K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-12-2009, 21:12   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, min veninde er ikke kørestolsbruger, hun går fint med rolator.

Hun har søgt pga en øjensygdom der gør at hun højest sandsynligt bliver blind om nogle år, og da hun ikke kan få ordningen når hun fylder 65 og måske har endnu mere brug for den, så har hun så fået bevilget den nu (jaaaamen jeg synes det er SÅ grotesk!)

Og ja zuza...hahahaha, dén var go'!!!!

To fluer med ét smæk!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2009, 22:51   #12
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Kunne faktisk blive et godt fleksjob

Jeg har været ledsager for en udviklingshæmmet der havde brug for hjælp f.eks. til at komme med det rigtige tog, overskue det med penge, betaling osv, huske aftaler ... den type opgaver kunne jeg let løse selvom jeg har nogle fysiske begrænsninger - og et eller andet sted tror jeg at hende jeg var ledsager for, blev glad for at se at hun ikke er den eneste der har svært ved nogle ting. Så hvis behovet for hjælp passer godt med de begrænsninger ledsageren har, kan det blive godt, men jobbet kræver overblik, stabilitet og psykisk overskud.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2009, 00:31   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, og der ér jo fleksere der har det!
Der er jo mange der kan arbejde 20 -25 timer om ugen med knapt så indviklede skånebehov, og som har de ressourcer der skal til.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2009, 00:43   #14
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Ok. - vi lever vel på samme jord - men i hver sin verden.
Vi må jo alle gå ud fra egne erfaringer !
__________________
MVH. Tuxon.
Politikere er som bleer - de skal skiftes ofte og af samme årsag.
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2009, 00:53   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
tjja jeg har jokket rundt i to timer i tivoli i dag ,så i morgen kunne jeg nok bruge en ledsager der kun slæbe mig rundt om juletræet
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2009, 00:55   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tuxon... er der ikke tale om to forskellige ordninger?

(Men måske kommunerne "snyder" ved at tilbyde ledsager i stedet for handicaphjælper.)

Men er der ikke forskel på ledsageordning og handicaphjælper?

Altså, hvis en person er så handicappet, at der skal bruges lift osv., så er det en hjælper og ikke en ledsager, der er tale om?

Jeg har forstået, at ledsagere "bare" skal følges med en person og ikke meget andet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2009, 01:08   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen der er ledsagere, handicaphjælpere, omsorgshjælpere og personlig hjælpere, og de har ikke samme funktioner.

Nogen må løfte og bære, andre må ikke. Nogen må assistere i badet og hjælpe med personlig vask og hygiejne, andre må ikke. Nogen må lave mad og gøre rent, andre må ikke.

En ledsager skal kun ledsage - ikke andet.

Ledsagelse 16-67årige

Du kan som borger med omfattende og varig fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse ansøge om en ledsager, hvis du er mellem 16 og 67. Du kan her hente blanketten til ansøgning.


Du kan søge om ledsagelse hvis du ikke kan færdes alene udenfor dit hjem og derfor har brug for en personlig ledsager til kulturelle eller social aktiviteter. Det kan for eksempel være ledsagelse til en biograftur, en koncert, en tur i indkøbscenter, et museumsbesøg eller et besøg hos familie eller venner.


Du skal selv være i stand til at tilrettelægge ledsagelsen.


Hjælperne er typisk ikke uddannet personale, som kan hjælpe med almindelige håndsrækninger. En ledsager kan ikke fortage løft med hjælpemidler, udføre husligt arbejde i hjemmet eller udføre pleje- og behandlingsopgaver.


http://www3.kk.dk/Borger/DetSocialeO...ordninger.aspx

En handicaphjælper er noget helt helt andet!!!!!

Sidst redigeret af Ninja; 24-12-2009 kl. 01:14.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2009, 01:26   #18
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvis man skal være ledager,skal man være klar over at arbejds timer vil ligge på forskellige tider af dagen,men det kunne være et godt job, hvis man kan magte dets udfortninger..som ledsager er der også ture til lægen ,øjenlæge det ikk fornøgelser det hele ,men det må være et givende job på mange måder..

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 24-12-2009 kl. 01:29.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2009, 12:52   #19
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Zuza.
Vi taler vel om ledsageordningen hvor klienten kan få 15 timer om måneden, og
mig bekendt er der ikke handicaphjælpere o.s.v. involveret i dén ordning.
Jeg kán selvfølgelig tage fejl - men efter bedste overbevisning.

Tro mig - jeg har mange års erfaring med den ordning - I holder ikke længe
i dét job. ( Ellers er I efter min mening visiteret forkert ).

Jeg er selv fleks-visiteret - og jég kan ikke klare at ledsage makkeren, -ind
imellem skal der sørme tages ved. Hvad hvis en 150 kilo's kørestolsbruger skal på toilettet ?
Der er selvfølgelig nemme, men altså også hårde opgaver, og jeg tror altså ikke på at kommunen
ansætter "fleksere" til at ledsage handicappede - når de kan få raske ansatte der kan påtage sig alle opgaver.
__________________
MVH. Tuxon.
Politikere er som bleer - de skal skiftes ofte og af samme årsag.

Sidst redigeret af tuxon; 24-12-2009 kl. 13:13.
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2009, 23:44   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nu håber jeg ikke du inkluderer MIG når du skriver I, for jeg kan slet ikke påtage mig sådan en opgave!
Men jeg har kraftigt overvejet at få en ledsager til at hjælpe mig.

Som du kan læse i mit link, så må en ledsager IKKE tumle med en kørestolsbruger, og må ikke løfte, men må UDELUKKENDE KUN give SMÅ håndsrækninger og må KUN ledsage klienten til teater, cafe, biograf og den slags.....

Hvis der er tale om en kørestolsbruger der ikke selv kan klare sit toilette mm, så er det IKKE en ledsager de skal have, men en personlig hjælper, som er noget ganske andet. Og det er ikke det vi taler om, men ledsager....en der kun ledsager, og som IKKE skal hjælpe på det personlige plan (toilette, handicap, kørestol mm).

Hvis en person skal have ledsager, så forventes det at person selv kan klare sig mht ovenstående, ellers kan de ikke blive visiteret til ledsagerordning, men skal ind under en anden § og have en uddannet med sig.

Dette kan en flekser med rette skånebehov da sagtens mestre, såfremt de har mentalt overskud selvfølgelig. Det er jo ikke alle fleksere der kan, men der skal da sikkert være nogen der kan klare det....

Sidst redigeret af Ninja; 24-12-2009 kl. 23:49.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§20 spørgsmål. phhmw Politik og Samfund 13 19-05-2015 08:11
Spørgsmål Tullee Alt det andet 1 02-11-2011 21:20
Spørgsmål Hamselv Spørgsmål ang fleksjob 27 20-11-2010 15:31
Et par spørgsmål til FP Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 28-05-2010 14:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension