K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2016, 10:19   #61
dFyn
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2016
Lokation: Nedergade, Odense
Indlæg: 85
Styrke: 9
dFyn er ny på vejen
Bosteder - forsikringsselskaber

Nettet viser, at flere bosteder anbefaler de unge indflyttere at tegne en indboforsikring.

Jeg har fundet flere forsikringsselskaber, hvor der i indboforsikringen til bosteder er retshjælpsdækning. Den anvendes til udgifter i Byretten.

Ved Landsretten og Højesteret benyttes fri proces - ...i min egen sag.
dFyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2016, 22:21   #62
Moreo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2016
Indlæg: 120
Styrke: 9
Moreo er ny på vejen
Det der undrer mig i denne sag er, at Jette oplyste tidligere, at da de afleverede ansøgningen om pension, så var det den øverste leder i kommunen, der kom ned i receptionen for at modtage den, ligesom en masse mennesker skulle gennemgå ansøgningen.

Ud fra det må man gå ud fra at det er gjort, og at de til trods herfor ikke har ment at alt er forsøgt i sagen. Så måske det alligevel ikke var en fejl, at han ikke fik pension som 18-årig? Blev der også søgt dengang?

På den anden side skulle man jo tro at betingelserne er opfyldt, hvis han er anbragt på institution, og hvad siger hans kontaktperson til sagen? Denne bliver vel også hørt i sådan en sag, da der dagligt føres journal m.v. og dermed ved hvad han kan og ikke kan.
Moreo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2016, 23:48   #63
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sienna Se meddelelser
Mht. indboforsikring og retshjælp....

Jeg er ikke sikker, men unge udeboende kan være dækket af forældres forsikring nogle år fra de fylder 18 - værd at undersøge om det også gælder retshjælp.
Fuldstændig rigtigt.
Jeg har familieforsikring hos if, og så vidt jeg husker er min udeboende datter dækket ind til hun fylder 25, men det gælder kun så længe hun bor alene.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2016, 10:50   #64
jette2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 87
Styrke: 15
jette2 er ny på vejen
Mange mange tak for svar.
Min nevø var i almendelig skole til 7 klasse, men i hjælpe klasse da man godt kunne se der var noget galt.
Først i 7 klasse bliver han sendt til div undersøgelser på OUH, ( min nevøs mor, havde ellers råbt op om det hele hans liv) derfra bliver han MR scannet og en masse andet, neurologen på OUH afslutter min nevø, med en psykologisk vudering fra dem af, og den viser mentalt retarderet med IQ på 46.
Så kommer han i specialskole, ind til 10 klasse.
Da han bliver 18 år, ryger han fra børne og unge forvaltningen handicap, over til voksen beskæftigelse ( han skulle være overgået til voksen handicap) men dette "glemmer" man og man behandler han som en almendelig voksen, på kontanthjælp. Ham kommer på et bosted da kommunen alligevel godt kan se, der er noget galt, derefter kommer han på STU skolen, 3 årig uddannelse for unge med særlig behov ( læge, og foreningen Lev) siger at det har været helt forkert at placerer ham der.
Ham har bare gået der, men været meget ked af det og haft mange hjemme dage, da han ikke kan overskue det.
Vi har talt med medierne igår, de vil køre sagen, der skal lige ro på Tyrkiet og terror.
Elmer og partner, ( Nikolaj) talte jeg med den anden dag, han sagde.... At alt det vi har gjordt til nu, er det han ville have haft gjordt, så det kunne ikke have været så meget anderledes, ( så de penge er sparet) vi talte også om at han skulle tage over når afslaget kom, og det er jo nu. Så nu afventer vi, at høre hvad denne regning kommer til at lyde på, og så må vi se om der er råd.
Der var en her i tråden, der tilbød 300 kr til hjælp til advokat... Fondes der VIRKLIG den slags menneske endnu, det er bare stort, og utrolig flot af denne person. Men vi må lige se hvad advokaten siger.
Igen hvor er det dejligt alle jer findes, mange mange tak for jer.
jette2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2016, 12:06   #65
dFyn
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2016
Lokation: Nedergade, Odense
Indlæg: 85
Styrke: 9
dFyn er ny på vejen
En skandale

Jette, det var mange oplysninger fra opvæksten, og også trist.

Der er ligheder mellem nevøens socialsag og min egen:

Begge socialsager foregår i Odense Kommune,
det er førtidspensionssager og
vi benytter samme advokat, Elmer Advokater i København.

Jeg har eksisteret for kontanthjælp siden april 2005. Godt nok har jeg eksisteret på ressourceforløbsydelse siden marts 2015; men i mit tilfælde er denne ydelse svarende til kontanthjælp.

Min socialsag har været gennem Byretten i Odense, og er pga anke på vej i Landsretten.

Jeg har betalt Elmer 20.000; men vinder Elmer ved domstolene, skal myndighederne betale regningerne, og jeg slipper helt for advokatudgifter.

Samme lægehus i Odense kunne ikke hjælpe mig med diagnosticering af 3 psykiatriske lidelser, og heller ikke med 3 søvnforstyrrelser. 6 diagnoser i hjernen!

Din nevø har heller ikke været heldig.

Du er velkommen til at sende privat mail til mig gennem K10.
dFyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2016, 19:17   #66
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg faldt lige over denne vejledning og så tænkte jeg på dig og din nevø

Måske den er interessant læsning for jer Vejledning om dokumentationskravet ved behandling af sager, hvor det er åbenbart formålsløst at udvikle arbejdsevnen

Der står en masse ting om hvad en kommune skal gøre i forbindelse med sager om feks udviklingshæmmede..

Måske du kan bruge den..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2016, 10:20   #67
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Ved ikke om det er denne person der er tale om, eller en anden der er gået til medierne:
http://www.tv2fyn.dk/artikel/udvikli...ag-paa-pension

Lyder virkelig til at Odense kommune ikke lærte noget som helst, af den løftede pegefinger der kom sidst de lavede det nummer
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2016, 11:45   #68
dFyn
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2016
Lokation: Nedergade, Odense
Indlæg: 85
Styrke: 9
dFyn er ny på vejen
Endnu et afslag .. ..

Hej MistyMiss

Jeg tror også du har ret, at afslaget på FP drejer sig om Jettes nevø.

Odense Kommune fokuserer meget på diverse prestige projekter og ikke på syge, handicappede og invalide borgere.

Det rigtige er nu at lade advokatkontoret undersøge hele sagsbehandlingen.
dFyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2016, 16:12   #69
jette2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 87
Styrke: 15
jette2 er ny på vejen
Så var vi i tv 2 i går angående afslag på pensionen, så nu må vi se hvad der så sker.
Vi har lige fået at vide at der er en politiker der er gået ind i sagen, det bliver spændende
jette2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2016, 12:46   #70
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
http://www.tv2fyn.dk/nyheder/15-07-2...?clip%23player

Håber kommunen snart kommer til fornuft.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension