K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-06-2016, 13:44   #121
Brikke
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 60
Styrke: 14
Brikke er ny på vejen
Jeg vil tale med min læge, når rapporten fra Klinisk Funktion er kommet frem.
Så må jeg håbe, at min helbredssituation bliver forstået korrekt af kommunen. Min læge støtter mig i mine allerede dokumenterede fysiske diagnoser.

Tak for de gode råd. Jeg håber, det går den rigtige vej.

Jeg har et spørgsmål, som nok retter sig mere under kategorien Ressourceforløb ligesom en del af mine indlæg (jeg har ikke villet oprette flere tråde, som kunne forvirre).

Hvis man bliver anbefalet af sin psykolog at søge førtidspension på grund af ens fysiske helbred og kommunen påtænker at bevilge et nyt ressourceforløb, hvad gør man så?

Jeg er helt enig i, at min erhvervsevne ikke kan udvikles, det er min læge også.
Desværre har Klinisk Funktion på et møde lagt op til, at der er store udviklingsmuligheder for mit helbreds vedkommende. De har nemlig som skrevet fundet ud af, at jeg lider af en Funktionel Lidelse. Som jeg forstår det, retter kommunen sig efter Klinisk Funktions konklusion, ikke?

Nu skal det lige siges, at jeg ikke har set den endelige rapport fra Klinisk Funktion endnu. Det eneste jeg har fået at vide er, hvad jeg har skrevet. Det lader til, at Klinisk Funktion ikke anerkender de lægelige journaler om mine fysiske sygdomme.

Jeg kan vel søge førtidspension, selvom kommunen skulle finde på at bevilge endnu et ressourceforløb.
Hvordan vil jeg i givet fald være stillet økonomisk, hvis jeg søger førtidspension og kommunen vil have mig til at deltage i et ressourceforløb og hvad nu, når læge og psykolog ikke mener, at jeg kan noget.
Min erhvervsevne er ikke til stede og jeg kan næsten ikke fungere i min egen hverdag herhjemme.
Det vil sige, at jeg ikke kan lave huslige ting og må hvile meget af dagen på grund af mine sygdomme.

Sidst redigeret af Webmaster; 22-06-2016 kl. 16:53. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
Brikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2016, 21:46   #122
larspeder
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2016
Indlæg: 2
Styrke: 0
larspeder er ny på vejen
Hej Louise,
jeg vil helt klart anbefale, at du tilknytter en partsrepræsentant til sag i rehabiliteringsteamet, hvis du ikke selv er inde i love og paragraffer (og hvem er det?) :-)

Jeg var i dine sko for ikke så længe siden - og var det i 4 år - indtil jeg måtte bøje mig og få udefrakommende hjælp på sagen. Jeg var så heldig, at få fat i Bodil Frid fra Bisidderhjælpen til at hjælpe mig igennem sagsforløbet og så skal jeg love for, at både sagsbehandler og rehabiliteringsteamet makkede ret.. Det burde ikke være nødvendigt, men hun vidste ikke desto mindre, hvilke knapper der skulle trykkes på - og det kan jeg ikke takke hende nok for. Håber du er eller kommer godt videre med din sag :-)

Mvh Lars Peder
larspeder er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2016, 12:52   #123
Brikke
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 60
Styrke: 14
Brikke er ny på vejen
Hej Lars Peder,

Tak for din dit input.

Jeg har allerede tilknyttet Bisidderhjælpen til min sag, så dem bruger jeg nu også flittigt.
Der er mange ting, man ikke ved, når man pludselig befinder sig i et ressourceforløb, derfor er jeg mest tryg ved at have professionel hjælp.

Grunden til at jeg skriver her også er, at jeg er interesseret i andres erfaringer. Det har jeg også haft god gavn af i den tid, jeg foreløbigt har været i "systemet".
Brikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2016, 13:39   #124
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
rehabilitersteam, ressourceforløb, pension og klinisk funktion.

For det første kan man altid søge pension mens man er i andet forløb. de kan ikke stoppe ydelsen, men det vil jo nók være, at søge på det foreliggende grundlag.
Vedr. klinisk funktion, så tynger deres ord jo desværre tungt. Funktionelle lidelser er desværre godkendt af Sygdomsstyrelsen, som jeg kalder den.
Det er ikke en anerkendt diagnose i følge ICD eller ej heller på den amerikanske liste for sygdomme. Jeg kan ikke lige huske de nøjagtige betegnelser.
Uanset så er det godt du har folk fra bisidderhjælpen inde over.
Det er et helvede, og jeg står selv i nogen lunde samme situation.
Dog er der ingen der har forsøgt at omdøbe mine lidelser til noget fysisk, som ville være logik, hvis man skulle følge deres logik, nemlig at gøre noget fysisk til noget psykisk.
Mit er hovedsagelig Psykisk, men der er de sidste 3 år kommet fysiske lidelser til, dels pga af min alder med slidgigt, alt for højt blodtryk og jeg tåler ikke medicinen, så de sataner forstå virkelig at gøre folk mere syge end de allerede er. og, ja jeg glemte at mine lunger med svær astma også er blevet meget værre, men det overhører de.
Tilsidst er det nærmest et lotteri,og det er snart nemmere at vinde i lotto.
Nogen kommuner er værre end andre og det er ikke, som det burde være ,objektiviteten der hersker.
Hvorfor de overhovedet forlanger lægeudtalelser er ufatteligt eftersom de kun kan se deres egne lille indskrumpede verden.
Men held og lykke.
Jeg tænker på, at der lige nu er en masse sigtelser på korruption i diverse off. instanser, og kan ikke bevise det, men lur mig om korruption ikke også her er inde over. Nu er det jo trygfonden som understøtter TERM modellen, og det gør de kun for at spare penge. Hvad ellers. De gør sig selv trygge på andres bekostning.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2016, 15:03   #125
Brikke
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 60
Styrke: 14
Brikke er ny på vejen
Funktionel lidelse

Det er længe siden, jeg har skrevet.
Der er nu kommet en udvikling i mit forløb.

Jeg har snart været igennem et to års ressourceforløb, der end ikke kunne sammensættes pga. min sygdom.

Nu har kommunen så fået Klinisk Funktion til at se på min sag. De er kommet frem til, at jeg lider af Funktionel Lidelse og det frustrerer mig.
Jeg har flere dokumenterede sygdomme og min læge er heller ikke med på den med Funktionel Lidelse.

Jeg har fået lov til at kommentere min journal hos Klinisk Funktion. Den er fuld af forkerte oplysninger, som jeg kommenterer.
Hvad gør jeg bedst for at kommunen har de rette oplysninger at gå videre med?

Funktionel Lidelse er ikke en godkendt diagnose, så kan den overhovedet bruges?
Brikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2016, 13:34   #126
Brikke
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 60
Styrke: 14
Brikke er ny på vejen
Et eller flere ressourceforløb

Det fangede min interesse, at der skrives om antallet af ressourceforløb for mennesker over 40 år.

Jeg er selv i et ressourceforløb, som end ikke har kunnet sættes sammen og startes pga. min sygdom. Ressourceforløbet standser 30/11 og hvad sker der mon så?

Jeg er 42 år og har siden ressourceforløbet blev bevilget oplevet en forværring af min sygdom og ny sygdom, der er kommet til.

Vil jeg kunne risikere at få bevilget et nyt ressourceforløb?

Jeg har været hos Klinisk Funktion, som mener, at der er meget lille eller slet ingen mulighed for, at jeg om nogle år kan få det lidt bedre. Mine læger ser ingen mulighed for bedring.

Klinisk Funktions bedste bud er, at jeg oveni mine fysiske sygdomme har en Funktionel Lidelse. Det er min læge og jeg ikke enig i.

Rent faktisk er jeg nervøs for, hvad jeg kan forvente fra 1/12.

Jeg har også forsøgt at søge på nettet om, hvor mange ressourceforløb jeg vil kunne blive bevilget. Nogle steder står der et utal af ressourceforløb og andre steder står der et ressourceforløb. Hvad hvis man ikke kan deltage i de tiltag, som kommunen eventuelt vil have i et nyt ressourceforløb?

Jeg skriver normalt under forum kategorien, Rehabiliteringsteams og Rehabiliteringstema.
Brikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2016, 17:57   #127
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja hvis man skal se på hvad loven siger (paragraf 68a stk 9)...så siger den at du kun kan tilbydes ressourceforløb nr 2 hvis du selv ønsker dette..

Linket til loven er her https://www.retsinformation.dk/Forms...f-15bcce289379

Hvis de slet ikke kan tilbyde dig noget i et evt ressourceforløb...ja så kunne du evt forsøge at søge førtidspension efter paragraf 17 stk 2 på det foreliggende grundlag..

Spørgsmålet er om de evt venter på noget behandling eller at få at vide at der ikke er nogen behandling...

Alt skal jo være forsøgt før de giver en pension..

På den måde er det rigtig smart af dem at hænge den funktionelle lidelse på dig...så de evt kan forsøge at behandle denne..

Men er der ikke noget at gøre...ja så ville jeg selv søge efter paragraf 17 stk 2 på de papirer der ligger i sagen...forudsat at du ved hvilke papirer de har på dig og at det er dokumenteret at der ingen behandling er og du ingen arbejdsevne har..

Du har vel haft søgt aktindsigt i din sag...da det er eneste måde hvorpå du kan vide hvad der ligger i sagen..

Skulle du få et afslag på ansøgningen om førtidspension...så kan du klage over dette og på den måde få nogle andre øjne til at kigge på sagen...

Men det er svært for os andre at sige nøjagtig hvad du skal da vi ikke kender indgående til din sag og ved hvad der ligger af papirer på dig..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2016, 20:07   #128
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Hej Brikke.
Du skriver

"Jeg er selv i et ressourceforløb, som end ikke har kunnet sættes sammen og startes pga. min sygdom. "

Hvad mener du med dette? fortstår det ikke helt :-)

Ærgerligt at klinisk funktion skriver det med den funktionelle lidelse, men giver de konkrete råd til behandling af denne? hvis ikke ville jeg mene at deres udtalelse er meget svagt funderet.
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 05:25   #129
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Brikke: Jeg tror at det er hensigtsmæssigt hvis du skriver videre i din oprindelige tråd, således at alle oplysninger er med omkring dit forløb, hvad du fejler m.v.

Du kan evt. bede Webmaster om at sammenlægge de 2 tråde.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 08:31   #130
Brikke
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 60
Styrke: 14
Brikke er ny på vejen
Hermed indsættes mit indlæg fra den 20. september 2016, hvor jeg skrev under "Ressourceforløb".

Det fangede min interesse, at der skrives om antallet af ressourceforløb for mennesker over 40 år.

Jeg er selv i et ressourceforløb, som end ikke har kunnet sættes sammen og startes pga. min sygdom. Ressourceforløbet standser 30/11 og hvad sker der mon så?

Jeg er 42 år og har siden ressourceforløbet blev bevilget oplevet en forværring af min sygdom og ny sygdom, der er kommet til.

Vil jeg kunne risikere at få bevilget et nyt ressourceforløb?

Jeg har været hos Klinisk Funktion, som mener, at der er meget lille eller slet ingen mulighed for, at jeg om nogle år kan få det lidt bedre. Mine læger ser ingen mulighed for bedring.

Klinisk Funktions bedste bud er, at jeg oveni mine fysiske sygdomme har en Funktionel Lidelse. Det er min læge og jeg ikke enig i.

Rent faktisk er jeg nervøs for, hvad jeg kan forvente fra 1/12.

Jeg har også forsøgt at søge på nettet om, hvor mange ressourceforløb jeg vil kunne blive bevilget. Nogle steder står der et utal af ressourceforløb og andre steder står der et ressourceforløb. Hvad hvis man ikke kan deltage i de tiltag, som kommunen eventuelt vil have i et nyt ressourceforløb?

Jeg skriver normalt under forum kategorien, Rehabiliteringsteams og Rehabiliteringstema.

21. september 2016

Tak til jer der har skrevet til mig om ovenstående.
Jeg beder indimellem om aktindsigt i min sag.

Jeg har tænkt mig at søge førtidspension, uanset om kommunen tilbyder mig endnu et ressourceforløb.

Grunden til at jeg ikke har kunnet få sammensat mit ressourceforløb er, at jeg er blevet mere syg.

Klinisk Funktions bedste bud er, at jeg oveni har en Funktionel Lidelse og det ser de nogle behandlingsmuligheder i. Det er upraktisk og uhensigtsmæssigt for mig, fordi mine fysiske lidelser er blevet værre og forhindrer mig i at kunne deltage i noget.

Jeg afventer kommunens beslutning om, hvad der skal tilbydes. Det vil sige, om det bliver et ressourceforløb eller noget helt andet.
Brikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension