K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-03-2011, 18:03   #21
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Jeg fik at vide af min Bostøtte, at der ikke er noget, der hedder midlertidig førtidspension, i den forstand at man automatisk mister den igen efter en periode. Hun sagde, at har man fået 'midlertidig' pension på 5 år, betyder det blot at man bliver revurderet igen 5 år efter. Hun siger, man ikke kan tage noget fra folk, som de er blevet tilkendt, uden en revurdering
Har hun ikke ret?

Der mangler helt klart en slags mellemydelse ml sygedagpenge og førtidspension, en slags midlertidig sygepension. I dag hedder det enten eller efter 52 uger. Enten arbejder du, eller også er du førtidspensionist. Og den holder jo ikke i den virkelige verden
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 22:13   #22
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sandie86 Se meddelelser
enteneller - grunden til at jeg ikke gerne vil have fp, er fordi jeg synes det er "pinligt" i en så ung alder (ikke at jeg synes der er noget galt med det)....

Men jeg hader bare, at man i danmark, er det første man bliver spurgt til, når man møder nye mennesker, er hvad man laver.... Hader det allerede nu, fordi man jo er nød til at sige "øøøh jeg er sygemeldt"...

hvis jeg nu får et flexjob, så kan jeg sige "jeg arbejder der og der"... så behøver de ikke at vide at man er "syg"...

mht. hvad min sagsbehandler siger til midlertidig pension, så ved jeg det ikke.... det er ikke noget jeg har snakket med hende om...


Jeg må nok hellere få mig taget sammen til at skrive den dagbog... har skrevet dagbog i alle mine andra arbejdsprøvninger... men aldrig er der nogen som har ville se den (selvom de ved jeg har skrevet den)
Hej Sandie86,

Jeg kan så meget følge dig i at du i så ung en alder ikke vil på pension. Men du er altså nødt til at tænke på dig selv og din sygdom.

Jeg gik også efter fleksjob i 2008 da jeg gik i afklaring. Jeg er "kun" 42 år gammel og da jeg måtte melde mig syg fra arbejdsmarkedet var jeg "blot" 38 somre

Undervejs i min arbejdsprøvning, hvor jeg sled mig igennem og samtidig kæmpede for at have tid til mine 2 børn, så var det at min veninde sagde "tror du ikke at du bare skal have en pension ?". Og der var det at hele sagen løste sig selv, jeg skulle dog lige have noget tænke tid og frem og tilbage med kommunen, men nu er det den vej det går. Jeg er ikke forlegen over det overhovedet, men jeg havde slet ikke tænkt den tanke, men mit helbred har sikkert tænkt den mange gange.

Jeg kan regne ud af du nok er ca. 24 år, men Sandie sygdom har ingen alder, som vi tit skriver. Får du pension og pludselig får det bedre, så kan du jo søge tilbage til arbejdslivet igen, eller blot se på evt. skåne jobs på pension.

Det hjælper ikke at kæmpe med sig selv og sin sygdom og sætte alle mulige forholdsregler der ikke holder. Den arbejdsprøvning man gennemføre skal være uden lidelser og man skal se sig selv arbejde som sådan flere år frem.

Jeg skrev ikke selv dagbog i min arbejdsprøvning, jeg kendte ikke hertil, men det havde måske holdt mig fra at gå i nr. 2 arbejdsprøvning som blev ret skæbne svangert for mig, så jeg kan anbefale det også selv om du ind i mellem skriver "gider ikke". Selvom det kun er dig der har læst den, så er det fint nok, for det vil hjælpe dig til at forstå hvor du reelt er i forbindelse med samtaler med din sagsbehandler. Vi ved jo alle sammen hvordan man lige får sagt "jamen det gik ok og nogle gange ikke så godt", måske kan man konkretisere det noget bedre ved en reel dagbog, det tror jeg.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 10:26   #23
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Selvom det kun er dig der har læst den, så er det fint nok, for det vil hjælpe dig til at forstå hvor du reelt er i forbindelse med samtaler med din sagsbehandler. Vi ved jo alle sammen hvordan man lige får sagt "jamen det gik ok og nogle gange ikke så godt", måske kan man konkretisere det noget bedre ved en reel dagbog, det tror jeg.
Enig. Man har det med at glemme hurtigt, og bagatellisere. Sikkert ud fra ønsket om at man jo reelt gerne vil kunne mere end man kan. Fordi man ikke har lyst til at fremstå som en stakkel

Jeg skrev dagbog under min arbejdsprøvning, og kan blive helt forfærdet, når jeg læser i den i dag. Hvis jeg ikke havde den til at minde mig om realiteterne, kender jeg mig selv nok til at ville bagatellisere. Plus det at jeg har en meget dårlig hukommelse
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension