K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2012, 09:26   #1
adams
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2012
Indlæg: 11
Styrke: 13
adams er ny på vejen
Unhappy Er det ikke rigtig gjort af mig og søge flex??????

Halløjsa alle folks herinde!.
Jeg ved snart ikke hvor jeg skal starte eller slutte, men begynder skrive lidt om min baggrund. Er 30 år knoglet i alt indenfor landbruget siden jeg var en 16 år, Har en faglært uddannelse bag mig indenfor faget. nu er jeg i en stilling hvor jeg er meget fysisk aktiv hver eneste dag. jeg sidder kun ned til kaffe pauser ellers er resten af dagen gå på hård beton gulv, jeg kan simpelthen ikke kan klare det længere har gjort mig klar over af jeg må sige stop inden jeg brækker total sammen af stress og lign,. Før dette arbejde var jeg ved noget vikariat arbejde indenfor det samme og det gik sådan nogenlunde for mig da det var meget skiftende arbejde og meget flexible derinde fra kontoret af, men ikke altid nok og lave. Jeg har været igennem en masse rigtige trælse ting i mit privat liv de seneste par år. en kone der var meget syg og det er endt i en skilsmisse, fået nyt job hvor jeg var i 7 måneder som daglig leder på en gård med dertilhørende tjeneste villa, blev fyret med 3 måneders varsel og har været meget hårdt for mig. Stod og skulle have nyt job og bolig sådan indenfor meget kort tid.
Også lige en ting mere der har gjort en omvæltning på det hele har pludselig mistet min fader i en alt for tidlig alder. Nu lidt mere om mig selv. jeg har kronisk hovedpine næsten daglidt har haft i mange år efter en trafik ulykke i 90,erne
koncentrationsbesvær. lider af en del overvægt har en BMI over de 45 Så ved godt jeg skal smide nogle kilo eller MANGE, da det ville hjælpe på det hele.
Jeg har slidgigt lign tilstand i et knæ jeg har uden tvivl noget der nager mig derinde og det kan ses på scanning.
Nu er mit store spørsmål så tror i jeg er flexjob bevilliget engang eller hvordan? jeg har det sådan med mit arbejde jeg skal ikke tilbage da jeg slet ikke kan klare det på alle punkter og ville kører mig længere ned end jeg er nu. På forhånd tak for du/ i brugte tid på mig. Mvh den ......
adams er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 09:43   #2
frkkaos
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
frkkaoss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Århus
Alder: 39
Indlæg: 35
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
frkkaos er ny på vejen
Vil lige starte med at sige *pyha* og give dig et kram

Jeg kender ikke så meget til flexjob, men lyder da som om du har brug for et tiltrængt hvil. Nåede selv til et punkt, hvor jeg også måtte smide "håndklædet i ringen" og opgive job/karriere for at få nået hjælp.
Synes det er enormt vigtigt at vide hvornår man ikke kan længere. Og det er flot af dig at nå til den erkendelse.
Synes da på ingen måder at du skal tilbage til arbejde. Har selv opdaget man kommer virkelig langt ved at være ærlig og fortælle sin historie, så ved jeg at der er virkelig mange herinde der ved en masse om flexjob :-)
frkkaos er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 09:56   #3
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Som jeg læser der ER du i job nu??!! eller? det er jo ikke skruet sådan sammen at du går fra et alm. job over på kommunen og siger jeg vil gerne søge fleks,jeg passer mit alm.job indtil det er faldet på plads!!
De fleste har været sygemeldt i en årrække før der er tilkendt fleks.(efter min viden).Så hvis du er i job nu var 1. skridt måske at sygemelde sig ,med lægen i baghånden.og så lade tingene gå sin gang.
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 10:14   #4
adams
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2012
Indlæg: 11
Styrke: 13
adams er ny på vejen
hårdt

tak frk K ja det er rimelig hårdt jeg har bare erkendt af min arbejdsgiver ikke kommer og hjælper mig når jeg sådan rigtig er i problemer økonomisk eller andre ting det er og bliver kun et arbejde færdig punkrum. Jeg har prøvet så mange gange og vise mit bedste og gjort hva jeg kunne og folk har smilet eller nok grint og dernæst fået sparket. Jeg er i en branche hvor det bedst og hedde Demetri og komme fra ukraine og arbede 50 timer i ugen til 46 kroner også kan de blive snydt for ligeså mange timer samtidig.
Ja jeg er i arbejde nu men har haft fat i min fagforening og de mener jeg skal få min læge til og lave en ærklæring så kan kan gå sygemeldt eller skåne arbejde lidt indtil fuldtids igen. Jeg står lidt alene i det her ved ikke hva jeg skal rive og gører i, men har besluttet mig for jeg vil søge noget flex og prøve springe på kommune karrusellen. jeg ville blive kontaktet af min fagforening hvor de har social rådgivere som ville hjælpe mig. har i nogle erfaring med og gå den vej eller bliver man bare "syltet"? i systemen.
adams er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 10:37   #5
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Fleks er sådan set ikke noget du selv skal søge, men noget kommunen indstiller dig til når alle behandlingsmuligheder er udtømte, og du er afprøvet udenfor dit erhverv.

Du skal starte med at sygemelde dig, derefter skal du i nogle arbejdsprøvninger, og igennem noget med lægeerklæringer og evt behandlinger.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 10:37   #6
frkkaos
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
frkkaoss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Århus
Alder: 39
Indlæg: 35
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
frkkaos er ny på vejen
Kender godt lidt til din branche og hvor hårde arbejdsvilkår det kan være, det lyder godt nok også som nogle hårde odds.
Synes det er godt skridt at få sig sygemeldt. Kender ikke vejen via fagforeningen, men har fundet ud af selv at de er rare at have i ryggen.
Uden jeg ved specielt meget så er det vist ikke bare muligt "at søge flex", det er noget ligesom nielsen17 skriver at man skal tilkendes.
Men det er der en masse der ved noget om i "systemet" (og herinde) og hvad er det du er bekymret for at blive "syltet" med?
frkkaos er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 10:40   #7
adams
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2012
Indlæg: 11
Styrke: 13
adams er ny på vejen
supersus

hold da op det lyder jo egentlig nemt sådan regnede jeg også med af det var. MEEEEEEEEEEEEEN er nok klar over det ikke spiller så godt det noget man bare lige kommer igennem kan se du har kæmpet i over 8 år det er ligegodt lang tid. men ja som sagt jeg sygemelder mig også må vi tage den derfra håber bare på jeg kan holde mig igeng med bare 15 timer i ugen også kommunen de vil værer med til det. hvis det feks er det jeg kan bedst holde til Mvh
adams er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 10:46   #8
adams
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2012
Indlæg: 11
Styrke: 13
adams er ny på vejen
frk kaos

jamen blive syltet er nok lidt forkert ord bruge nærmere ping pong imellem det ene og andet sted og de presser på og vupti så man på fuld tid eller noget andet der gør af man ikke er så dårlig af man er en bevilling værdig. Jeg kan da godt arbejde 40 timer i ugen men ved bare hva der sker og hvad der er sket nu jeg gået ned med stress over det. men jeg ved godt der ikke er en facit liste over hvordan man hopper igennem problemerner, og andre syntes garanteret også de er første i rækken til flex eller lign. Mvh
adams er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 10:48   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
For at kunne få fleks, skal det heller ikke være muligt at kunne revalideres til et andet erhverv.. så tænker at kommunen måske vil overveje om du vil være i stand til at klare et fuldtidserhverv, hvis det blev i noget der ikke var fysisk hårdt.. og så prøve omskoling, uddannelse, praktik indenfor noget andet, før de tænker fleks.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 10:56   #10
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
For at kunne bevilges fleks skal man i gennem en masse, men hoved essensen er at erhvervsevnen skal være VARIGT nedsat inden for ALLE fag (uanset udd man som borger måtte have)

Dvs i til tilfælde er sandsynligheden for fleks, faktisk ret lille, for som jeg læser det du skriver vil du være fysisk i stand til at varetage et kontor job, lige så psykisk, i det dutrods alt er i job nu og har mulighed for at vælge et andet der er knap så stressende (at man midlertidigt er bumbet tilbage psykisk pga private hendelser er jo ikke en varig tilstand, så som udgangspunkt tæller det ikke med) og så er arbejdsevnen IKKE varigt nedsat inden for alle fag og så kan man ikke bevilges fleks.

Men i det hele taget for at nå til at få fundet ud af om arbejdsevnen er varigt nedsat inden for alle fag, så kræver det at man har modtaget en hver tænkelig form for behandling inden for samtlige skavanker man døjer med (også psykisk) og det kræver mindst en arbejdsprøvning, som viser "irl" at det ikke bare er noget lægerne finder på når de siger at du er syg (hvad du siger tæller ikke og regnes af systemet som den pure løgn) men også for at vise hvor mange timer du reelt kan klare inden for alle fag.

Kommunen sætter IKKE noget i værk så længe du er i stand til at varetage et job, man slipper ikke for at være langtidssyg.

For de fleste tager det 5-7 år fra første sygedag til man er endeligt afklaret lægeligt såvel som kommunalt, men sygedagpenge får man altså kun i 52 uger (i meget meget få undtagelser 2*52 uger, men det er bestemt ikke noget man skal gå og tro man har ret til) så de 4-6 af årene vil foregå på en kontanthjælp.
Ud fra det du beskriver vil din sag strække sig længere end de 52 uger, især fordi du ret sikkert vil ramle ind i at du SKAL tabe dig, det vil være en del af din behandling i forhold til at du døjer med dine knæ, og at tabe sig gør man ikke sådan bare lige fra dag til dag.

Men der er en chance for at du måske kan bevilges en revalidering, dog kræver det (igen) at du er ordentligt afklaret lægeligt (ALLE dine ting) så lægerne uden at tøven kan sige at du vil kunne blive selvforsørgende, og ikke mindst gennemføre, ellers er det spild af tid, og vil med 98% sikkerhed kun komplisere din sag yderligt.
Man kan godt godkendes til det der hedder en urealistisk revalidering, hvilket nogle kommuner ynder at gøre, fordi det sparer dem for penge, for kan man ikke klare revalidering hedder det KHJ, lige som at man efter endt revalidering altså regnes for rask uanset årsagen til stansningen af revalidering, dvs stanses den fordi man ikke magter det psykisk, er det bare synd, man har skrevet under på at man er rask, så det hedder KHJ (dog kan en syge-sag godt køres videre på KHJ)

Hvis systemet vurdere at du vil kunne omskole dig selv uden støtte (og det er altså ikke økonomisk, din økonomi kunne rage dem mindre, den tæller IKKE) så bevilges du altså ikke revalidering.

Revalidering er inden en ny udd, eller virksomhedsoplæring.

Så lige nu har du 3 muligheder:
Skift fag, af dig selv ufaglært
Gå i gang med en udd
Gå i krig med en syge-sag ved kommunen, som du skal forvente kommer til at tage en del år, og du skal forvente at du før eller siden vil havne på en KHJ, med de krav der nu en gang stilles til folk der (og ja syge skal faktisk også sendes i aktivering, så det slipper du ikke for)

Kan du klare dig uden om systemet, vil jeg på det kraftigste råde dig til at gøre det, især nu du er psykisk svag, hvis man ikke har det dårligt psykisk inden man kommer syg ind i systemet er der en ekstrem høj risiko for at man får det mens man er i systemet, det er SUPER hårdt, og stressende (en stres der ligger langt fra den du kender ved landbruget tro mig... jeg er opvokset på en gård og har været i syge-systemet i 10 år så jeg ved hvad jeg taler om, på en gård ved man hvad man har at forholde sig til, man ved man skal nå det det og det, man ved at hvis solen skinder ja så kommer man først hjem når fanden står op, man ved at der ca i den periode skal høstes og der er knald på, man ved at der kommer kalve/grise der, osv osv i systemet er det uvidenhed, og kort varsel) man ved aldrig hvad de kan finde på man nu skal i gennem, mangler at få undersøgt eller hvilken læge de nu syntes skal tjekke om de 4 andre man har været ved skal tjekke har løjet, samtidig er man konstant truet på ens eksistensgrundlag, jeg kan på ingen måde opfordre selv min værste fjende til at vælge systemet, hvis der er bare en minimal chance for at folk kan klare sig uden.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på forlængelse af sdp ,kan ikke rigtig finde rundt. arh Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 28-09-2012 09:05
søge flex empowerment Spørgsmål ang fleksjob 11 06-08-2010 09:47
Så fik jeg det gjort! nilla Dit og Dat 9 25-06-2010 09:39
“Hvis man er rigtig, rigtig syg, kommer man ikke til at deltage i en aktivering” Razmo Politik og Samfund 2 29-05-2009 13:08
Kan jeg søge ftp mens jeg har flex? kmthorup Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 19-11-2008 13:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension