K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-05-2012, 11:54   #11
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja supermus og morten...man hører jo om,at ting man absolut ikke ku forestille sig at beskæftige sig med,pludselig blir ens fremtid og ens et og alt........det er det gode v.reva....jeg ku ikke lide at være der for 1oo år siden,men fik mit fleksjob..det er et godt sted at blive sfprøvet morten,da du får en masse muligheder - både inde og ude.og til dit tempo og fysik....OG DER BLIR HOLDT ØJE MED DIG FRA DU KOMMER TIL DU GÅR.....De er også gode til at hælpe m.kommunen og andre problemmer,hvis man har det
supetmus.håber det er ok.det var dig jeg henviste til m.at det ku ta år at få fleksjob.håber det er ok
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 13:17   #12
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
ja supermus og morten...man hører jo om,at ting man absolut ikke ku forestille sig at beskæftige sig med,pludselig blir ens fremtid og ens et og alt........det er det gode v.reva....jeg ku ikke lide at være der for 1oo år siden,men fik mit fleksjob..det er et godt sted at blive sfprøvet morten,da du får en masse muligheder - både inde og ude.og til dit tempo og fysik....OG DER BLIR HOLDT ØJE MED DIG FRA DU KOMMER TIL DU GÅR.....De er også gode til at hælpe m.kommunen og andre problemmer,hvis man har det
supetmus.håber det er ok.det var dig jeg henviste til m.at det ku ta år at få fleksjob.håber det er ok
Det er helt ok med mig, for som du skriver det tager rigtig mange år at nå frem til fleks.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 21:00   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MortenH Se meddelelser
Hvis arbejdsevne og RP er det samme så er den færdig, og hun vurderede åbenbart udfra den jeg skulle i praktik - jeg måtte selv bestemme om det skulle være 20 ell 30 timer og om der var brug for en ugentlig fridag.

Hun ville så gradvist hæve timetallet så vi endte ud i 37t.
Som jeg forstår det, så er du i en praktik eller også venter du på, at komme det.

Når du er i praktik med henblik på, at afklare din arb.evne, så bør du skrive en udførlig dagbog, for hele døgnet, og weekenderne.

Du kan f.eks. bruge denne model: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

I tråden, som jeg linker til, er der også en smerteskala, send en kopi af den til din sb sammen med første uge af dagbogen, så ved hun hvad du mener hvis du f.eks. har skrevet et 5-tal.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 03:12   #14
MortenH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2010
Indlæg: 67
Styrke: 14
MortenH er ny på vejen
praktik

Hun siger det ikke er arb.prøvning, men praktik med henblik på at få mig tilbage til arb markedet.
Og nej er ikke startet, venter på brev fra kompetence center.
MortenH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 03:48   #15
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
er du så tilfreds med det
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 07:20   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MortenH Se meddelelser
Hun siger det ikke er arb.prøvning, men praktik med henblik på at få mig tilbage til arb markedet.
Og nej er ikke startet, venter på brev fra kompetence center.
Uanset hvad, så tror jeg ihvertfald det er vigtigt, at du skriver dagbog i forløbet.

Husk også, at have din læge med på sidelinien, det kan nogle gange være guld værd.
Nogle gange kan det klares med et opkald i telefonkonsultationen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 10:37   #17
MortenH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2010
Indlæg: 67
Styrke: 14
MortenH er ny på vejen
Tilfreds

Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
er du så tilfreds med det
Nej jeg er ikke tilfreds, jeg har Shuerman ( sikkert stavet forkert) Og slidgigt + 4 prutrationer i lænden der ikke kan opereres da det ikke er rigtige discos.

Har levet på smertestillende de sidste 10 år ell kunne jeg ikke magte mit arb, så nej jeg mener der skal andet til end praktik med henblik på at få mig tilbage til arb markedet.

Min skulder er færdig med at lave tungt arb, ja bare at blande kort er nok til jeg bliver træt og får smerter i skulderen.

Og tak for svar
MortenH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 14:40   #18
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
morten.........spurgte du mig skulle du på en smerteklinik og så i arbejdsprøvning evt på reva..istedet for at blive pisket rundt.
hilsen ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 15:42   #19
MortenH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2010
Indlæg: 67
Styrke: 14
MortenH er ny på vejen
Opfølgning er jeg afklaret nu ?

Talte med tryg`s socialrådgiver i går, hun er ganske sød og behjælpelig og er som mig intr i at få en afklaring da de ikke er intr i at udbetale 3000,- hver md.

Vi snakkede om jeg skulle kontakte sb ang paragraf 27 stk 2.

Skrev derfor en mail til sb i dag, da jeg har svært ved at forstå hvad hun siger...


Hej XXXXX
Så vidt jeg kunne forstå på dig ville du stoppe mine sygedagpenge d 1.6 - 2012 og jeg derefter skal overgå til kontanthjælp.

Er det ikke muligt jeg kan fortsætte med sygedagpenge med henblik på paragraf 27 stk 2. :

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

Og hvis du ikke mener jeg kan køre videre på paragraf 27.2 - Så må du meget gerne begrunde hvorfor.
Mvh Morten xxxx


Fik derefter svar :

Hej Morten
Jeg har d.d. sendt dig et brev hvor jeg har begrundet hvor jeg har skrevet at man ikke vurderer behov for afklarende eller
andre tiltag, der det ud fra de lægelige oplysninger vurderes at du kan stille dig til rådighed på arbejdsmakedet med til ikke skulderbelastende og fysisk tungt arbejde. Så må vi tage det derfra. Du er meget velkommen til at skrive dine bemærkninger ind i bemærkningsskema jeg vedlagt i brevet.

Med venlig hilsen

xxxxx xxxxx
Socialrådgive

Udfra hvad jeg ser så er hun ikke intr i at arb prøve mig eller andet, skal jeg så betragte dette som at jeg er afklaret.. ?

Mvh Morten
MortenH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 16:19   #20
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
du må tage din fremtid i egne hænder, så tænk over en anmodning om førtidspension §17 på det foreliggende grundlag.

hvis du har opdaterede lægepapirer, for det stopper enhver aktivering og" stoledans".

du får nok et afslag som du er uenig i, men det kan ankes hos BAN.

og derefter har du og din sb noget at tale om igen, nemlig din fremtidige forsørgelse men på et mere sagligt grundlag.

Kapitel 3

Førtidspension

§ 16. Førtidspension kan tilkendes personer i alderen fra 18 år til folkepensionsalderen.

Stk. 2. Det er en betingelse for at få tilkendt førtidspension,

1) at personens arbejdsevne er varigt nedsat, og

2) at nedsættelsen er af et sådant omfang, at pågældende uanset mulighederne for støtte efter den sociale eller anden lovgivning, herunder beskæftigelse i fleksjob, ikke vil være i stand til at blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde.

§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
nogen der har det på samme måde Peacock Dit og Dat 44 17-11-2014 12:38
kan jeg søge fleks? dyring Spørgsmål ang fleksjob 9 16-04-2013 01:47
søge om fleks? mikelzen Spørgsmål ang fleksjob 4 04-03-2013 13:07
Skal til at søge fleks job Olsen22 Spørgsmål ang fleksjob 24 23-11-2011 10:03
Kan jeg med rimelighed søge fleks? Fairnok Spørgsmål ang fleksjob 3 13-01-2007 15:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension