K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2008, 23:30   #11
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Det lyder da mere end rigtig ØV
Hvad har de af tilbud til dig på hospitalet hvis den anden nyre er ved at stå af... Der findes heldigvis nogle tilbud i dag som du kan få gavn af

Jeg håber at din kommune vil vise forståelse for din situation både her og nu og ikke mindst fremover, da det virkelig tager på ens kræfter, både at være syg og samtidig skal kæmpe for sin ret til at have "bare" et nogenlunde liv.

Du skal have mange fra bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2008, 00:25   #12
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
tanker

mine tanker går til dig.....mega KRAMS og held med det lortesystem vi har...

mange krams herfra
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2008, 00:30   #13
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
Kære allesammen.

Takker jer inderligt for jeres ord og de mange knuzzz, som trods alt glæder mig

helenekr* Ved kun, at hvis det er det samme som sidst kan der, hverken gives kemo eller stråler. Operation af den syge del kan komme på tale, men så er spørgsmålet om jeg orker, når jeg ved det er en stakket frist.

Kan jo også komme på tale med dialysebehandling, som jo heller ikke kan holde i længden.

En transplantation tvivler jeg på. Hvis sygdommen er i blodet kan der jo være risiko for den nye nyre bliver smittet.......suk.

zusa* Mht. til min sag kan jeg fortælle dig, at sagen nu er sendt fra kommunen til Socialcentret til fornyet behandling omend de i kommunen mener det skal være et afslag.

Så skal jeg til partshøring, men har fået at vide at sagen kun må omhandle det der er sket indtil 4. oktober 2007, da det der siden er sket ikke kommer den sag ved.......


Var i dag til samtale med sagsbehandleren i kontanthjælpsafd. (første gang jeg har mødt hende og endnu en ny sagsbehandler).
Hun var utroligt lyttende og jeg kunne tydeligt se hun var dybt chokeret over den behandling jeg har fået i den anden afd.

Problemet er bare, hun ikke kan gøre noget før den anden sag er afsluttet og det vil så sige:
1. Partshøring
2. Afstemning (sikkert et nej igen)
3. Jeg anker
4. Fornyet afstemning (nej formoder jeg)
5. Jeg anker
6. Sagen overgår til Statsforvaltningen
7. Jeg venter ½ år
8. Bliver det ja eller nej......suk.

Hvis nej, kan den anden afd. få sagen udleveret og så begynder vi forfra, eller næsten kan jeg jo sige.
For nu har jeg været i en korrekt arbejdsprøvning som konkluderede, jeg har max. 5 timer i mig pr. uge + transport.

Har i dag snakket med min psykiater for at høre, om hun mener jeg kan blive selvforsørgende indenfor en overskuelig årrække.

Hun sagde hun mente jeg skulle have pension på de fysiske skavanker og ikke på det psykiske (har vist læst noget herinde om, det også er det bedste. Ved dog ikke lige hvorfor).

Så alt i alt kan jeg måske se frem til endnu et år inden jeg forhåbentligt har min pension, hvis Socialcentret siger nej i denne md.

Sukker lidt.....

Og nu sidder jeg her og føler mig totalt udbrændt. Orker slet ikke kampen lige nu, for spekulerer også på, hvordan jeg får det sagt til min datter, hvis det er samme sygdom.
Sidste gang kunne jeg jo sige: jamen jeg har jo en nyre mere.....det vil jeg ikke kunne nu.....har dog ikke tænkt mig at sige noget før jeg helt sikkert ved, hvad det er.

Men kender I det der med man inderst inde godt ved det.......sådan har jeg det og sådan havde jeg det også sidst.

til alle fra mig
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig

Førtidspensionist 1/12-2010
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2008, 01:21   #14
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
hej du...et stor kram fra mig til dig og hæng på herinde...vi er her...

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2008, 09:32   #15
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Hej Phönix
Hvor er det grumt at du skal rammes igen
Jeg håber og beder til at det ikke er så alvorligt, som du selv er bange for.
Der er desværre intet jeg kan gøre andet end at sende dig og ønske det bedste for dig.
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2008, 09:54   #16
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Kære, kære Phönix.

Det gør mig meget ondt, at du skal udsættes for så meget og jo, kender godt til fornemmelsen af, at man v e d, før kendsgerningerne ligger på bordet...
Dog, håber at du kommer hurtigt til hos din læge?

Godt at du endelig har fået en sagsbehandler, som lytter og forstår, men tak for kaffe, hvor er de 'dygtige' til at SLÆBE folk rundt i manegen her i 'vores' kommune
I forgårs var jeg til møde hos den nye borgerrådgiver.
Måske også noget for dig? Han kan VARMT anbefales. Han ville gerne skrive anken for mig, men synes det er bedst, hvis jeg selv gør det. Derefter gennemgår han den og han mener, at når HAN sender den afsted, så går det hurtigere med en afgørelse i Statsforvaltningen.

Du er sådan en varm og sød kvinde og fortjener virkelig ALT - både pension, et godt helbred og en tryg fremtid!

fra Mella
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2008, 10:27   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvor det gør mig ondt at høre.
Når du får det af-eller bekræftiget kan din sag dog stille sig helt anderledes.
Kæmpe knuds herfra, og held og lykke.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 03:13   #18
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
Tak for nye hilsner og knuzz.

Kære Mella.

Fik en snak med ham der er med til at bestemme om jeg skal have pensionen eller ej og han fortalte mig, at de igen vil sige nej til det, da de ikke mener det ændrer noget med de lægeoplysninger der er fremkommet.
(Desværre må jeg jo nok give dem ret i det, da jeg kan se det ikke kan konkluderes at det er varig nedsættelse af min erhvervsevne ud fra de udtalelser der er skrevet. Eller skulle jeg sige mangel på udtalelser...suk.)
Så ser ingen grund til at deltage i partshøringen.

Til gengæld har han kontaktet min nye sagsbehandler og bedt hende om at starte den nye sag op, da han ved der er ting efter 4. oktober 07 der KAN give mig pensionen. Så for ikke at trække tiden syntes han hun skal gå i gang med det samme.

Opfatter jeg jo positivt, men forventer alligevel faul play.......tør nok ikke håbe på der er nogen der vil støtte mig i min ansøgning.

Men den nye sagsbehandler havde da ringet til mig i fredags (hvor tlf. selvfølgelig lå i min taske...) og jeg ringer til hende mandag og hører, hvad vi så skal finde på.

Torsdag skal jeg så til scanning af nyre og bughule og den 2. dec. en snak med lægen og få at vide om der er noget eller ej.
Min læge sagde sidst, at det ikke var bakterier der lavede rav i den.

Nok herfra.

til alle fra mig
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig

Førtidspensionist 1/12-2010
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension