sag senere, i forhold til kommunen. Få lægens ord for at afprøvningsforløb og/eller aktivering er kontraindiceret i netop din sag, nu der er stødt yderligere komplikationer til i form af lammelser.

Ærgeligt med den BAN afgørelse, den er virkelig skidt for hele din sag, så gå efter den principelle vinkel i dèn, lige nu - selv om du er vred, skuffet og gal - overvej også den §17, det kan umuligt skade mere som din sag står lige nu. Et afslag på §17 kan jo også ankes ved et afslag, og derfor vil den være en anden sag i BAN, som du muligvis kan vinde.
Zentamor er ikke logget ind  
Gammel 16-12-2011, 19:27   #17
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
bisidder en med brede skuldre, spørg herinde, ellers vil jeg da gerne være med og optage.
jeg tænker den louise nævnt i anden tråd-leder efter den...
eller spørg borgererådgiveren det kunne være at de gerne ved selvsyn ser hvordan en samtale foregår.
østerbro er ikke logget ind  
Gammel 16-12-2011, 19:55   #18
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser

Der er i opsummeringen 5 forskellige; læger+ fys+ arb-prøv, som alle er enige nul arbejdsevne.

De benytter udelukkende Marianne Borrtiz arbejdsmediciner, som arbejder med Liaison som argument for at mine muligheder ikke er udtømte.

Og psykiater og psykolog om ingen psykisk faktorer er selvfølgelig ikke medtaget.

Men de undlader fuldstændigt at inddrage deres egne kolleger på Musvågevej:
Psykiatrisk lægekonsulent og somatisk lægekonsulents udtalelser.

Det vil naturligvis fremgå af min anke, da disse to læge henholdsvis siger:

(og det er lægekonsulenter der holder indenfor loven, de udtaler sig KUN om hvad der står i mine papirer)

at der intet psykiatrisk materiale er i min sag, så den må være forlagt forkert.

somatisk refererer godt nok Borritz og Liaison, men hun konkluderer følgende udfra mine lægelige papirer i sagen:

Der er ingen tvivl om at der er en alvorlig skade i nakkeregionen, der ikke kan bedres af behandling.

Jeg tænker jo færre bilag og jo kortere klage jeg kan lave jo bedre.
Så den opsummering med mine hightlights over alle steder der står nul arbejdsevne og nul behandlingsmuligheder er vel meget brugelig.

Og så de to bilag fra lægekonsulenterne, der ikke er nævnt i deres opsummering vedlagt også plus anken.

Er det så ikke smartest at maile anken, for ellers skal den være inde midt i deres ferie, så kan jeg ingen kvittering få på den er afleveret?

Det kan jo ikke være rimeligt at anken skal være inde før juleferien når jeg reelt har fire uger til den.

Du har meget styr på papirer i din sag!

Og du har relevante lægefaglige udtalelser på alle måder, der støtter din sag.

Og du har også gamle støttende lægekonsulentudtalelser.

Og du har udtalelser også fra arbejdsprøvning, som bekræfter de lægelige vurderinger i din sag.

Og du har juridisk respons fra borgerrådgiver, som støtter din sag.


Send alt dette til BAN!


Kun arbejdsmediciner Marianne Borritz har formodning om psykisk faktor i sygdom,

- som dog videre afkræftes af 2 psykiatere, som er eksperter på område,

- så i 2 psykiatriske speciallægeerklæringer afkræftes Borritz' teori om psykisk faktor i din sygdom,

- og så vælger kommune ikke at sende disse 2 psykiatriske speciallægeerkllæringer til BAN - det er ikke OK

- så må du selv sende de 2 psykiatriske speciallægeerklæringer til BAN nu.

Sammen med alt det, du selv nævner i dit indlæg, du er ved at gøre klar.

Hvis jeg var dig, ville jeg forsøge at have klage med bilag klar til at aflevere hos BAN i næste uge - med kopi til dig med underskrift og dato og stempel på alt afleveret - som bevis videre i din sag.
Katharina er ikke logget ind  
Gammel 17-12-2011, 00:09   #19
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Lotte, har du ikke klaget over en sagsbehandler som hedder Lars Blytækker ?
Se hvad jeg fandt og jeg er rystet, meget rystet.

"...Temadag mandag den 17.maj 2010 kl.8.30-15.00
for almen medicinske bloklæger og introlæger i Indre København
i dagligstuen på Bispebjerg Sygeplejeskole
Tuborgvej 235, opgang 50, 2400 København NV

Den gode attest

Kl.8.30-8.45 Introduktion af dagen og underviserne
08:45-09:30 Praktiserende læge og tidl. formand i PLO:Michael Dupont, Lægeforeningens Attestudvalg
Lovgivningen vedr. attester. Hvad er aftalen om minimums indhold?
Mulighedserklæringen
Rodekassen. (Hvad må vi? Frihåndsattester? f.eks. studerende, boligforeningen m.v.)
KAFFEPAUSE
09:45-11:00 Københavns kommune, sagsbehandler Lars Blytækker og lægekonsulent Niels Møller. Statusattest, Generel helbredsattest, Sygedagpengeattest og attest om mulighed for at varetage et arbejde.Hvad forventer I? Hvordan bruges de?Hvad kunne I tænke jer anderledes.
Gode og dårlige eksempler.
KAFFEPAUSE
11:15-12:00 Diskussion i plenum
(evt. individuelle cases)
FROKOST
Kl. 13.00: Nyt fra AMUérne Karen Hansen og Mette Buhl og dynamuen Julie Rath.
Kl. 13.30: Netværksgruppe med KAFFE og kage. Samling i hver sin gruppe af: Intro-læger, Fase 1 og Fase 2+3 sammen,alle fra Gyn-obs., fra Kirurgi, fra Medicin, fra Psykiatri og fra Pædiatri. Er der problemer, får du opfyldt dine kompetencer?

Med venlig hilsen planlægningsgruppen
Anne Regitze Hartmann Hamilton, Dominique Czort, Zhiying Zhang og Mette Buhl..."
http://fyam.dsam.dk/flx/regionerne/r...tem&itemId=407
Karo er ikke logget ind  
Gammel 31-12-2011, 02:22   #20
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Jeg fik endelig hjælp med min klage til Ankestyrelsen og sendt den til BAN.
Den er dog temmelig lang, men kunne ikke gøres kortere, og heller ikke bedre tror jeg egentlig.

Afslutningsvis remser jeg alle punkter op som kan have generel og/eller principiel betydning fremover for andre sager, så hvis den når Ankestyrelsen, er den temmelig ligetil.

Jeg har ikke vedhæftet alt muligt lægeligt, kun citeret så alle mine lægelige udtalelser står i en lang række som modsiger BAN's lægekonsulent hele vejen igennem.

Jeg har jo fået aktindsigt, og ser ingen grund til igen at indsende alle papirer de lige har sendt til mig, kun at citere fra diverse, og så hvis sagen bliver videresendt til Ankestyrelsen, søger jeg aktindsigt der, så jeg kan se at det hele er videresendt til dem.
Kun BAN's lægekonsulent's udtalelse har jeg vedhæftet min klage, da den er omdrejningspunkt for dette afslag. Denne subjektive vurdering af lægekonsulent Kim Engfred, grebet ud i luften uden basis i ét eneste af mine lægelige papirer, er det eneste der står for troende i afslaget fra BAN.

Nu hvor denne deadline ikke er over mit hovede mere, har jeg endelig tid til at få hjælp til klagesagerne til patientombuddet over de to freelance-speciallæger, som Jobcenter ansatte til at stemple mig som hypokonder.

Det bliver heldigvis ikke noget problem, da jeg jo har diktafonoptagelser af undersøgelsesforløbende.

Lige til skræk og advarsel omkring højt betalte jobcenter-speciallæge-freelancere - et uddrag af chokerende udtalelser fra mine optagelser på diktafon:


Ortopæd i albuer og knæ Jørgen Friis siger til mig indledningsvis i undersøgelsen:
"Det handler om hvordan man opfatter smerter, for det er hjernen der opfatter smerter, så det handler om hvem du er.
Du har smerter på grund af din personlighed.
Du har smerter på grund af den du er.
Det har at gøre med sådan som DU er!!!"

Der havde jeg været hos Friis i under 5 minutter, hvor han udtalte ovenstående.
Endvidere fortsatte Friis, spurgt ind til om han da mener alt smerte er psykisk:
"Ja smerte handler jo om hvordan man opfatter smerten….sådan en fakir kan jo f.eks. ligge på en bænk med søm uden det gør ondt på ham".
Mig meget chokeret: " Øh a hvad for noget???"
Jørgen Friis: "….Jaaaa altså, jeg siger jo ikke at det er alle der kan det, altså det er kun meget få der kan det, så det er det slet ikke."


Diktafonoptagelsen af arbejdsmediciner Marianne Borritz Speciallægeundersøgelse:

Borritz:
"Når jeg foreslår smerteklinik, så er det…jeg kunne godt tænke mig din medicin blev optimeret, så den er mere hensigtsmæssig."
(her taler hun om Liaison, self. psykofarmika)

Endvidere:

Borritz:
Når man har haft smerter så lang tid, så får man…...det er som om dine impulser i hjernen er blevet....skal man sige overbelastede.
Dine nerver og dit væv i hjernen bliver sådan irriterede, sådan at du måske oplever et stærkere smerteindtryk end det ellers ville have gjort."

Jeg nævner jeg ikke kan styre min smerte psykisk, og jeg tit får pludselige smertejag, men Borrtitz svarer mig ikke på det.

I henhold til Liaison psykiatrisk forskningsenhed:

Borrtiz:
"Det er slet ikke arbejdsevnen jeg snakker om, det er bare behandling af dine smerter, som jo er meget vigtigt, så længe man ikke vil operere, så er det noget du må lære at leve med."

Men hun skriver noget andet om Liaison og min arbejdsevne i sin, for jobcenter "gode" men usande speciallægeerklæring.

Og hun stempler mig som hypokonder, skønt der INTET er at komme efter i min optagelse om hypokondri overhovedet!!!
Men hvis alle med smerter gennem længere tid bliver hypokondere, altså når vores smerter er vedvarende, så ophører de med at være fysiske, og så bliver de psykiske.

Jeg har spurgt flere TERM-læger om hvornår denne "transformation" finder sted i forløbet, altså hvor længe man skal have haft ondt før det bliver indbildt, men har desvære pudsigt nok ikke kunne få et svar på dette spørgsmål overhovedet.

Men bare til alles information - hvis I har smerter igennem længere tid, ligegyldigt hvad I fejler, så er i hypokondere, så fik vi da det på plads.

Ifølge lægehåndbogen er kun 0,2-1,3 % af den vestlige befolkning hypokondere, men nu er vil allesammen hypokondere, bare at vi lige ved det, så vi kan få rette behandling.

De læger der påstår dette om smerter, skulle prøve at fortsætte deres "flotte" arbejde med en masse syle boret ind i nakken, så gad jeg godt se dem psyke smerterne væk, da det jo hurtigt bliver psykisk, og man jo generelt bare kan psyke smerter væk.
De ville ikke holde i 5 min., før de ville ligge og skrige på gulvet af smerte, så gu' tror de da ikke selv ét sekund på deres indbildning med TERM.

Hvis en læge nogensinde siger sådan til mig igen, vil jeg bede vedkommende demonstrere det ved at stikke en syl i hånden på sig selv og vise hvordan man transformerer denne smerte til ikke at gøre ondt.

Hold da op jeg kunne spare mange penge på smertestillende og alle de bivirkninger det giver mig, hvis bare jeg kunne lære den der hokuspokus kunst der.


P.S. Tak for info Karo, med mere om de suspekte metoder der undevises i til Jobcenteransatte.
Lotte68 er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Socialjurist i radioen om syge borgere gisne Politik og Samfund 0 17-06-2013 12:14
Lægekonsulenter i Jobcenter Nyropsgade! profilen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 13-01-2013 21:45
Psykisk terror - stress - finde et andet fleksjob - regler - HJÆÆÆLLP!!! IT-GUTTEN Spørgsmål ang fleksjob 6 30-09-2010 21:39
Psykisk syge får nu samme rettigheder som fysisk syge Thelma Nyt om loven 4 28-10-2008 02:17
Så syge er borgere på sygedagpenge zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 14 30-09-2008 00:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension