K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-10-2012, 17:47   #1
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Ferie med løn Hk privat

Hej med jer!

Så er jeg her lige igen Jeg er ansat i flexjob 16 timer ved en læge kan jeg kan jeg være ansat med ferie med løn ? Jeg har prøvet at kontakte HK men det vil de ikke hjælpe med mindre de har en CPR-nummer. Jeg er i øjeblikket medlem af Foa pga. de køre en arbejdsskadesag alternativt er at jeg skal være medlem af 2 fagforeninger i en periode men "Tænkte" i måske i kunne hjælpe mig her på K10.
Mvh Bobbi
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2012, 17:51   #2
Spunken
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2010
Indlæg: 97
Styrke: 14
Spunken er ny på vejen
Hvor lang tid har du været ansat?

Efter hvilken overenskomst er du ansat? Du skal jo optjene feriepenge inden du er berettiget til dem.
Spunken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2012, 18:07   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
I din anden tråd ser det ud til, du kun for nyligt er blevet ansat på arbejdspladsen.

Har du ikke optjent feriepenge, skal man kontakte kommunen INDEN ferien starter, for at få ledighedsydelse i de uger, man ønsker at holde ferie i.

Læs mere i fleksjob-pjecen under punktet Ledighedsydelse
Ledighedsydelse kan udbetales i følgende situationer
:
http://www.clh.dk/?id=1474#c3996

Ang. optjente feriepenge osv. er det bare på samme måde som hvis man ikke var ansat som fleksjobber...

Så kontakt kommunen hver gang, du ønsker at holde ferie - indtil du har fået optjent feriepenge fra din arbejdsplads, så at du kan bruge dem.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2012, 18:08   #4
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Hvorfor mener du det er nødvendigt med 2 fagforeninger for at få svar. ferieloven er ens overalt på det danske arbejdsmarked .

Hvad er det egentligt du er i tvivl om ? jeg syntes ikke det fremgår tydeligt af dit spørgsmål.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2012, 00:41   #5
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Det er ligegyldigt om du er medlem af FOA. I dit fleksjob, er det HK der har overenskomst. FOA kender udemærket HKs overenskomster.

For at du skal kunne holde ferie med løn, kræver det du er funktionæransat, eller fuldlønsansat. Det fremgår at din ansættelseskontrakt, hvad du er ansat som; Timeløns-, fuldløns-, eller funktionæransat.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2012, 12:37   #6
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Hej igen

Ja jeg ved godt jeg skal bruge mit optjente ferie først men det er min nye arbejdsgiver der spørger og så vil jeg bare høre om Hk privat om man kan blive ansat med ferie med løn skriv hvis ikke forstår hvad jeg mener det er selvfølgelig når jeg har brugt min gamle ferie
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2012, 14:32   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bobbi Se meddelelser
Hej igen

Ja jeg ved godt jeg skal bruge mit optjente ferie først men det er min nye arbejdsgiver der spørger og så vil jeg bare høre om Hk privat om man kan blive ansat med ferie med løn skriv hvis ikke forstår hvad jeg mener det er selvfølgelig når jeg har brugt min gamle ferie
Når du har fået optjent feriepenge hos din nye arbejdsplads, så ja selvfølgelig skal du have ferie med løn... Det burde næsten sige af sig selv... Kan de ikke finde ud af det, kan de selv spørge fagforeningen...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2012, 18:01   #8
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Ok det junne jo godt være jeg fik feriekort når man er på fleks - det er faktisk fordi min arbejdsgiver vil holde noget mere ferie ind de 5 uger + 6 ferie uge - Ja heldig har man da lov at være engang imellem ;O)
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
privat scocialrådgiver baldur Alt det andet 8 26-01-2011 10:45
Privat socialrådgiver torbenc Politik og Samfund 23 31-08-2010 18:57
Privat pension ved ftp. Jørgine Alt det andet 5 21-08-2010 15:49
En privat hjemmeside Hejdien Et godt link! 4 11-12-2005 15:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension