K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2013, 19:20   #1
Balch
På vej til at lære K10
 
Balchs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2013
Alder: 58
Indlæg: 3
Styrke: 0
Balch er ny på vejen
Gå fra pension til flexjob?

Hej jeg er ny her inde og har flg. spørgsmål

Jeg har gjort mig nogle overvejelser om at jeg måske skulle prøve at komme i flexjob i stedet for job med tilskud.

Hvordan ser I på det herinde - og hvordan skal jeg tage en snak med sagsbehandler om det uden at jeg risikerer at vedkommende straks mener jeg ikke længere er berettiget til pension bare fordi jeg ønsker at undersøge om det måske var en mulighed for mig.

Ser frem til hvad I kan anbefale - smil smil
Balch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2013, 20:09   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det kommer jo lidt an på din alder, er du under 40 år, må du gerne søge om at komme på et ressourceforløb samtidig med du får udbetalt din pension. Her kan du få udviklet din arbejdsevne yderligere (i trygge omgivelser). Er du over 40 år, kan du få en snak med en sagsbehandler i jobcenteret, som kan fortælle dig mere om vejen til fleksjob, og om det er noget for dig.....helt uden det koster pensionen (om man så må sige).

HVIS du bliver godkendt til et fleksjob - og ren faktisk får jobbet (hvilket bliver en kamp i sig selv), så skal du have på skrift, at din pension gøres hvilende! Får du ikke på skrift at din pension er gjort hvilende, så kan de frakende dig retten til førtidspension, da man ikke må kunne blive delvist selvforsørgende via fleksjob.....men man må gerne PRØVE en periode om det går an.

Jeg synes man skal hægte sig på, hvis man føler det er det man gerne vil prøve kræfter med - jeg går i det hele taget ind for frihed på alle niveauer.



NB - ser efterfølgende du er 47. Så er det så de 3 individuelle samtaler du kan forsøge dig med og som du har krav på som førtidspensionist.

Sidst redigeret af Ninja; 17-02-2013 kl. 20:11.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjob/pension hplhansen Spørgsmål ang fleksjob 6 20-09-2013 12:56
Flexjob-pension Jens Jensen Spørgsmål ang fleksjob 2 19-07-2011 18:05
Fra flexjob til pension susjensen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 01-04-2011 12:24
Flexjob/pension Fruen49 Alt det andet 6 16-06-2010 21:12
Flexjob/pension phhmw Spørgsmål ang fleksjob 0 11-04-2008 21:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension