K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-06-2016, 15:51   #1
Siff86
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2016
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Siff86 er ny på vejen
Mangel på muligheder :/

Bedøm dette Indlæg
Fanget i systemet
Indsendt 25-06-2016 kl. 00:28 af Siff86
Jeg blev henvist til dette sted, så håber at jeg kan søge et godt råd her
Som overskriften siger så føler jeg mig mere eller mindre fanget i systemet... Hmm, og hvor skal jeg jeg lige starte... Jo, jamen jeg er en kvinde på 30 år.. Single og uden børn.. Og dette nok fordi jeg begrænser mig selv pga den kaos der er i mit liv. Jeg har lidt af angst siden jeg var 17 og denne angst har desværre gjort at jeg har ikke har kunne gennemføre op til flere ungdomsuddannelser hvilket vil sige at jeg den dag i dag ikke længere er berettiget SU til en ungdomsuddannelse. Jeg har dog 2 uddannelser MEN den ene som er sosu-hjælper kan jeg ikke arbejde indenfor, grundet min lidelse. Den anden er sundhedsservicesekretær hvor man INTET kan finde indenfor. Jeg har søgt på livet løs i 3 år, også indenfor alle mulige andre felter dog uden det store held.. Så ja, jeg overgår snart til kontanthjælp og så føler jeg at jeg næsten er dømt til at være på kontanthjælp resten af mit liv, med mindre jeg kan finde mig et job, hvilket jeg virkelig har svært ved. Jeg gør virkelig ellers en kæmpe indsats. Jeg startede tilmed i noget vikararbejde men det kan jeg ikke holde til grundet socialfobien. Måtte en tur på psykiatrisk efterfølgende jeg føler hele mit liv står på stand by og jeg har isoleret mig fuldstændig da jeg føler mig som den største fiasko

Jeg kan som sagt ikke rigtig se mig ud af hvilke muligheder jeg har nu, da man ikke må læse på kontanthjælp, hvilket jeg gerne ville da jeg mangler 3 HF fag for at kunne søge ind på en videregående uddannelse. Håber der er nogle der vil byde ind, på mit ellers så "positive" indlæg
Indsendt i ArbejdsløshedVisninger 7 Kommentarer 1 Rediger Blog Indlæg Email Blog Indlæg Anmeld Blog Indlæg Abonnér på Blog Indlæg
Siff86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2016, 16:33   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Hvilken behandling har du modtaget for at slippe af med angsten og hvordan har behandlingen virket ?

Hvilke flere muligheder ser du hvis du får mere uddannelse, angsten forsvinder jeg ikke fordi du arbejder i et andet fag.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2016, 16:33   #3
Siff86
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2016
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Siff86 er ny på vejen
Jeg skal først i behandling nu her fra i morgen af. Det er i psykiatrien. Jeg har som sagt en kontoruddannelse (sundhedsservicesekretær) men der er intet at få indenfor området da uddannelsen er taget af markedet igen. Og så har jeg ikke så gode kort på hånden da jeg bliver nødt til at søge som ufaglært. Jeg tør ikke sygemelde mig da jeg næsten kun hører om negative historier hvor syge ikke bliver taget seriøst.. Og tanken gør mig bare endnu mere angst for at være ærlig. Føler snart at jeg har nået bunden
Siff86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2016, 17:56   #4
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Du har i mine øjne flere muligheder, dels starter du i behandling i morgen, og der er jo en "risiko" for at den virker !
Dels har du uddannelse, hvilket ofte er springbræt til andre stillinger end det man lige er uddannet til.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2016, 13:23   #5
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
Har du overvejet at søge om revalidering hos kommunen. Dette kunne være en mulighed for at få de sidste fag du mangler, samt støtte til din bachelor.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2016, 13:30   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at du måske skal have støtte til at finde ud af hvilke uddannelser der rent faktisk vil føre til en jobtype, du vil kunne håndtere med din angst, så du ikke ender med at bruge flere år på en ny uddannelse, du ender med ikke at kunne arbejde med..
Der må være et sted, måske i psykiatrien, hvor de kan hjælpe med den type rådgivning..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2016, 17:29   #7
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
sundhedsservicesekretæruddannelsen

har du jo gennemført. Derfor kan du sagtens bruge den som baggrund for jobsøgning.
Det vil nok ikke være en god idé, hvis du kaster dig over endnu en uddannelse, før du har fået lavet en test over hvad du kan klare. Det risikerer at blive skønne spildte kræfter.
Jeg håber behandlingen i psyk. giver dig styr på angsten.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2016, 11:35   #8
Siff86
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2016
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Siff86 er ny på vejen
Jeg har bare søgt og søgt i 3 år uden held.. Jeg har været hos et professionelt jobsøgnings firma og fået hjælp med tekst og layout på ansøgning og CV.. Og har søgt indenfor alle mulige områder. Derfor har jeg til sidst valgt at blive vikar men det er lige lidt for meget ifm min angst at skulle arbejde med så meget nyt hele tiden. Men jeg har selv tænkt revalidering da jeg pt ikke ser så mange andre muligheder. Var dog ikke klar over at man selv kunne søge om det. Men så skal man vel være på sygedagpenge?
Men ja.. Jeg må også sande at jeg skal samle mig selv op og få det godt psykisk inden jeg springer ud i noget nyt.. Tror bare jeg er opdraget efter den gamle skole, så jeg presser mig selv da det er det jeg har været vant til hjemme fra.. Der var der bestemt ikke noget der hed "at have det psykisk skidt" :/
Siff86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2016, 11:38   #9
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Aktivloven
"§ 46. Revalidering er erhvervsrettede aktiviteter og økonomisk hjælp, der kan bidrage til, at en person med begrænsninger i arbejdsevnen, herunder personer, der er berettiget til ledighedsydelse, fastholdes eller kommer ind på arbejdsmarkedet, således at den pågældendes mulighed for at forsørge sig selv og sin familie forbedres. En person, der er berettiget til sådan hjælp, kaldes en revalidend. Aktiviteter, som revalidenden gennemfører, før det erhvervsmæssige sigte er afklaret, kaldes forrevalidering. Det er aktiviteter med et erhvervsmodnende eller afklarende sigte for revalidenden.

Stk. 2. Kommunen giver tilbud om revalidering, når erhvervsrettede aktiviteter efter denne eller anden lovgivning, herunder lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, ikke er tilstrækkelige til, at den pågældende kan klare sig selv. Rehabiliteringsplanens forberedende del, jf. § 30 a, stk. 3, i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats skal anvendes ved vurderingen af, om en persons arbejdsevne er så begrænset, at den pågældende skal tilbydes revalidering. Beslutningen om revalidering skal ikke forelægges for rehabiliteringsteamet. "

MEN det skal jo først konstateres at arbejdsevne er begrænset. Det tror jeg ikke kommunen vil konstatere, før man har været i behandling.

Og nej, det er ikke et krav at man kommer fra sygedagpenge
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2016, 11:44   #10
Siff86
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2016
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Siff86 er ny på vejen
Okay, tak for linket

Nu spørger jeg måske lidt "dumt".. Men det er vel ens læge/psykiatrien der vurderer om man er arbejdsdygtig eller ej? Kender ikke så meget til systemet, så det er derfor jeg har alle de spørgsmål. Jeg vil i hvert fald ikke kunne varetage et job som tingene er nu, da min angst gør at jeg ikke får sovet om natten.. Og så kommer der selvmordstanker så det er noget af en ond cirkel
Siff86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension