K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2014, 22:56   #11
månemor
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2013
Indlæg: 31
Styrke: 11
månemor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Enig, men det er jo nogle ærgerlige penge at ''miste'' forstået på den måde, at man kan blive nødt til at æde dem op.

Når nu sagen bliver aktuel, huset er solgt osv, så mener jeg du står stærkest hvis du får et møde med en socialrådgiver. For der må jo findes regler om, at man efter skilsmisse, bodeling mm, stadig må kunne bruge pengene på indskud i ny lejlighed, flytning, møbler, evt istandsættelse - folk kan jo ikke bo på gaden med deres formue, fordi de ikke må bruge pengene på en lejlighed??

Og hvem ved, måske har manden fået det meste, så man faktisk står uden noget som helst inventar - og den slags koster jo

Så endelig få fat i noget rådgivning, så du ved nøjagtigt hvordan (og hvor meget) du må bruge på flytning, indskud, møbler mm.

Det kan jo også være i har en ordning, hvor din eks får det meste, og du næsten ikke får noget!
Hej Helenekr.
Du beskriver rigtig godt, det jeg ikke selv er i stand til at formulere. Jeg er nemlig ikke interesseret i at snyde systemet, jeg hader virkelig den tanke, og det ville gøre mig, unødigt urolig.
Men jeg tænker også at tale med en sagsbehandler eller måske en fra retshjælpen.
Der er kun ganske lidt af vores inventar som er mit, såsom seng og noget nips. Min x, har tilbudt mig at købe mig ud af huset, men jeg kan overhovedet ikke overskue hvad jeg skal svare ham.
Tænker også at i denne tid hvor vi venter på hussalg, har jeg et månedligt underskud, fordi vi forsætter vores budgetkonto indtil huset er solgt. Det underskud, forestiller jeg mig skal dækkes senere, af pengene fra huset....
månemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 12:44   #12
nobody99
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
nobody99 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af månemor Se meddelelser
Tak for jeres gode tilbage meldinger. PIP, dejligt at du lige gjorde det helt klart. -Det er jo ikke fordi jeg ikke ved hvad det koster at leve/flytte, -med mine 53 år på bagen har jeg dog prøvet det nogle gange. Blot ikke på kontanthjælp. Så derfor var jeg nysgerrig efter at høre jeres mening og bud på hvor meget huslejen ca. må udgøre. Vi får sandsynligvis nogle penge fri, når huset bliver solgt... Men jeg kan forstå at dem kan jeg ikke regne med at få lov til at beholde. Må jeg mon "give" mine børn nogle af pengene, men sådan at forstå at de bare har dem stående på deres konto....? Ved godt at det ikke er helt rent i kanten. Men de skulle da også gerne gå til evt. indskud/depositum/flytning og inventar.
Det vil jeg bestemt ikke gøre, det er bedrageri og vil af kommunen hurtigt blive opdaget. Selv om du måske ikke kommer i fængsel vil du få en ret stor bøde samt skulle betale penge tilbage.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Enig, men det er jo nogle ærgerlige penge at ''miste'' forstået på den måde, at man kan blive nødt til at æde dem op.

Når nu sagen bliver aktuel, huset er solgt osv, så mener jeg du står stærkest hvis du får et møde med en socialrådgiver. For der må jo findes regler om, at man efter skilsmisse, bodeling mm, stadig må kunne bruge pengene på indskud i ny lejlighed, flytning, møbler, evt istandsættelse - folk kan jo ikke bo på gaden med deres formue, fordi de ikke må bruge pengene på en lejlighed??

Og hvem ved, måske har manden fået det meste, så man faktisk står uden noget som helst inventar - og den slags koster jo

Så endelig få fat i noget rådgivning, så du ved nøjagtigt hvordan (og hvor meget) du må bruge på flytning, indskud, møbler mm.

Det kan jo også være i har en ordning, hvor din eks får det meste, og du næsten ikke får noget!
Lidt skæg tankegang! Selvfølgelig skal man forsørge sig selv hvis man har muligheden. Kontanthjælp er altså en ydelse andre betaler for når de betaler skat.
nobody99 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 13:10   #13
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Det bedste havde været at vente med at få det solgt- til du ikke var på kontanthjælp...så var der intet sket - hvis det giver overskud..

men ved godt sådan er virkeligheden ikke...når det nu er som det er..og det hedder kontanthjælp...
' og kontanthjælp-er jo SIDSTE udvej i systemet...og for dem der virkelig ikke ejer kongens mø'nt..så må man ikke eje værdier eller penge...sådan siger loven...
men håber du kan få lov at bruge noget på møbler mv ..der er altid noget der skal købes ved flytning og her splitter i jo hjemmet op..i flytter ikke bare..
og kommuner kan se alt på dine konto..og de kigger også...alt bliver der i dag holdt øje med- desværre .- sådan er samfundet blevet,,

var jeg dig havde jeg taget en advokat...for at være sikker på alt bliver kørt korrekt og om der er noget du kan gøre også mht kontanthjælp..


stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 13:24   #14
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
og kommuner kan se alt på dine konto..og de kigger også...alt bliver der i dag holdt øje med- desværre .- sådan er samfundet blevet,
stribe ftp
Og hvorfor er det mon blevet sådan?

Nok fordi det er nødvendigt, hvis det hele ikke skal være et stort tag selv bord.

Hvis man bare kunne stole på at dem der søger kontanthjælp virkelig har et behov og ikke har andre muligheder = ikke noget at leve for overhovedet, ja så var det ikke nødvendigt.

Nå det så er sagt, så mener jeg at formue der skal bruges til at opretholde en vis boligstandard kan holdes udenfor beregningerne. Dette vil jeg mene må være indskud i lejlighed, køb af nødvendigt bohave m.v. Selvfølgelig rimelige udgifter, men det må vel også være ok.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 13:48   #15
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis din ex. kan købe dig ud af huset ville det da være en god ide, dels for at komme vider og dels fordi det jo godt kan tage år at få huset solgt og i den tid skal du jo betale udgifter til huset.
få en mæler til at vurdere huset og så kan i jo se hvad der er tilbage, måske kunne du få ham til at betale for lidt for møbler uden om, så du har til nye ting.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 14:04   #16
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Dinosaur

alle de regler og love er jo kommet med tiden - fordi der er FÅ der har snydt..,.sådan er det desværre i dag i samfundet...

overholdt alle lovene var der jo heller ikke brug for fængsler osv...men hvor der er love vil de bli overtrådt..

det går jo så desværre ud over alle de andre ærlige mennesker...der kommer i nød...selvfølgelig bør der efter min mening være grænser for hvad man må og kan på kontanthjælp,da det er sidste udvej..

men trods det burde det være ok at ku købe inventar og de ting der følger med en flytning..eller kan hun vel evt senere søge enkelttilskud om de ting..hvis det f.eks var en seng..så er kommunen jo lige vidt...

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 14:26   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nobody99 Se meddelelser
Lidt skæg tankegang! Selvfølgelig skal man forsørge sig selv hvis man har muligheden. Kontanthjælp er altså en ydelse andre betaler for når de betaler skat.
Nja tankegangen er nu ikke speciel skæg, for det kan blive ekstremt svært at forsørge sig selv, hvis en evt formue skal gå til mad - og ikke til bolig, møbler, indskud, flytning og etablering af nyt hjem.

Som jeg skriver, kan hun jo ikke bo på gaden med sin formue. Hun skal have fat i en socialrådgiver eller anden person, der kan fortælle hvor meget der må bruges på etablering af nyt hjem. DEREFTER kan de se på hvad der skulle blive tilbage af formuen til ren overlevelse.

Når det så er sagt, så har jeg aldrig haft en ægtemand hvor vi har delt 50/50, som regel har han haft røven fuld af penge, hvor jeg ikke har haft andre end hans, fordi han/de forsørgede mig. Så det var jo naturligt, at jeg heller ikke løb med halvdelen af huset, halvdelen af inventaret og halvdelen af hans/deres formue.
Folk lever jo på forskellig vis, måske ejede manden huset inden konen flyttede ind. Måske er skilsmissen dårlig, så man sår uden en skid. Måske har det altid været manden der betalte for møblerne osv osv. Der er rigtig mange muligheder, det er jo bare dem tråd-starteren også skal tænke på....man kan ikke bare som udgangspunkt sige, at så får konen det halve af huset ved hussalg, eller så får konen det have af møblerne, og det halve af formuen. Det kommer jo helt an på hvordan de har fordelt de ting gennem årene.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension