K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-10-2007, 15:47   #11
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
hej ØV for en oplevelse...det undrer mig nu hvor medierne råber op om at førtidspensionister der gerne vil arbejde er mere end velkomne...det må jo så være løgn...

oven på den oplevelse...

søg om det højskole ophold alligevel...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2007, 16:07   #12
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
øv øv og øv ven

varme tanker herfra

HVORDAN kan det være, at syge/førtidspensionister SKAL føle sig som andenrangsmennesker?????

Empati er i den grad en mangelvare i dagens danmark.
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2007, 17:06   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Antonette..

Føj for en dag hva ?

Jeg håber at du har fået sovet lidt og har genvundet lidt mod, desværre er det som om at når man først får tilkendt den pension så er resten lige meget men det er det jo slet ikke , jeg sad da og fik helt ondt af dig , men det hjælper nok ikke meget i den situation du er i nu

Så her er hvad jeg vil foreslå dig at gøre (allerede i morgen ) der findes en orginasition der hedder De uvildige Handicap konsulenter og dem har jeg brugt mere end en gang i forbindelse med andre der har været i tvivl og tro mig de ved hvem du skal snakke med

Her på siden kan du læse lidt om dem

DUKH rådgiver i sager mellem en borger og en myndighed

Hvad kan du bruge os til?

Hvis du har et handicap og er i tvivl om dine rettigheder i forhold til myndighederne, kan du kontakte os og få gratis rådgivning. Du kan også spørge os om klagemuligheder, hvis du har fået en afgørelse i en sag, som du er utilfreds med.

http://www.dukh.dk/go.asp?langref=1


Da jeg ringede til dem sidst var det sådan at jeg skulle forklare situation hvad det drejede sig om i korte træk og jeg fik så en given dato og tid de ville ringe til mig og hvor jeg skulle sørge for at være hjemme , så fandt de ud af efter de første oplysninger om det var en socialrådgiver, en jurist eller noget helt tredje jeg skulle tale med og han ringede så til mig på den aftalte dag ...

Jeg har aldrig været ude for at noget problem har været for stort eller for småt for dem ...

Man kan også skrive til dem, men jeg vil anbefale dig at ringe det tror jeg vil være det hurtigste og det bedste for dig i din given situation.

Mht bolig så har du mulighed for at blive skrevet op og søge boligindskudslån og når man søger dette så kigger de jo også på hvorfor du vil skifte bolig og det hele er med i en helhedsvurdering af din situation så mon ikke du skulle finde nogle steder at blive skrevet op til bolig ?

Håber det går for dig og ellers må du skrive igen, der er ingen grund til at give op nu, der må kunne findes ud af et eller andet

Hejdien

PS prøv lige engang at kigge her om job til førtidspensionister det er godt nok i Århus men der står der er mulighed for hjemmearbejdsplads det kan ikke skade at tjekke det

http://www.blindes-arbejde.dk/docs3/index.asp

(når du søger det så henvis til K10 de har bedt os om at søge efter folk her på siden, men der er ikke taget stilling til hvorvidt det er noget for os endnu da der er nogle ting der lige skal undersøges først )
  Besvar med citat
Gammel 16-10-2007, 21:10   #14
amik
Elsker at være her på K10
 
amiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Region Midt
Alder: 48
Indlæg: 92
Styrke: 18
amik er ny på vejen
Hej

Grotesk behandling du har fået på kommunen !

Prøv at se på www.ijobnu.dk. Der er flex og skånejobs annonceret.
amik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2007, 22:16   #15
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Resultat af dagen: Ingen klare svar på noget som helst. Fik et ansøgnings skema, som jeg ikke kan finde ud af at udfylde og et telefon nr. til et sted hvor jeg kunne prøve at søge bolig (har de sidste 4 år ikke haft eget bad).

Kære Antoniette....

Jeg kan godt forstå, at det har været noget af en forvirrende dag for dig. Den ansøgning, du har fået, hvilken lov-paragraf står der? Står der f.eks. §82 eller §112 eller sådan noget? Hvis du nævner mig hvad for en § ansøgningen er, vil jeg meget gerne hjælpe dig med at udfylde den. Jeg arbejder selv for kommunen i fleksjob i et hjælpemiddelteam, så jeg kender lidt til det...

Det er måske også en god idé at tage en tur til lægen, så han/hun sammen med dig kan udfylde den, for han skal være med til at bedømme, om du har lov til at søge det, du gerne vil søge. Det vil gå meget hurtigere, hvis lægen skriver et brev og vedlægger det sammen med din ansøgning som begrundelse for, hvorfor og hvordan dit helbred er osv....

Kh. Curls - håber du er ved godt mod....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2007, 01:06   #16
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Kære Antoniette....

Håber når du vågner imorgen du kan se du ikke står helt alene og mange gerne vil hjælpe dig Ihvertfald her

Det enste jeg formår er endnu engang og give dig et
Også håber jeg du kan se en anelse lysere på det hele imorgen.

Lone .T
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2007, 07:08   #17
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Tusind tak for alle jeres krammer og svar. Det er altså virkelig rart, at komme her på K10. Endelig et sted, hvor man ved hvad jeg snakker om. Det lettede faktisk lidt, at få sat ord på hvad der var foregået.
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2007, 07:20   #18
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
hej ØV for en oplevelse...det undrer mig nu hvor medierne råber op om at førtidspensionister der gerne vil arbejde er mere end velkomne...det må jo så være løgn...

oven på den oplevelse...

søg om det højskole ophold alligevel...
Ja lige netop. I nyhederne skriger de op om, at der er brug for arbejds kraft osv. Både kontanthjælpsmodtagere, flex, førtidspensionister og det grå guld. Men jeg kunne da ikke få noget som helst???

Sagsbehandlerens svar var, at det kunne jeg ligeså godt droppe, hvis jeg ikke selv kendte en arbejdsgiver.. Øh HALLO Politikkerne siger en ting, men virkeligheden er jo en helt anden. Arbejdsgiverne gider jo ikke bruge tid på at få en førtidspensionist i arbejde, så skal de tage hensyn og den slags, næ nej, det går jo ikke.
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2007, 07:47   #19
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af lena Se meddelelser
varme tanker herfra

HVORDAN kan det være, at syge/førtidspensionister SKAL føle sig som andenrangsmennesker?????

Empati er i den grad en mangelvare i dagens danmark.
Præcis, jeg har da ikke selv valgt at blive kørt ned. Hvorfor pokker skal jeg straffes yderligere af kommunen? Og hende sagsbehandleren i Vollsmose havde overhovedet ikke sat sig ind i noget, og var så pokkers nedladende. Hun brød sig bestemt heller ikke om, at jeg sagde hende imod og gik hende på klingen. Bl.a. da jeg spurgte om de ville hjælpe med en bolig, så var hendes svar, at det kunne jeg kun få hjælp til, hvis jeg stod på gaden. Så svarede jeg "jamen hvis man står på gaden, hvor har I så tænkt jer at sende posten hen (altså med boligtilbud)?"
Hun svare "øh.. æh ja det er jo et godt spørgsmål"... Lidt senere kommer hun så i tanke om, at man kan få en postbox..
Jeg " okay, den slags ting er jo meget rart at vide, hvis jeg selv ender på gaden!"

Til sidst da jeg begyndte at græde og ikke sagde noget, sagde hun rigtig irritereret, at "jamen det er som om du vil have mig til at sige noget?"

Empati og ganske almindelig høflighed er der mangel på.
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2007, 07:57   #20
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Antonette..

Føj for en dag hva ?

Jeg håber at du har fået sovet lidt og har genvundet lidt mod, desværre er det som om at når man først får tilkendt den pension så er resten lige meget men det er det jo slet ikke , jeg sad da og fik helt ondt af dig , men det hjælper nok ikke meget i den situation du er i nu

Så her er hvad jeg vil foreslå dig at gøre (allerede i morgen ) der findes en orginasition der hedder De uvildige Handicap konsulenter og dem har jeg brugt mere end en gang i forbindelse med andre der har været i tvivl og tro mig de ved hvem du skal snakke med

Her på siden kan du læse lidt om dem

DUKH rådgiver i sager mellem en borger og en myndighed

Hvad kan du bruge os til?

Hvis du har et handicap og er i tvivl om dine rettigheder i forhold til myndighederne, kan du kontakte os og få gratis rådgivning. Du kan også spørge os om klagemuligheder, hvis du har fået en afgørelse i en sag, som du er utilfreds med.

http://www.dukh.dk/go.asp?langref=1


Da jeg ringede til dem sidst var det sådan at jeg skulle forklare situation hvad det drejede sig om i korte træk og jeg fik så en given dato og tid de ville ringe til mig og hvor jeg skulle sørge for at være hjemme , så fandt de ud af efter de første oplysninger om det var en socialrådgiver, en jurist eller noget helt tredje jeg skulle tale med og han ringede så til mig på den aftalte dag ...

Jeg har aldrig været ude for at noget problem har været for stort eller for småt for dem ...

Man kan også skrive til dem, men jeg vil anbefale dig at ringe det tror jeg vil være det hurtigste og det bedste for dig i din given situation.

Mht bolig så har du mulighed for at blive skrevet op og søge boligindskudslån og når man søger dette så kigger de jo også på hvorfor du vil skifte bolig og det hele er med i en helhedsvurdering af din situation så mon ikke du skulle finde nogle steder at blive skrevet op til bolig ?

Håber det går for dig og ellers må du skrive igen, der er ingen grund til at give op nu, der må kunne findes ud af et eller andet

Hejdien

PS prøv lige engang at kigge her om job til førtidspensionister det er godt nok i Århus men der står der er mulighed for hjemmearbejdsplads det kan ikke skade at tjekke det

http://www.blindes-arbejde.dk/docs3/index.asp

(når du søger det så henvis til K10 de har bedt os om at søge efter folk her på siden, men der er ikke taget stilling til hvorvidt det er noget for os endnu da der er nogle ting der lige skal undersøges først )
Hejsa

Takker for link, nu har jeg godt nok sovet hele dagen i går, men når jeg får lidt energi tilbage, så er det meget muligt at jeg kontakter DUKH, og høre dem hvad de synes om det hele.

Har også kigget på blindes arbejde, men det er vist kun i Århus og Kbh de søger, og det er for langt væk for mig. Men tak for tilbudet, det var sødt af dig.
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tage pensionen op igen om 3 år KatrineB Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 06-04-2013 21:00
Tvinge kommunen til at tage ens sag med på møde - kan man det? Whattodo Spørgsmål ang fleksjob 12 05-11-2012 13:47
Advokat hjælp når kommunen igen laver underlige ting fidusen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 30-06-2012 00:11
Har kommunen tvunget dig til at tage lykkepiller? MortenB Alt det andet 32 04-03-2011 23:06
Tage kontakt til kommunen - hvordan? Cillenolle Alt det andet 3 04-08-2009 23:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension