K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2008, 20:29   #31
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Stoktoft

jeg vil tro at det er forekslliget fra kommune til kommune hvis det er det du har hørt ...

Her i kommunen ringer man til hjælpemiddelkontoret og siger hvad det er man ønsker (også af hjælpemiddler) de sender så en ud fra kontoret og tager en snak om hvad man fejler indhenter papir hvis det er en større anskaffelse og så bedømmer de herefter hvad man er berettiget til (en afgørelse der kan ankes) når det drejer sig om hjemmehjælp ringer vi til noget der hedder visitationskontoret og de sender også en ud for at snakke og høre hvad det er man har brug for osv...

kender en der også har en søn på 13 år , han har fået hjemmehjælp 1½ time hver 14 dag til sådan noget som støvsugning , og gulvvask og badeværelse det hedder a tid og det er den ene time der skal gå med det, den halve time hedder b tid og der kan han så bede dem om at lave det han nu syntes må trænge (vaske skabe af døre osv ) det hedder sig at de ikke må lave noget på sønnens værelse fordi han er 13 år og dermed formodes at kunne selv

Hejdine

ps han er enlig med barn
  Besvar med citat
Gammel 27-02-2008, 20:55   #32
bettina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Alder: 51
Indlæg: 150
Styrke: 17
bettina er ny på vejen
Hej

Tusind tak for jeres hjælp.... hold da op der var lige lidt læsestof. Har ikke været det hele igennem endnu.
og Stoktoft du må meget gerne vende tilbage.
Vi skal til møde i dernede i morgen omkring det økonomiske. Fik brev i dag og ringede for at aftale et møde. Det kunne så blive i morgen kl 09.30. Hold da op!!! Jeg var lige ved at tabe røret!! Det er jo ikke lige det man er vant til....!!!
jeg godt nok også spændt på hvordan de vil gøre. Carstens indtægt er jo meget forskellig!!.. Hvordan egentlig med hensyn til privat pensions forsikring .... bliver det indberegnet.?? Ved godt jeg bare kan spørge dernede i morgen. Det ville bare være rart at vide på forhånd hvis der lige var en af jer der vidste det...

Kh
B
bettina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2008, 21:10   #33
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej igen.

Varig hjælp, hvis den bevilges, er ikke afhængig af indtægt... kun midlertidig, som jeg har forstået det.

§100 er heller ikke afhængig af økonomi, men er på SANDSYNLIGE udgifter, som altså IKKE behøver at være dokumenterede.

Hvis de SANDSYNLIGE udgifter, som følge af helbredet, giver udgifter for over 500 kroner pr. måned, så udløser det tilskud. Det kan være faste medicinudgifter, ekstra varme, ekstra lange varme brusebade pga. smerter, ekstra vaskeudgifter - altså ekstra i forhold til de udgifter, raske har.

Men kan de prøve med at undgå at betale, så gør de det.

Held og lykke.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2008, 11:59   #34
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Re: til Hejdien

Det er sikkert rigtig, det du skriver. Har læst mange af dine indlæg, jeg siger bare RESPEKT Du er en super person, der svarer alle på en fin måde, gør alt for at hjælpe, til dig.
Det hjælp min veninde får er ikke fra hjemmehjælpen, det er fra et rengøringsfirma, hun fik af vide, at hun skulle finde prisen fra et hjemmeservicefirma, og får nu lønnen til dette refunderet igennem paragraf 100, hun blev tildelt 3 timer om ugen, har mand med fultidsarbejde, 2 børn på 5 og 9. Men som sagt hun vil forklare det hele i næste uge. Vi er begge fra samme kommune, Struer i vestjylland, og jeg tror da også det er forskellig fra kommune til kommune
mvh
Stoktoft
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2008, 13:45   #35
Louise
Hvor skulle jeg ellers være
 
Louises avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: København
Alder: 48
Indlæg: 127
Styrke: 18
Louise er ny på vejen
Ang. rengøringshjælp...
Jeg har fået bevilliget hjemmehjælp hver dag fra mandag til fredag, men kun 45 min til bad og 1 time til mine 2 piger på 2 og 5 år til at hjælpe dem i tøjet. Jeg er som oftes rigtig skidt om morgen og har derfor svært ved at bevæge mig på det tidspunkt. Jeg har så valgt en privat og har har ansat min søster til at komme. Jeg kunne ikke få hjælp til rengøring da jeg har en rask mand, også selvom han arbejder meget.
Louise
Louise er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2008, 15:01   #36
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der er jo så som man kan se flere muligheder i lovgivningen for at få hjælp hvis den normale hjemmepleje afslår (heldigvis )


Stoktoft tak for rosen


kan være vi skal samle alle de forskellige eksempler i tråden om Hjælpemidler til handicappede ...

så bare fortsæt med at sætte div måder man kan søge om rengørings og personlig hjælp ind , så samler jeg dem alle sammen og sætter dem over i den anden tråd så de er nemme at finde
  Besvar med citat
Gammel 28-02-2008, 23:14   #37
bettina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Alder: 51
Indlæg: 150
Styrke: 17
bettina er ny på vejen
hej igen

Og god idé med at samle trådene...


Nå men så fik vi det møde overstået. Hun var faktisk rigtig sød og hjælpsom. Prøvede også at hjælpe videre med paragraffer jeg skulle huske, og hvem jeg videre skulle snakke med i forhold til hjælp i hjemmet.
Men... i forhold til det med om de penge jeg får fra min forsikring , en suplerende forsikring gennem mit tidligere arbejde,- tror jeg faktisk aldrig jeg fik noget konkret svar..... meget mærkeligt:confused.... Men det ser ikke ud til det har noget at betyde. ... men de skal have det af vide...
Det jeg så ikke har kunnet læse mig til er at -( fordi når først jeg begynder at læse noget, som bare er en lille smule kryptisk går jeg i stå)... ( og det er de jo berømte for!! kommunen)... er at de har åbentbart har et højeste beløb at partneren må tjene. Tjener han/hun mere end det har det ingen indflydelse. Og så vidt jeg lige husker og har forstået var det max beløb 202.500......
Så i morgen må jeg så selv arbejde videre i det med hjælp til hjemmet. Har stadig ikke hørt noget fra sagsbehandleren!!! Ringede i mandags og lagde en besked på hans tlf-svarer

Tak for jeres svar

Kh
B
bettina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2008, 12:47   #38
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Hej Bettina

Jeg har hørt, at ens sagsbehandler, skal indkalde til et møde, for at informere om den videre gang som pensionist, og fortælle en om de muligheder, der er for at få hjælp, hjælpemidler o.s.v. ved du om det passer? Jeg har aldrig hørt fra min sagsbehandler, siden jeg fik min pension(1/9 07)
Har lige tilføjet lidt omdømme på din vægtskål, synes du trænger til lidt "støtte", og fordi du har en kanon sød tone i dine indlæg, og altid svarer tilbage og takker for de råd du får.
fra mig til dig
mvh Stoktoft
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2008, 12:07   #39
bettina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Alder: 51
Indlæg: 150
Styrke: 17
bettina er ny på vejen
[QUOTE=Stoktoft;22810]Jeg har hørt, at ens sagsbehandler, skal indkalde til et møde, for at informere om den videre gang som pensionist, og fortælle en om de muligheder, der er for at få hjælp, hjælpemidler o.s.v. ved du om det passer?

Hej Stoktoft...

tusind tak........ Blev helt glad. Tænk der skal så lidt til... . Tak for roserne. Lagde også mærke til du roste Hejdien. Og det er jo bare super vigtigt at huske på hinanden!!.. tak. Du er en knag!!

Mht til det med at ens sagsbehandler skal indkalde til møde for at informere om det videre gang som pensionist... ja så ved jeg ikke hvad reglerne er... men jeg er heller ikke blevet kontaktet af min sagsbehandler og synes egentlig heller ikke der har været lagt op til det. Det er lidt igen at man står med det hele selv. Skal selv finde ud af at stille de rigtige spørgsmål og hvor man skal stille dem for at få de rigtige svar.... Jeg kontaktede en sagsbehandler fra socialtfagligt team. Han var tilknyttet det hold, der skulle bedømme min pension. Han var rar og hjælpsom. Selvfølgelig glemte jeg at spørge om det med rengøringshjælp. Men medicin skulle jeg søge under en parafraf 100, hvis jeg havde udgifter over 500 kr, og udgifter til fysioterapi skulle jeg søge under paragraf 82. Paragraf 82 var så ikke hos ham, men han skulle nok sende et ansøgeskema med. Men må jo ringe til ham igen på mandag. Træls.

Kh
B
bettina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2008, 13:03   #40
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Der står faktisk i lovgivningen, at kommunen selv skal finde ud af, hvilken lovgivning man kan hjælpes efter. Det er slet ikke meningen, at borgerne skal finde paragrafferne.

Meningen er, at man søger om hjælp til et eller andet, og så skal kommunen af egen drift undersøge de forskellige love, §100, §82 osv., men det gør kommunen bare ikke altid.

Endelig er det måske også en fordel at have sin egen læge/speciallæge med. De kender nogle gange også lidt til lovgivningen.

Men prøv dette link, der står en masse om alle mulige ting, man kan have brug for at vide noget om, når man er ny førtidspensionist.

http://www.aeldresagen.dk/Medlemmer/...r/default.aspx

Jeg kan da lige nævne, at man kan få mimrekort (meget billigere transport med bus og tog).

En anden ting en pensionsordning for førtidspensionister, hvor kommunen indbetaler 2/3, og du selv indbetaler 1/3.

Du kan læse mere om den her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=4152

Men det er også noget, din kommune burde orientere dig om... måske det bare tager laaaang tid i din kommune.

Der er rigeligt at sætte sig ind i.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Madam Uden for rækkevidde igen igen Webmaster Politik og Samfund 9 04-02-2013 13:49
Igen igen.. Nyt spørgsmål vedr. Pensionskasse. Cerise Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 06-05-2011 10:36
har måtte aflyse igen igen (lidt klynk) ace dk Din historie 8 26-06-2010 21:53
Borgere med handikap snydt i årevis (København igen-igen) Morgause Politik og Samfund 1 07-09-2009 09:45
systemet svigter de svage igen og igen Ole-Oliver Dit og Dat 6 20-08-2009 22:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension