K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-12-2009, 23:54   #1
Zeus33
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2009
Lokation: København
Indlæg: 24
Styrke: 15
Zeus33 er ny på vejen
Arbejdsprøvning/fleks

Hej,

Jeg er en pige på 33 år og har ikke været på arbejdsmarkedet i 4 år nu.

Det hele startede med en depressionslignende tilstand, hvor jeg en dag pludselig ikke kunne komme ud af døren og på arbejde.

Jeg henvendte mig hos egen læge, som sygemeldte mig grundet depression.

Jeg havde det rigtig skidt og blev opfordret til at gå til en psykiater.

Efter nogle samtaler hos psykiater kom jeg videre ind i distriktpsykiatrien, hvor jeg har været siden 2006.

Jeg har en diagnose, der hedder skizofren-paranoid og periodevise depressioner samt nogle rygproblemer.

Jeg er kommet i arbejdsprøvning gennem Plan & Handling, i en dyrehandel, hvor jeg til at starte med er 3 timer dagligt 5 x om ugen. Jeg skal være der i 13 uger.

Ville I tro, at der var mulighed for bevilling af fleksjob efter de 13 uger sammenholdt med lægelige papirer og diagnose?

Det skal lige nævnes, at jeg sidste år var i arbejdsprøvning på HKI gennem Jobcentret, men at jeg på det tidspunkt desværre ikke var velmedicineret. Jeg var på HKI i 2 måneder 3 timer om dagen 5 x ugentligt.

Hilsen Zeus33 (som er en pige )
Zeus33 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2009, 00:02   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ja det skulle ikke været noget problme jeg havde papir osv og arbejdsprøvning osv tog ca 2 måneder så fik jeg bevilje flexjob,ok min sagsbehanler stoppede om fredagen jeg fik om tirsdagen som hun sagde hun stoppede så kunne de ikke rigtig brokke sig
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2009, 01:01   #3
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zeus33 Se meddelelser

Ville I tro, at der var mulighed for bevilling af fleksjob efter de 13 uger sammenholdt med lægelige papirer og diagnose?
Det kommer bl.a. an på hvor mange timer du kan klare at arbejde om ugen.

Men du skriver at du har rygproblemer, så du skal vist passe på hvad du laver i den dyrehandel.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2009, 01:34   #4
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
måske forde hun for det bedre så er smerten ikke så galdt ved fra mig selv drugs for the life off it :P

Sidst redigeret af superkok; 30-12-2009 kl. 01:48.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2009, 11:25   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
måske forde hun for det bedre så er smerten ikke så galdt ved fra mig selv drugs for the life off it :P
Mener du m.h.t. arbejdet i dyrehandel?

Jeg arbejdede selv i dyrehandel da jeg var ung og det var det der satte gang i mine rygproblemer, men jeg tog det i stiv arm og fortsatte arbejdet, for jeg var rigtig glad for jobbet.
Men det er så derfor min ryg har det som den har det nu.

Af skade bli'r man klog, men sjældent rig.
Men man kan da bruge sin erfaring til at rådgive andre, i håb om at de ikke laver alle de fejl man selv har gjort.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2009, 11:33   #6
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Velkommen til Zeus 33

I og med at du har diagnose som paranoid-skizofren med periodevise depressioner, hvilket jo må siges at være varige sygdomme selv når de er velmedicinerede, vil jeg nok mene at der er rigtig gode chancer for at du får din flex eller måske en ftp.

Det er godt nok regelen snarere end undtagelsen at de forsøger at hindre folk i at få en af de 2, men det synes sjældent at gælde ved diagnoser som din, og som min kæreste Hyanna siger, så kunne det også lige mangle andet

Du burde altså kunne se muligheden i øjnene med nogenlunde sindsro og så sørge for at have det så godt som muligt med dig selv og dine omgivelser indtil da

Ender det alligevel (mod sædvane) ikke med en flex eller ftp., så bare hæng på her på K10 hvor vi så vil gøre vort bedste for at hjælpe dig.

Endnu en gang velkommen til og godt nytår. Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2009, 01:39   #7
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
menta generalt er du et sted hvor du er glad for at være kan man holde smerten lidt mere ud lige meget hvor du er jeg har selv problemer med ryg knæ osv men efter en tur på rygcenter og tjekket i hoved og røv af pys ergo osv osv hvor man sådan set lærte at gå stå side spise sove osv har hjulpet mig for tager du fat forkert står du forkert osv får man smerte osv og for mit vedkommen ved jeg godt det arbejde jeg har ikke er det bedste for ryg knæ osv men heller kommer hjem sove en time have list ond osv en tænke omfg skal afsted igen idag ikke man har det som jegh ar det heller ond selvom man har det 24/7 så heller glad og måske lidt mere smerte og nyde livet men det er min mening

så med de rette stillinger osv det gør underværker pys osv er en virkelig god hjælp også selv hvordan man bruge en kost rigtigt skovl osv osv osv osv osv osv rengøring osv osv

Sidst redigeret af superkok; 31-12-2009 kl. 01:42.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2009, 02:33   #8
Zeus33
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2009
Lokation: København
Indlæg: 24
Styrke: 15
Zeus33 er ny på vejen
1000 tak for alle svarene.

Mht. om det er hårdt at arbejde i en dyrehandel, kan jeg kun sige JA! Men, jeg elsker dyr og finder meget ro i at have dem omkring mig - det letter tankerne/stemmerne inde i mit lille hoved. Dog ved jeg ik', om det lige er sådan et sted jeg (hvis jeg får en fleksbevilling) skal arbejde i og med min ryg ik' er så skarp.

Jeg har en kontoruddann. og har arbejdet i et investeringsselskab samt advokatfirma i 8 år forinden sygdom. Så det er noget heeelt andet at komme i arbejdsprøvning i en dyrehandel, men meget spændende.

Fik også af vide fra Kommunen at jeg IKKE måtte arbejdsprøves indenfor mit eget fag, så jeg tænkte lidt og valgte så dyrehandlen (det ku' også ha' været Panduro Hobby, et bibliotek eller hospital).

På tirsdag kommer en konsulent fra Plan & Handling. Der skal afholdes møde omkring mig, og hvordan det går på arbejdspladsen. Så skal jeg nok også sættes op i timeantal (man ska' jo presses lidt for at se, hvor meget jeg egentlig kan klare)

Hilsen Zeus33
Zeus33 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2009, 02:45   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Men pas på med presseriet, for mange ender det nemlig med en nedtur!

Måske (dette er blot en ide) skulle du finde ud af, hvad det er du vil satse på arbejdsmæssigt. Det er jo fint nok hvis du får kradset 15 timer hjem i en dyrehandel, men det er jo ikke sikkert du kan klare det samme på et hospital, Panduro Hobby, eller et bibliotek, da arbejdsopgaverne jo er vidt forskellige.

Sørg endelig for at være omhyggelig med arbejdsprøvningen. Mærk efter om du har det godt og meld ud hvis det engang i mellem bliver for meget - specielt hvis de vil presse dig op i tid!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2009, 11:23   #10
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Der er skrevet rigtig meget om arbejdsprøvning her på K10, du kan evt. søge på "arbejdsprøvning" og "dagbog".

Husker du forresten at skrive dagbog mens du er i arb.prøvning?

Det er meget vigtigt, da dagbogen er din dokumentation for hvordan tingene hænger sammen (eller not).
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Fra fleks til ordinært til fleks igen? Nico Spørgsmål ang fleksjob 3 08-06-2012 18:02
arbejdsprøvning og antal før fleks eller FP MTVRV1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 22-01-2012 22:57
Måske fleks, eller ikke fleks, mand Spørgsmål ang fleksjob 0 14-09-2011 17:47
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension