K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-08-2010, 19:52   #11
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Jeg har gået i længere tid. Midt november i 4 år, afbrudt af 1 års barsel.

Så jo, man kan godt få det i længere tid. For mit vedkommende har der været totalt kaos omkring kommunesammenlægning osv. og det har helt klart været medvirkende til at jeg er blevet forlænget igen og igen. Først siden starten af dette år er der sket noget.

Og nu bliver min sag sendt til kommunens lægefaglige konsulent, som så forhåbentligt støtter resten af "flokken" Men det må tiden så vise.

På et tidspunkt fik jeg besked om at jeg jo kunne vælge at gå på dagpenge fra A-kassen når mine sygedagpenge stoppede (anden aktør, som slet ikke har været noget bevendt eller haft styr på noget som helst, da der blev nævnt april og det reelt først var juli - men det var jo blot endnu en lille detalje de klokkede i, sagsbehandleren er orienteret og klar over at det ikke har været noget heldigt forløb)

Om det så skyldes at jeg rent faktisk var på dagpenge op til jeg pludseligt blev ramt, det ved jeg ikke.

Men det ville jeg prøve at høre i A-kassen om. Det har de i hvert fald helt styr på

Fagforeningen er altid rar at have i baghånden, jeg har også haft talt flere gange med min. Men ikke fundet det nødvendigt at inddrage dem yderligere endnu (man ved jo aldrig *SS*)
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2010, 20:00   #12
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af she Se meddelelser
som jeg skrev tidliger: bliver man virkelig svigtet af det danske samfund?
Ikke af det danske samfund ... men af et flertal i Folketinget.


Det er vigtig at have i erindring, at varighedsbegrænsningens indførelse og den nu fastsatte 52 ugers grænse, er et borgerligt projekt - og i praksis er det den syge borger, der betaler prisen ...

Varighedsbegrænsningen i lov om SDP blev indført af den borgerlige Schlüter-regering (VCQM/"Firkløver"-regeringen) i 1982 med det sigte (at tage borgerens økonomi som gidsel for), at tvinge kommunerne til ikke at langtidsparkere borgerene på SDP, idet borgeren inden varighedsbegrænsningens indtog i lov om SDP kunne få SDP tidsubegrænset.

I første omgang nedsatte man varighedsbegrænsning i sygedagpengesammenhæng til (hvis jeg ikke husker helt forkert) 2 X 52 uger.

I 1989 nedsatte den borgelige Schlüter-regering yderlig varighedsbegrænsningen - nu til 52 uger, men med de særlige muligheder for forlængelse som det fremgår af lovgivningen.

Intentionerne i lovgivningsarbejdet var således, at borgeren ikke skulle ende med at blive langtidsparkeret på SDP, men at kommunen derimod skulle se at "få fingeren ud af gaskammeret" og afklare borgeren inden bortfald af SDP.


Men som skrevet ... et borgerligt projekt ... husk gerne det næste gang du går til Folketingsvalg ;-)
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2010, 23:51   #13
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg har været sygemeldt siden januar 2006, arbejdsskade. nedsat erhvervsevne i alle erhverv med midlertidige 25% pga sagen ikke er afsluttet i kommuneregi. Mén på 10% i 2007,
fik tilkæmpet mig med meget besvær en arbejdsprøvning i 2007, som først fandt sted i 2008, resultatet blev ikke brugt, ingen rundbordssamtaler, ja faktisk ingen samtaler overhovedet med sagsbehandler, jeg aner ikke hvem han er af udseende. men det blev brugt til at lukke sygedagpengene. som led i spareplanen. i midt 2008. siden har jeg været på kontanthjælp. er gift, har børn, bil. hus.
Først nu i 2010 er jeg smidt til anden aktør, og nu sker der nok noget mht en afklaring.

jeg mener selv, at man ikke kan sige jeg har fået nogen reel sagsbehandling i alle de år.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 18:07   #14
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Hej

Jeg arbejder med udbetaling af kontanthjælp, og det er ikke krone for krone beregningen er....

Er man gift og har børn er taksten 2 x 13096,- altså man stiller jer op som 2 der får kontanthjælp, når man er gift. I din mands kontanthjælp modregner man som følgende bruttoløn - atp - am bidrag og - timer x 14, 30 (timefradrag man får per timer) = det der modregnes din mand. Er der for meget at modregne i din mands 13093,00 overføres det til din kontanthjælp 13096,00 og modregnes der. Endvidere betales der ægtefællereduktion efter 1/2 år på kontanthjælp, og kan der ikke trækkes ved din mand gr. for høj indtægt, trækkes der dobbelt ved dig.

vh

Anna1 - håber du forstår udregningen ellers kan du bare spørge igen.[/COLOR]
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 21:57   #15
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Anna1 Se meddelelser
Hej

Jeg arbejder med udbetaling af kontanthjælp, og det er ikke krone for krone beregningen er....

Er man gift og har børn er taksten 2 x 13096,- altså man stiller jer op som 2 der får kontanthjælp, når man er gift. I din mands kontanthjælp modregner man som følgende bruttoløn - atp - am bidrag og - timer x 14, 30 (timefradrag man får per timer) = det der modregnes din mand. Er der for meget at modregne i din mands 13093,00 overføres det til din kontanthjælp 13096,00 og modregnes der. Endvidere betales der ægtefællereduktion efter 1/2 år på kontanthjælp, og kan der ikke trækkes ved din mand gr. for høj indtægt, trækkes der dobbelt ved dig.

vh

Anna1 - håber du forstår udregningen ellers kan du bare spørge igen.[/COLOR]
Ok, så blev jeg lidt klogere, tak
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 23:34   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Sygedagpengeloven, som den blev kopieret på første side, er den gamle.

Der er således nogle væsentlige posivtive ændringer siden.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 12:09   #17
she
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2010
Indlæg: 12
Styrke: 15
she er ny på vejen
Hej Igen
Tak for alle svarene, det er dejligt at nogen har ville tage sig tid til at hjælpe mig.
Der var en i indlæget der sputgte om hvordan jeg kunne være i tvivl om hvad kommunen arbejede sig frem imod med hensyn til min afklaring. Det ville jeg også ønske jeg ikke var, selv om mine lægepapir er som de skal være, så kan jeg jo ikke vide noget om hvad kommunen tænker, og jeg ved jo heller ikke noget om hvordan de ser mig i den arbejdsprøvning jeg er i iøjeblikket. Jeg har jo bare en frygt og angst for det værste, at de vil erklærere mig fuldt arbejdsdygtig selv om jeg ikke selv og lægerne mener det. Der er jo ingen der har fortalt mig hvad de arbejder hen i mod.
she er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 13:04   #18
she
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2010
Indlæg: 12
Styrke: 15
she er ny på vejen
Vil lige spørge om noget mere.

Er der nogen der ved hvad minimun timer og max timer er i et flexjob?
she er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 13:17   #19
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
she, der findes ingen officiel hverken max eller minimums grænse for flexjob.

-MEN dog er der visse kommuner der arbejder ud fra et vist minimums timer, uofficielt!

Prøv at bruge søgefunktionen herinde, med søgeordene: minimumtimer i flexjob fx, så er jeg sikker på at der dukker noget op

-ellers vent og der vil sikkert være flere svar på vej.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen der kan hjælpe mig? Betulle Spørgsmål ang fleksjob 3 05-03-2012 20:38
kan nogen hjælpe ? jsm77 Alt det andet 2 10-11-2011 20:54
Er der nogen der vil hjælpe mig frupia1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 03-05-2009 10:15
er der nogen der kan hjælpe buster Skal kommuner ikke overholde loven? 7 02-06-2008 21:52
nogen der kan hjælpe aladdin Spørgsmål ang fleksjob 4 26-01-2008 09:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension