K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2011, 16:58   #11
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lost10 Se meddelelser
ok men da skal stå noget om det er 3 eller 5 år i tilkendelse af pension . Selvom man få en varig pension så kommer den lov også med :

§ 20. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om tilkendelse af førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ikke kan blive selvforsørgende, jf. § 16. Kommunalbestyrelsen kan samtidig beslutte, at en sag skal genoptages til vurdering på et senere fastsat tidspunkt.
Det vil fremgå af pensionstilkendegivelsen OM sagen skal tages op på et senere tidspunkt.
Dette tidspunkt vil så være noteret i tilkendegivelsen.
Kender en, hvor det skal tages op efter 2 år.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 17:17   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sandie86 Se meddelelser
Jeg har desværre ikke rigtig overskuddet til at skrive dagbog når jeg først kommer hjem

har skrevet nogle enkelte dage, men jeg "glemmer" det simpelthen (mangler overskud til det)....

hader at tænke på mine smerter, så jeg undgår det helst
Det er MEGET VIGTIGT, at du skriver dagbog mens du er i arb.prøvning.

Dagbogen er din dokumentation for hvordan tingene hænger sammen.

Jeg har aldrig helt gennemskuet hvorfor, men af en eller anden mærkelig grund tror de mere på det, som vi skriver i en dagbog end det vi fortæller.

Her kan du se hvordan en sådan dagbog kan laves: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 17:49   #13
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg har aldrig helt gennemskuet hvorfor, men af en eller anden mærkelig grund tror de mere på det, som vi skriver i en dagbog end det vi fortæller.

Jeg må så sige at min dagbog førte til at SB, mener at jeg bare skal lette r.... og komme igang igen, fordi jeg laver for meget privat, som gør at jeg ikke kan holde til andet... det skal siges at det private er at følge min datter til og fra skole, hvilket ikke er kommunens hovedpine, og hun skal klarer sig selv, og dette skal jeg opgive og arbejde i stedet. Jeg fik direkte at vide at hvad der er privat vedkommer ikke dem, AL energi SKAL bruges på arbejde og ikke andet.

Så en dagbog kan både være godt og dårligt... desværre
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 19:05   #14
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 38
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
hej igen

mig og min kæreste bor jo pt hjemme hos min mor, pga det økonomiske (og så kan jeg ikke helt overskue de huslige opgaver)..

i forhold til det med dagbog, kan det der være "nok" at min mor skriver dagbog over, hvordan hun oplever at jeg har det??? (hun kender mig jo ud og ind, så hun kan se det med det samme hvis jeg har det skidt)
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 19:27   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Sandie86,

Det med dagbog er jo dit eget valg, men jeg syntes også at det er en god idé.

Dog syntes jeg at du selv skal skrive den. Det må så blive på den måde at du, de dage hvor du ingen energi har, skriver "har det ad h. til, udsultet for energi", eller " bare så træt", eller et par dage efter skriver at du slet ikke har haft kræfter til at skrive. Derved får du et bedre overblik over hvordan det egentligt er gået og din sagsbehandler kan se det ligeså.

Såfremt din mor skriver dagbog for dig, ville det måske blive "for" udførligt.

Jeg undrer mig over at du ikke vil på pension i forhold til hvordan du har det ? Måske er du bange for at blive kasseret i en ung alder ? Det er naturligvis også svært at acceptere, hvis du end ikke har oplevet det pulveriserende erhvervsliv endnu.

Jeg var selv meget i tvivl om fleks og pension, men nu 1½ år efter jeg besluttede mig for at forfølge pensionsvejen via en §18, da har jeg minimal men god fremgang på det funktionelle område. Nu kan jeg bedre overskue min daglig dag og give mig lov til at leve uden arbejde og lære at acceptere de smerter jeg dagligt døjer med.

Det er rart at man kan lægge sig når man har brug for det, at sige det jeg ikke når idag, må blive en anden dag og bare tage livet i ettapper, det er super. Men det kræver en overbevisning om at livet også kan leves uden at man går på arbejde, dog vil man med en pension altid kunne søge skånejob eller frivilligt arbejde hvis man orker det.

Hvad siger din sb i forhold til at indstille dig til midlertidig pension ? Det sker jo for nogle også her på K10.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 21:06   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sandie86 Se meddelelser
mig og min kæreste bor jo pt hjemme hos min mor, pga det økonomiske (og så kan jeg ikke helt overskue de huslige opgaver)..

i forhold til det med dagbog, kan det der være "nok" at min mor skriver dagbog over, hvordan hun oplever at jeg har det??? (hun kender mig jo ud og ind, så hun kan se det med det samme hvis jeg har det skidt)
Nej, jeg mener ikke det er nok, at din mor skriver dagbog.

Hvis du vil dit eget bedste, så skriver du dagbog, men det er selvfølgelig helt op til dig selv.

Og du må meget have mig undskyldt, men i min sidste arb.prøvning havde jeg dælme heller overskud til, at skrive dagbog, men p.g.a. vigtigheden af dette, så gjorde jeg det alligevel.

Jeg havde såmænd heller ikke overskud til, at gøre rent, handle ind, lave mad, lufte hund, hjælpe børn med lektier o.s.v. o.s.v., men eftersom jeg var/er alene med både børn og hund, så var jeg sådan set "bare" nødt til, at få det til at glide.

Jeg beklager mit sure opstød.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 21:31   #17
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 38
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
enteneller - grunden til at jeg ikke gerne vil have fp, er fordi jeg synes det er "pinligt" i en så ung alder (ikke at jeg synes der er noget galt med det)....

Men jeg hader bare, at man i danmark, er det første man bliver spurgt til, når man møder nye mennesker, er hvad man laver.... Hader det allerede nu, fordi man jo er nød til at sige "øøøh jeg er sygemeldt"...

hvis jeg nu får et flexjob, så kan jeg sige "jeg arbejder der og der"... så behøver de ikke at vide at man er "syg"...

mht. hvad min sagsbehandler siger til midlertidig pension, så ved jeg det ikke.... det er ikke noget jeg har snakket med hende om...


Jeg må nok hellere få mig taget sammen til at skrive den dagbog... har skrevet dagbog i alle mine andra arbejdsprøvninger... men aldrig er der nogen som har ville se den (selvom de ved jeg har skrevet den)
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 21:37   #18
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Sandie86 du skal skrive den selv,ellers tror jeg man vil sige at beskrivelsen er favet af dig er favet af,at det jo er en mor der skriver om sit barn.

Du behøver ikke skrive så omfattende,bare gør det kort.

Lidt er bedre end ingenting.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 22:43   #19
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Skriv evt. dagbogen INDEN du tager hjem. Og skriv så samtidig hvordan du havde det efter du kom hjem dagen før.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 13:16   #20
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sandie86 Se meddelelser
Så lige gyldig hvor LIDT jeg gerne vil en FP, så tænker jeg

er det MULIGT at blive tildelt en midlertidig førtids pension, for eks i 5 år?? så man får 100% ro på, uden pres?? og jeg så kan have noget skånejob osv ved siden af, for ikke at kede røven ud af bukserne???

og så håbe på en forbedring i ens tilstand når man har fået ro på???
Nej man kan ikke få en midlertidig førtidspension....

Det er der ikke noget der hedder....

Der er nogle i denne tråd der snakker om en pension med revurdering...men dette er IKKE en midlertidig pension...

Det er en alm pension...som bare skal tages op til revurdering...på et givent tidspunkt..

Det vil sige at man på tidspunktet da man får pensionen skal opfylde alle de krav som en alm pension kræver...og som alle andre der får en pension...

Så nej...det er desværre ikke muligt at få en midlertidig førtidspension....da sådan en slet ikke findes...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension