K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2014, 15:55   #1
håbet
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2014
Indlæg: 7
Styrke: 0
håbet er ny på vejen
Overgang til ressourceforløbsydelse

Hej!

Min kone blev sygemeldt 6.8 2013 og er fortsat sygemeldt. Iflg sagsbehandleren hos kommunen udløb hendes sygedagpengeret 31. oktober 2014 og hun skal på ressourceforløb. Hun afventer dog stadig indkaldelse til møde med rehabiliteringsteamet....

Er beregningen af udløb af sygedagpengeret korrekt? I min beregning tæller man først 52 uger fra arbejdsgiveren begynder at modtage refusion fra kommunen og derefter det som hun er forlænget med. Efter gamle regler burde det vel være 39 uger yderligere men kommunen siger 22 uger efter nye regler pr 1/7 2014.

Hvad er korrekt?
håbet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2014, 17:06   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af håbet Se meddelelser
Hej!

Min kone blev sygemeldt 6.8 2013 og er fortsat sygemeldt. Iflg sagsbehandleren hos kommunen udløb hendes sygedagpengeret 31. oktober 2014 og hun skal på ressourceforløb. Hun afventer dog stadig indkaldelse til møde med rehabiliteringsteamet....

Er beregningen af udløb af sygedagpengeret korrekt? I min beregning tæller man først 52 uger fra arbejdsgiveren begynder at modtage refusion fra kommunen og derefter det som hun er forlænget med. Efter gamle regler burde det vel være 39 uger yderligere men kommunen siger 22 uger efter nye regler pr 1/7 2014.

Hvad er korrekt?
Har din kone fået sine sygdagpenge forlænget efter sygedagpengelovens §27?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2014, 18:25   #3
håbet
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2014
Indlæg: 7
Styrke: 0
håbet er ny på vejen
Tjaa

Hej.

Vi har været diverse post igennem, men det er ikke oplyst hvilken paragraf som kommunen anvender/har anvendt.

Hun modtog brev 4.7 2014 hvor det oplyses at hendes revurderingstidspunkt er 31.10 2014. På side 2 af brevet er §27 oplyst m.h.t. forlængelsesmuligheder af sygedagpenge, men det fremgår ikke hvordan kommunen kommer frem til denne dato. Af samme brev fremgår det at hun senest 14 dage før 31.10 2014 vil modtage afgørelse fra kommunen om sygedagpengene fortsætter...intet hørt endnu

Jeg kontakter min kones sagsbehandler i morgen. Hun må da vide hvordan de regner sig frem til det revurderingstidspunkt.
håbet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2014, 18:34   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Har hun søgt om forlængelse af sygedagpengene? I givet fald med hvilken begrundele.
Har hun 1.7.14 været på sygedagpenge længere end 22 uger, kører hun efter de gamle regler - dvs. max 52 uger ialt uden forlængelse.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2014, 18:54   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Har hun søgt om forlængelse af sygedagpengene? I givet fald med hvilken begrundele.
Har hun 1.7.14 været på sygedagpenge længere end 22 uger, kører hun efter de gamle regler - dvs. max 52 uger ialt uden forlængelse.
Ja det er også sådan jeg ser det.

Så hvis hun er sygemeldt 6/8-2013 er refusion til arbejdsplads startet 3 uger senere, dvs 27/8. Så i 2013 har hun været på sygedagpenge ca. 17 uger. Dvs de 52 uger er gået allerede omkring 1/9-2014). Så hvis hun fortsat er på sygedagpenge uden at være forlænget efter §27 og uden at jobcenteret ser mulighed for en forlængelse efter §27, er det rigtigt at hun skal overgå til jobafklaringsforløb.

Hun skal parthøres om beslutningen om at hun overgår til jobafklaringsforløb, så der har hun/I mulighed for at argumentere for at hendes sygedagpenge forlænges efter en af mulighederne i sygedagpengeloven §27.

mvh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2014, 19:45   #6
håbet
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2014
Indlæg: 7
Styrke: 0
håbet er ny på vejen
Takker..

Flot med så præcise svar så hurtigt!!

Et sidste par spørgsmål: hun er vel på sygedagpenge indtil der foreligger en afgørelse om andet? Kan vi risikere at kommunen beslutter at det hedder ressourceforløbsydelse med tilbagevirkende kraft fra 31.10 2014 når de engang får taget en beslutning?

P.t. får hun nemlig et beløb fra sit pensionsselskab hver måned forud for tab af erhvervsevne og det stopper den dag hun overgår til ressourceforløbsydelse som udbetales bagud..
håbet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2014, 20:28   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Prøv og kig den her igennem, om din kone burde forlænges efter andre punkter i § 27... Hvis du altså ikke allerede har opdaget den.

Den er på forsiden i venstre side, der er et link dertil:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2014, 20:44   #8
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af håbet Se meddelelser
Flot med så præcise svar så hurtigt!!

Et sidste par spørgsmål: hun er vel på sygedagpenge indtil der foreligger en afgørelse om andet? Kan vi risikere at kommunen beslutter at det hedder ressourceforløbsydelse med tilbagevirkende kraft fra 31.10 2014 når de engang får taget en beslutning?

P.t. får hun nemlig et beløb fra sit pensionsselskab hver måned forud for tab af erhvervsevne og det stopper den dag hun overgår til ressourceforløbsydelse som udbetales bagud..
Ja de skal varsle præcis hvilken dato sygedagpengene stopper. Der skal være tid til partshøring (det er lidt forskelligt hvor lang tid man får, men typisk fra nogle dage til en 14 dage). Derefter varsler de sygedagpengestoppet og hun har så 4 uger til at klage.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension