K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2007, 13:53   #51
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Mål: at xx vender tilbage på det ordinære arbejdsmarked på ordinære vilkår.
Delmål: at xx gennefører den iværksatte arb.prøvning med gradvis øgning f arbejdstiden med henblik på fuld tid og raskmelding.
Jo, det er noget, der SKAL skrives. Det SKAL dokumenteres i forløbet, at ALT ER FORSØGT for at få borgeren tilbage i ORDINÆR beskæftigelse.

Det er bare noget VRØVL i DIN SAG.

I din sag er det jo dokumenteret, at du IKKE kommer i ORDINÆR beskæftigelse. Det er sikkert noget, hun skriver, så kommunen kan få STØRST mulig refusion fra staten.

Problemet rammer kommunen som en boomerang fra 2008, fordi kommunen IKKE kan aktivere dig MINDST 25 timer om ugen ELLER 40% af tiden.

Og HVIS de giver dig et fleksjob, så MISTER kommunen refusion de næste 3 år, fordi der jo allerede ER beskrevet, at du IKKE KAN det, kommunen forlanger.

Så lige nu "træder kommunen vande" for at opnå størst mulig refusion fra staten... og det går så ud over dig.

Mit bud er, at kommunen simpelthen ikke aner, hvad de skal stille op med dig.

De vil bare "slippe" billigst muligt.

For kommunen handler det IKKE OM DIG. Det handler om PENGE... penge fra staten.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2007, 14:29   #52
krebs25
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 67
Styrke: 18
krebs25 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Jo, det er noget, der SKAL skrives. Det SKAL dokumenteres i forløbet, at ALT ER FORSØGT for at få borgeren tilbage i ORDINÆR beskæftigelse.

Det er bare noget VRØVL i DIN SAG.

I din sag er det jo dokumenteret, at du IKKE kommer i ORDINÆR beskæftigelse. Det er sikkert noget, hun skriver, så kommunen kan få STØRST mulig refusion fra staten.

Problemet rammer kommunen som en boomerang fra 2008, fordi kommunen IKKE kan aktivere dig MINDST 25 timer om ugen ELLER 40% af tiden.

Og HVIS de giver dig et fleksjob, så MISTER kommunen refusion de næste 3 år, fordi der jo allerede ER beskrevet, at du IKKE KAN det, kommunen forlanger.

Så lige nu "træder kommunen vande" for at opnå størst mulig refusion fra staten... og det går så ud over dig.

Mit bud er, at kommunen simpelthen ikke aner, hvad de skal stille op med dig.

De vil bare "slippe" billigst muligt.

For kommunen handler det IKKE OM DIG. Det handler om PENGE... penge fra staten.

Hej Zuza

Tak for din hilsen. Jeg forstår bare ikke, at de bliver ved med at have det mål, når nu det ikke fungerer....Så må de da tage det op til revision.....

Jeg HAR sendt brevet til min sagsbehandler nu, så der er ingen fortrydelse.....Jeg er meget spændt på, hvad hun siger til det - om hun bliver endnu hårdere eller rent faktisk vil prøve at sætte sig ind i min situation nu..... .........
Hvis ikke hun forstår noget, må jeg jo fuldtidssygemelde mig igen. Det vil jeg bare helst undgå, da jeg ikke ved, hvad betydning det får for mig.... Er der nogen, der ved det - når det er pga. helbreddet? det er jo ikke fordi jeg ikke vil..... Jeg må nok hellere snakke med min læge og så har jeg bestemt mig for, at hvis hun fortsat ikke forstår noget på mandag, at så vil jeg prøve at forlange en afgørelse på skrift, og så kommer min advokat på der også!!!!!

Kh krebsen
krebs25 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2007, 14:45   #53
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Der står i retssikkerhedsloven, at BORGERENS kommentarer og ønsker SKAL indgå i sagen.

Men nok en god ide med hjælp fra læge mv.

Du kan evt. læse mere her. Netop lagt ind i dag.

Der er en masse gode oplysninger.

http://www.k10.dk/showthread.php?p=15741#post15741
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2007, 14:37   #54
krebs25
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 67
Styrke: 18
krebs25 er rigtig godt på vej
Question

Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Der står i retssikkerhedsloven, at BORGERENS kommentarer og ønsker SKAL indgå i sagen.

Men nok en god ide med hjælp fra læge mv.

Du kan evt. læse mere her. Netop lagt ind i dag.

Der er en masse gode oplysninger.

http://www.k10.dk/showthread.php?p=15741#post15741
Hej igen

Tak for linket. Det vil jeg lige kigge nærmere på!

Fremover hæver lige mit tidligere spørgsnål og håber nogen måske kan svare........

Hvis min sagsbehandler ikke forstår noget mandag og bliver ved med at ville øge mig i tid, må jeg jo fuldtidssygemelde mig igen Det vil jeg bare helst undgå, da jeg ikke ved, hvad betydning det får for mig.... ?

Er der nogen, der ved det - når det er pga. helbreddet? det er jo ikke fordi jeg ikke vil..... Jeg skal snakke med min læge i morgen og så har jeg bestemt mig for, at hvis hun fortsat ikke forstår noget på mandag, at så vil jeg prøve at forlange en afgørelse på skrift, og så kommer min advokat på der også!!!!!

Men hvordan er det med afgørelser. Dem skal de vel ikke træffe før resultatet af arbejdsprøvningen foreligger??

krebs25 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2007, 14:46   #55
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej... jeg skriver lige, fordi jeg kan se, du er online lige nu.

Hvis jeg var dig, ville jeg FORLANGE, at sagsbehandleren skriver det øgede antal timer ind i din ressourceprofil.

Jeg ville OGSÅ forlange, at hun skriver, HVORFOR hun OVERHØRER dine kommentarer om, at du IKKE KAN klare det.

Jeg ville OGSÅ forlange, at hun skriver, HVORFOR hun IGNORERER din læges mening om det.

Men det kan være, andre har nogle bedre bud.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2007, 17:27   #56
krebs25
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 67
Styrke: 18
krebs25 er rigtig godt på vej
Hej alle

Jeg har fået svar fra min sagbehandler idag - hvordan mon jeg skal tolke det? Tør ikke håbe for meget på et godt udfald......

Hej xxx

Tak for dit brev. Det er trist at du har så mange smerter, og jeg håber, at du trods alt har fået det lidt bedre end i sidste uge.

Jeg har lagt det på din sag, som du har bedt om.

Jeg vil desuden drøfte din situation med lægekonsulenten på torsdag den 08.11.07.

Du hører fra mig efterfølgende.


Venlig hilsen xxx
krebs25 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2007, 18:01   #57
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Det er godt, at sagsbehandleren reagerer på dit brev, super....

Så må vi håbe på, at sagsbehandleren og lægekonsulenten sammen finder en rimelig løsning på din situation....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2007, 18:38   #58
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Krebs25 ja det er godt at der kommer respons fra din sagsbehandler , jeg forventer altid at der er svar fra min, om det så bare er et ok hvis det er en aftalt tid der beskæftiges...

Så et svar er det mindste du kan forvente

det betyder bestemt ikke være noget negativt at din sagsbehandler vil snakke med lægekonsulenten det kan sagtens være noget i forbindelse med din sygdom som hun måske har brug for hjælp til , noget tyder jo på at hun ikke har begreb om hvad du fejler og hvordan det influere på din hverdag , det er ikke ualmindeligt at de støtter sig til lægekonsulenterne når de er usikker omkring noget mht sygdom...

så jeg syntes bestemt at du skal tage det som noget positivt at hun svare dig og at hun overvejer at gå videre til lægekonsulenten med det , så gælder det bare om at holde hende til ilden
  Besvar med citat
Gammel 06-11-2007, 20:28   #59
krebs25
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 67
Styrke: 18
krebs25 er rigtig godt på vej
Smile Tak

Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej

Det er godt, at sagsbehandleren reagerer på dit brev, super....

Så må vi håbe på, at sagsbehandleren og lægekonsulenten sammen finder en rimelig løsning på din situation....

Tak skal du have Det håber jeg virkelig også!!!
krebs25 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2007, 20:32   #60
krebs25
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 67
Styrke: 18
krebs25 er rigtig godt på vej
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Krebs25 ja det er godt at der kommer respons fra din sagsbehandler , jeg forventer altid at der er svar fra min, om det så bare er et ok hvis det er en aftalt tid der beskæftiges...

Så et svar er det mindste du kan forvente

det betyder bestemt ikke være noget negativt at din sagsbehandler vil snakke med lægekonsulenten det kan sagtens være noget i forbindelse med din sygdom som hun måske har brug for hjælp til , noget tyder jo på at hun ikke har begreb om hvad du fejler og hvordan det influere på din hverdag , det er ikke ualmindeligt at de støtter sig til lægekonsulenterne når de er usikker omkring noget mht sygdom...

så jeg syntes bestemt at du skal tage det som noget positivt at hun svare dig og at hun overvejer at gå videre til lægekonsulenten med det , så gælder det bare om at holde hende til ilden
Hejsa

Jge vil virkelig gerne tage det positivt og håber det bedste, men jeg er så bange for at blive skuffet igen
Hvad må lægekonsulenten sige i den her sag. Kan han udfra mit brev om, hvordan det går træffe en afgørelse og har han egentlig ret til det?? Som jeg har forstået må de lægekonsulenter ikke lave vurderinger i min sag - er det forkert forstået??

I morgen vil min læge notere de ting ned i min journal og forhåbentlig lave n undersøgelse igen igen på de fysiske skavanker¨

krebs
krebs25 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ØH frem og tilbage er lige langt eller noget - vedr førtidspension igen Lejeko Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-05-2013 20:01
I'M BACK! Og har brug for hjælp igen. annagw Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 39 18-02-2012 18:32
Igen igen.. Nyt spørgsmål vedr. Pensionskasse. Cerise Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 06-05-2011 10:36
Har brug for hjælp, ang. aktivering/arbejdsprøvning missjane Alt det andet 2 05-04-2011 09:51
Brug for hjælp igen..... krebs25 Spørgsmål ang fleksjob 1 30-04-2007 21:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension