K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-08-2015, 10:32   #1
last47
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2009
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 104
Styrke: 15
last47 er ny på vejen
Ny Sagsbehandler i jobcenter, nye tider ?

Nu har min arbejdsgiver igen bestemt at jeg skal have flere timer end jeg er visiteret til i sin tid, selv om jobcenteret og fagforening ringede til min Driftleder sidste år omkring denne tid, hvor han også ville ændre de timer jeg var visiteret til.

I sin tid blev jeg visiteret til 20 timer på 5 dag, og nu vil min chef så igen have jeg skal arbejde 20 timer, men på 3 dage.

Jeg tingede så til Jobcenteret i går og fik fat i en ny Sagsbehandler, som pænt forklarede at det måtte en arbejdsgiver da gerne, da det var hans ret til at lede og fordel arbejdet, og hvis jeg ikke kunne arbejde de 20 timer på 3 dage, så skulle der en læge ind over og sige jeg ikke kunne arbejde på den måde, da det jo var længe siden jeg havde fået flexjob.

Nu ved jeg ikke om man fik en Flexbevilling for de snart 10 år siden hvor der stod hvad man var visiteret til, men jeg har min ressource profil, hvor der står at det er 20 timer i 5 dage jeg kan klare.

Kan en Sagsbehandler på et jobcenter bare sådan lige lave de visiterede timer om fordi har er ny ?

Kunne godt fornemme han gerne ville have mig over på ny flexordning, men jeg haft min nuværende job i 4 år uden sygedage og med ca 4 timer dagligt
last47 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2015, 11:08   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Fleksjob på den gamle ordning er efter princippet at man visiteres til x antal timer, men at man løbende måske kan udvikle sig til at kunne klare flere timer. Så man kan godt starte i et job med f.eks 10 timer, og så ende med at arbejde der 20 timer.

Så sagsbehandleren har ret i at det kan være svært at vide om man kan klare det uden at have prøvet det.

Måske kan du klare det.. måske ikke.
Og måske vil du være meget mindre effektiv i de sidste timer.

Det kan du jo prøve at forklare din chef, og så kan I måske lave 14 dags prøve, og se om det er ok eller ej..

Under alle omstændigheder kan du ikke tvinges ud i noget du ikke kan klare.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2015, 11:33   #3
last47
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2009
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 104
Styrke: 15
last47 er ny på vejen
Problemet er så nu at det måske kan blive på skiftende dage jeg skal have de 20 timer og ikke efter en fast plan

Har også sagt jeg godt vil tage de 3 hele sammenhængende dage hvis det er efter en fast plan, og så kan jeg jo altid se hvordan det kommer til at gå
last47 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2015, 11:33   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Få din fagforening ind over. De kan måske få din arbejdsgiver til at indse at han får mindre arbejdskraft ved at give dig længere arbejdsdage.

Det er ikke beskrevet i dine skånebehov hvor lang din arbejdsdag kan være?

Mht plan er det vel bedre du arbejder mandag-onsdag-fredag hvis du skal prøve de lange dage. Så du har restituerings dage ind i mellem.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2015, 11:54   #5
last47
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2009
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 104
Styrke: 15
last47 er ny på vejen
Der står ikke hvor mange timer jeg kan have, der står " kun " nedsat tid

Jeg har til tider haft flere timer end de 20 om ugen i et stykke tid, men så er det ikke meget jeg får ud af dagen ud over arbejdet

Det passer i planerne med to andre ansatte jeg arbejder de tre dage sammenhængende, så det bliver tirsdag, onsdag og torsdag...... men det er så ikke sikkert det passer i Driftlederens planer at vi arbejder sådan på lidt længere sigt

Har kontaktet min Fagforening igen igen igen og ????? tja
last47 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension