K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-04-2016, 18:30   #1
sanex
På vej til at lære K10
 
sanexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2016
Lokation: århus
Indlæg: 6
Styrke: 0
sanex er ny på vejen
Question jeg kan ikke mere.

kære K10 medlemmer.
Hej med jer
Jeg kan ikke mere på arb. ;(
Jeg har en psykisk voldsom arbejdsskade/overfald tilbage i 2013.
Den er anerkendt i arbejdsskade styrelsen 2015.
Jeg er offentlig Ansat i det samme arbejde i 7. Jeg er sygemeldt nu.
Jeg kan på ingen måde varetage mit job mere, har virkelig prøvet også med en paragraf 56 ordning.
Men det er ikke muligt( arbejder med mennesker )Jeg er blevet super sensitiv for alle lyde, støj .
jeg skriver vores skilsmissepapirer også !
jeg har det slet ikke godt lige nu . men alt er under kontrol med hvad så med min arb. ??????
hvordan jeg skal starte med arb. måske med mindre timer om uge . kan man det ? jeg kender heller ikke danske system da jeg har været her 12 år. Jeg vil gerne bidrage med det jeg kan. Ved bare ikke ret meget om hvordan systemet hænger sammen. jeg skal til min fagforening imorgen . håber de kan hjælpe med jeg er så glad er have jer her som kan dele min situations.
med venlig hilsen
sanex

Sidst redigeret af sanex; 24-04-2016 kl. 18:35.
sanex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2016, 18:43   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
I samarbejde med din fagforening skal du se om du kan få din arbejdsgiver til at "ansætte dig under de sociale kapitler"

Prøv at trykke på følgende link og læs mere om ansættelse under de sociale kapitler

Hvis du har været ansat under disse kapitler i 12 måneder ja så vil du evt kunne blive visiteret til fleksjob på din nuværende arbejdsplads...

Der vil du så kunne få nedsat din tid eller hvis der skal andre skånehensyn til...

Jeg skal ikke kunne sige om du opfylder kravene til ovenstående da jeg ikke kender til din sag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2016, 19:06   #3
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Hej Sanex velkommen til forum.

Hvis man er sygemeldt kan man sagtens blive deltidssygemeldt, det vil sige at man kan starte med at arbejde igen men på færre timer, men om arbejdsgiver og kommune vil acceptere at du starter op på kun 3 timer om ugen er uvis.
Normalt kræves det derefter at du skal arbejde dig op i timer indtil du er tilbage på det sædvanlige antal timer.
Desuden vil dette jo så være samme job du kommer tilbage til medmindre din arbejdsgiver har andre opgaver du kan påtage dig.

En anden mulighed er fastholdelsesflexjob, lyder lidt som den bedste løsning hvis ellers du kan klare arbejdet med færre timer eller kan få andre opgaver. Men om du lever op til kravene kan jeg jo ikke udtale mig om.
Det skulle være blevet meget svært at blive godkendt til fastholdelsesflexjob.
Prøv at læse lidt om det og tal med din fagforening om dine muligheder.

Hvis dette ikke er muligt skal du nok igennem det kommunale system og det er sjældent hurtigt, man bliver oftest trukket igennem flere års arbejdsprøvninger på minimale ydelser.

http://www.cabiweb.dk/fleksjob/fastholdelsesfleksjob/
http://www.ftf.dk/beskaeftigelse/art...elsesfleksjob/
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2016, 17:45   #4
sanex
På vej til at lære K10
 
sanexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2016
Lokation: århus
Indlæg: 6
Styrke: 0
sanex er ny på vejen
mange tak for jeres råd.
jeg har talt med min arbejdsgiver. ( jeg er kommunal ansæt ca. det 7 år ) aftal er inden de åbne dialog mellem mig og hen og fasthold konsulent jeg kan arb. som sted jeg er 3 timer om dag i det næste uge . også vi kan find ud af det at kan jeg klar mig eller ej.
håber de model kan hjælpe mig .
sanex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2016, 17:21   #5
sanex
På vej til at lære K10
 
sanexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2016
Lokation: århus
Indlæg: 6
Styrke: 0
sanex er ny på vejen
hej med jer.
så efter mange mdr. jeg har får vide er min leder og fastholdkonsulent i Job center at jeg er "ansætte dig under de sociale kapitler" og den gælder fra nov. 2015. er jeg på ret vej i fohold af få Flexjob til sidste ? hvad med Feire ? tror i kan jeg få FE ?
mange tak for hjælpen
sanex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2016, 19:07   #6
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sanex Se meddelelser
hej med jer.
så efter mange mdr. jeg har får vide er min leder og fastholdkonsulent i Job center at jeg er "ansætte dig under de sociale kapitler" og den gælder fra nov. 2015. er jeg på ret vej i fohold af få Flexjob til sidste ? hvad med Feire ? tror i kan jeg få FE ?
mange tak for hjælpen
Nu har vi jo svært ved at vide hvad jobcenteret og din leder har talt om, men det lyder som om at de arbejder hen mod et fastholdelsesflexjob.

Prøv at se de link jeg har vedhæftet, så vidt jeg ved kan det være en "genvej" til flex hvis du kan undgå at blive fyret fra dit normale job og i stedet arbejde under specielt tilpassede forhold "kaldet de sociale kapitler" på dit normale arbejde. Hvis du så heller ikke kan klare de tilpassede forhold efter 12 mdr. eller mere så er der en mulighed for at få et fastholdelsesflexjob på din nuværende arbejdsplads.

Jeg har ikke læst noget om at ferieretten skulle være anderledes end normalt og som du kan se i vedhæftede links, så er ændringerne eksempelvis nedsat tid, undgå belastende opgaver og den slags, ud over det er du ansat under ordinære forhold når du er ansat under "de sociale kapitler"


http://www.ftf.dk/beskaeftigelse/art...elsesfleksjob/
http://www.cabiweb.dk/fleksjob/fastholdelsesfleksjob/
http://jobcenter.hedensted.dk/media/...esfleksjob.pdf
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension