K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-05-2016, 13:18   #1
Lissynn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-05 2016
Indlæg: 5
Styrke: 0
Lissynn er ny på vejen
Arbejdsskadestyrelsen

Jeg har en anmeldt arbejdsskade som er udbrændthed og depression og skal til møde med arbejdsskade styrelsen næste onsdag er der nogen der ved hvordan sådan et møde foregår er det spørgsmål efter et skema eller hvad er lidt nervøs idet jeg ikke aner hvad der skal foregå så håber en af jer ved noget
Lissynn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2016, 17:48   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til...

Kære Lissynn

Bliv her på din tråd fremover, så mister vi andre ikke vigtige informationer.

Læs og følg disse råd til nye på k10:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Det er nyt for mig, at borgeren bliver indkaldt til Arbejdsskadestyrelsen, men..

... kunne det være en samtale i det 2008 oprettede "Fastholdelsescenter" du skal møde? Der må stå noget i indkaldelsen.

http://www.sfi.dk/publikationer/en-v...escenter-3972/

https://www.google.dk/?gws_rd=ssl#q=...oldelsescenter

http://bm.dk/da/Aktuelt/Nyheder/Arki...20nemmere.aspx

I første omgang drejer det sig for dig, at du fra Arbejdsskadestyrelsen har en skriftlig accept af de har anerkendt din skade som en arbejdsskade, der har betydning for stop af sygedagpenge, som du skal kende til, hvis du er på sygedagpenge:

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Du husker, at søge aktindsigt ved alle du har kontakt med incl Arbejdsskadestyrelsen.

Jeg tror du skal slappe af og opfordre dig at tage en bisidder med til mødet. Familiemedlem, naboen eller bare een DU har tillid til.

Hilsen Peter

Bilag

I 2008 etablerede Arbejdsskadestyrelsen Fastholdelsescentret. Fastholdelsescentret har til formål at opbygge et tæt samarbejde med kommunerne om arbejdsskadesager, således at den skadelidte borger så hurtigt som muligt får en økonomisk og erhvervsmæssig afklaret situation, der sikrer borgerens livskvalitet og den hurtigst mulige vej tilbage til arbejdsmarkedet.

Fastholdelsescentrets indsats er blevet evalueret flere gange. Arbejdsskadestyrelsen har udført egne undersøgelser, og i 2009 blev SFI – Det Nationale Forskningscenter for Velfærd bedt om at udføre en evaluering. Denne evaluering udkom i 2010 (Gensby & Thuesen, 2010).
I foråret 2012 blev SFI bedt om igen at foretage en vurdering af Fastholdelsescentrets indsats. I nærværende rapport redegør vi for denne vurdering. Vurderingen har fokus på, hvilken værdi henholdsvis kommunerne, forsikringsselskaberne, fagforeningerne og arbejdsgiverne til- lægger centrets fastholdelsesindsats.

Sidst redigeret af phhmw; 19-05-2016 kl. 17:53.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-05-2016, 19:34   #3
Klukdad
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2012
Indlæg: 129
Styrke: 12
Klukdad er ny på vejen
Peter !!!

Mener du ikke "modtaget en anmeldelse" !



I første omgang drejer det sig for dig, at du fra Arbejdsskadestyrelsen har en skriftlig accept af de har anerkendt din skade som en arbejdsskade, der har betydning for stop af sygedagpenge, som du skal kende til, hvis du er på sygedagpenge:
Klukdad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2016, 20:06   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nej, men har nok udtrykt mig forkert

Det er vigtigt, at efterfølgende en anmeldelse er afsendt af arbejdsgiver, sikkerhedsrepræsentant eller borgeren selv, til Arbejdsskadestyrelsen, at man efterfølgende modtager en skriftlig anerkendelse fra ASK, at de har accepteret anmeldelsen, som en arbejdsskade.

Hvis ikke man en sådan skriftlig anerkendelse, har man ikke en arbejdsskade ved ASK. Juridisk set!

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-05-2016, 20:21   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Man kan jo se alle tilgængelige dokumenter på ask.dk se min sag. Så der er ingen grund til at bede om agtindsigt. Deres interne arbejdspapirer som ikke kan ses via se min sag udleveres alligevel ikke ved anmodning af agtindsigt.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2016, 20:43   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Korrekt kære gisne, men......

... jeg tilhøre den generation som kørte i sporvogn og slikkede frimærker men uanset hvad, skal man være sikker på, at man selv har alle oplysninger fra alle, ASK, Ankestyrelsen etc. for at være sikker på, at alle oplysninger er til stede samt at de er korrekte.

Det er vigtigt.

Fordi, at i sidste ende er det jurister, embedsmænd, politikere, kontorchefer etc der i sidste ende skal træffe en endegyldig afgørelse. Ved ASK, Ankestyrelsen, Pensionsnævnet etc.

Min hustru har forleden krævet oprydning hvor jeg har smidt ud samtlige af mine journaler, 37 cm høj, dobbelt så tyk som de gamle telefonibøger.

Når jeg gik ind på det nymodens PC net-journaler stod der ikke et eneste ord.

Men bare man har fuld aktindsigt ved alle, så er jeg tilfreds.

En "Omstigning" fra Sundbyvester Plads til Husum kostede i øvrigt 50 øre. Se det var tider, hvor de unge kvinder ciklede i højhælede sko, hofteholder og flagrende kjoler. Det var tider.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-05-2016, 21:13   #7
Lissynn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-05 2016
Indlæg: 5
Styrke: 0
Lissynn er ny på vejen
Tusind tak til jer alle for jeres råd ...

Sidst redigeret af Lissynn; 19-05-2016 kl. 22:12.
Lissynn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2016, 19:44   #8
Lissynn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-05 2016
Indlæg: 5
Styrke: 0
Lissynn er ny på vejen
Hej .jeg har i dag fået svar fra arbejdersmedicinsklink som vurderer at jeg ikke er arbejdersparat så derfor fuld sygemeldt, så mit spørgsmål må de fra kommunen sende mig i praktik nu med det samme ???
Lissynn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2016, 17:03   #9
beth57
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 114
Styrke: 10
beth57 er ny på vejen
Er der en der kan svare Lissy på det her
beth57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2016, 21:53   #10
Moreo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2016
Indlæg: 120
Styrke: 9
Moreo er ny på vejen
Hvis man er sygemeldt kan man - efter min opfattelse - vel aldrig blive sendt i praktik.

Skal du ikke tilbage til dit arbejde, hvor du er sygemeldt fra, når du bliver raskmeldt?

Jeg går ud fra at du er på sygedagpenge, og skal regelmæssigt til møde på jobcentret, hvor de løbende skal vurdere din situation selvfølgelig ud fra de lægelige udtalelser.
Moreo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension