K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-05-2016, 23:43   #21
Zarge
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2014
Indlæg: 25
Styrke: 11
Zarge er ny på vejen
Hej

Jeg er gift og min mand er på ressourceforløbsydelse (er klar over at han ikke bliver ramt), hvad betyder det i forhold til 225 timers reglen, ved ikke om jeg bliver ramt er aktivitetsparart, med mange skånebehov. Er det ikke kun hvis begge er på kontanthjælp, at de kan tage hele den ene kontanthjælp?
Zarge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2016, 23:47   #22
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zarge Se meddelelser
Hej

Jeg er gift og min mand er på ressourceforløbsydelse (er klar over at han ikke bliver ramt), hvad betyder det i forhold til 225 timers reglen, ved ikke om jeg bliver ramt er aktivitetsparart, med mange skånebehov. Er det ikke kun hvis begge er på kontanthjælp, at de kan tage hele den ene kontanthjælp?
Da din mand er på ressourceforløbsydelse, betragtes du som ugift ift 225-timers reglen.
Dvs hvis du får 10968 eller 14575 kr før skat, vil du miste 1000 kr før skat, hvis du ikke fritages og ikke opfylder den.

Hvorvidt du fritages er helt op til kommunen at vurdere, så den del kan jeg desværre ikke hjælpe med at besvare. Kommunen er dog kun forpligtet til at "varsle" ikke-fritagede, når de er i risiko for at miste penge. Så hvis du vil være sikker på et svar om hvorvidt du er fritaget, er det en god idé, hvis du lige skriver en mail til din sagsbehandler og spørger
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2016, 01:17   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Gælder dette også min ven som er aktivitetsparart og sygemeldt (enlig fraskilt på forsørgersats)?

Har lovet at spørge..
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2016, 08:16   #24
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Gælder dette også min ven som er aktivitetsparart og sygemeldt (enlig fraskilt på forsørgersats)?

Har lovet at spørge..
Jeps. Loft: Kan man ikke fritages fra. Dog hvis må bor i handicapbolig anvist af kommunen, kan der være en undtagelse. 225-timers reglen som beskrevet ovenfor. Dvs hvis 14575 kr før skat og enlig, kan der mistes 1000 kr før skat. Op til kommunen om man fritages
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2016, 15:15   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
TaaaK for svar

Hov, nu kan jeg ikke længere tilføje i det ovenstående. Men ved nogen hvor de 225 timer skal komme fra? Altså sender kommunen folk ud i noget, så de kan kradse de 225 timer hjem? Eller hvordan foregår det??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2016, 12:21   #26
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hov, nu kan jeg ikke længere tilføje i det ovenstående. Men ved nogen hvor de 225 timer skal komme fra? Altså sender kommunen folk ud i noget, så de kan kradse de 225 timer hjem? Eller hvordan foregår det??
Det er kun alm lønnet arbejde der tæller. F.eks. vikartimer og lignende.
Kommunerne kan hjælpe en med at søge timer, men tror egentlig bare, at det bliver på samme niveau som de normalt hjælper arbejdsløse.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2016, 17:10   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Det er kun alm lønnet arbejde der tæller. F.eks. vikartimer og lignende.
Kommunerne kan hjælpe en med at søge timer, men tror egentlig bare, at det bliver på samme niveau som de normalt hjælper arbejdsløse.
Så lyder det næsten mere realistisk, at gå 1000 kr ned efter SKAT

Tak igen
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2016, 14:56   #28
Sienna
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2016
Indlæg: 21
Styrke: 8
Sienna er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
TaaaK for svar

Hov, nu kan jeg ikke længere tilføje i det ovenstående. Men ved nogen hvor de 225 timer skal komme fra? Altså sender kommunen folk ud i noget, så de kan kradse de 225 timer hjem? Eller hvordan foregår det??
I min kommune har jobcenteret meldt ud, at det er helt op til folk selv at skaffe de 113/225 timers ordinært arbejde......
Sienna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2016, 15:01   #29
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sienna Se meddelelser
I min kommune har jobcenteret meldt ud, at det er helt op til folk selv at skaffe de 113/225 timers ordinært arbejde......
http://www.socialjura.dk/content-sto...-2016/#c104400
Prøv at vise kommunen det stykke ved punkt 4.2, den tekst efter §5 "boksen"
Der står lidt om deres forpligtelser mht at hjælpe en med at finde timer
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2016, 21:22   #30
jasbeg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2016
Indlæg: 28
Styrke: 8
jasbeg er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Jeg har prøvet at lave en guide, til dem der rammes af kontanthjælpsloftet/225 timers reglen.
Jeg håber at jeg har fået formuleret den forståeligt.
Jeg har mulighed for at rette løbende i dokumentet, så hvis der dukker noget op, vil jeg prøve at rette/tilføje i det undervejs

I første omgang er det lige de vigtigste ting, da jeg kunne se at mange havde brug for at få nogen svar.
Der kommer nok nogen ekstra uddybende ting på senere.

https://docs.google.com/document/d/1...it?usp=sharing
Hej Misty,hvad betyder aktivitetstilæg-tillæg til aktivitetsparate?hvornå for man dette?
jasbeg er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension