K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2016, 19:25   #11
Larsbc
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2012
Indlæg: 33
Blog Indlæg: 4
Styrke: 13
Larsbc er ny på vejen
Undskyld, må tilstå jeg bliver harm over at man ikke betaler sine regninger og bagefter opfinder dårlige undskyldninger for at få lidt medlidenhed. Subb regningen skal så betales af andre i samfundet, det finder jeg dybt amoralsk - selvisk ja meget utiltalende.
Du køber jo ikke et franskbrød i Netto og spørger om du kan betale for et halvt eller få kredit. Mange er i en hård økonomisk situation og mange en der er ubeskrivelig i forhold til din. Disse mennesker må prioritere hver en krone - det tænker jeg du skal tænke
Grundigt over før du ( synes jeg direkte anklager kreditor for manglende betaling ) det var og forbliver dit valg og handling og du må selvfølgelig tage konsekvensen heraf.
Ked af hvis du synes jeg er hård, men jeg må tilstå at jeg ikke finder dette er det rette forum for dette.
God aften til dig herfra og ønsket om en god løsning for dine børn og dig ��
Larsbc er ikke logget ind  
Gammel 28-06-2016, 19:39   #12
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Subo66 Se meddelelser
Jeg skylder desværre kommunen nogle penge, bl.a. fordi jeg i en periode med meget stram økonomi ikke betalte for børnepasning - fy fy. Til min undskyldning skal siges, at det var et spørgsmål om at betale de allervigtigste regninger (bl.a. husleje og el) og så få mad på bordet.

Må kommunens inddrivelsesmyndighed fortælle en anden gren af kommunen, at jeg skylder disse penge ..... for det har de gjort. Jeg føler mig i den grad snigløbet.

Kan man evt. klage over det ? Og hvor ?
Trækker lige det oprindelige spørgsmål op igen her...

Der bliver spurgt meget konkret om oplysninger på tværs i kommunen.
Er der nogen der har et reelt svar på dette? meget gerne med lovhenvisning? er der noget at klage over? altså må de rent faktisk køre oplysninger på tværs på den måde?

OG indrømmer blankt at jeg ikke har læst hele tråden, men kun har skimmet den og finder udtalelser om moral/etik/tænk på andre der har det meget værre og så videre HELT malplaceret.

Det var vist ikke det der blev efterlyst?

God aften - Gana
Gana er ikke logget ind  
Gammel 28-06-2016, 20:33   #13
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Gana, du skal nok lige læse hele tråden, for af trådstarters første spørgsmål handler det om lovligheden i at "dele" oplysninger på tværs af grene i kommunen. Altså restance for børnepasning orienteres musikskolen om.

Senere i tråden oplyser trådstarter så at hun faktisk heller ikke har betalt for musikskolen, og det har kommunen så underrettet musikskolen om, da det tilsyneladende er kommunen der opkræver dette. Det er jo helt naturligt at underrette et undervisningssted om at der ikke er betalt for den undervisning de yder.

Prøv at se mit svar fra i morges.
Fleks10 er ikke logget ind  
Gammel 28-06-2016, 21:43   #14
Moreo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2016
Indlæg: 120
Styrke: 9
Moreo er ny på vejen
Jeg kunne da godt tænke mig at vide, hvordan spørgeren har fået besked om at der skyldes for børnepasning, og at børnene som følge heraf er uønsket på musikskolen. Foreligger der breve fra kommunen til skolen eller hvad?

Tilsyneladende er der herefter tildelt friplads, hvilket velsagtens så også gælder for børnepasningen.

I øvrigt trækker kommune i børnepengene, når der er tale om gæld bidrag for børnepasning, så forstår slet ikke at kommunen skulle kontakte skolen?

Jeg syntes det hele ligner en storm i et glas vand, hvorfor jeg kan ikke anbefale at indgive nogen klage. Selvfølgelig kan man klage over alt og alle til gud og hver mand, men til hvad nytte, ja, jeg spørger bare........
Moreo er ikke logget ind  
Gammel 28-06-2016, 22:12   #15
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Musikskoler er oftest i kommunalt regi - og derved er alt under een hat.
stampe er ikke logget ind  
Gammel 28-06-2016, 22:13   #16
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fleks10 Se meddelelser
Gana, du skal nok lige læse hele tråden, for af trådstarters første spørgsmål handler det om lovligheden i at "dele" oplysninger på tværs af grene i kommunen. Altså restance for børnepasning orienteres musikskolen om.

Senere i tråden oplyser trådstarter så at hun faktisk heller ikke har betalt for musikskolen, og det har kommunen så underrettet musikskolen om, da det tilsyneladende er kommunen der opkræver dette. Det er jo helt naturligt at underrette et undervisningssted om at der ikke er betalt for den undervisning de yder.

Prøv at se mit svar fra i morges.
Så godt dit svar - men som jeg forstår det er musikskolen blevet oplyst om den samlede restance - altså både musikskole og daginstitution... og det er vel det der spørges om er ok ?

Blev bare så træt af de moralske opstød og belærende bemærkninger i det hele her...syntes tonen var blevet kedelig.
Kan være jeg bare er træt og selv er utidig - det skal jeg ikke kunne sige
Gana er ikke logget ind  
Gammel 28-06-2016, 22:25   #17
Larsbc
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2012
Indlæg: 33
Blog Indlæg: 4
Styrke: 13
Larsbc er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gana Se meddelelser
Trækker lige det oprindelige spørgsmål op igen her...

Der bliver spurgt meget konkret om oplysninger på tværs i kommunen.
Er der nogen der har et reelt svar på dette? meget gerne med lovhenvisning? er der noget at klage over? altså må de rent faktisk køre oplysninger på tværs på den måde?

OG indrømmer blankt at jeg ikke har læst hele tråden, men kun har skimmet den og finder udtalelser om moral/etik/tænk på andre der har det meget værre og så videre HELT malplaceret.

Det var vist ikke det der blev efterlyst?

God aften - Gana
Du må vist være træt at komme med sådan en udmelding kære Gana. Læs tråden min ven...😀Læs mellem linierne
Larsbc er ikke logget ind  
Gammel 29-06-2016, 15:24   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja jeg er også...som @Gana....træt af folks moralske opstød...

Har man ikke noget fornuftigt eller faktisk et svar på de spørgsmål der stilles...ja så bør man undlade at svare..

Der er INGEN der kan bruge disse moralske opstød til noget og da slet ikke fra folk der læser "imellem linjerne"

Meningen med dette forum er ikke at folk skal komme herind og blive fordømt af gud ved hvem...

Bryder man sig ikke om en brugers spørgsmål eller det som bliver skrevet....ja så spring det over...

Har man et behov for at bedømme, fordømme, komme med moralske opstød osv....ja så bør man finde sig et forum hvor man tillader dette..

Dette er IKKE til debat..

Ønsker trådstarter tråden åbnet igen så kan denne kontakte mig.
__________________
Webmaster er ikke logget ind  
Lukket emne

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension