K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2012, 20:27   #171
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Med hensyn til at klage over din sag....så skal du vente til din sidste ansøgning er blevet afgjort...

Med hensyn til den oversigt du er ved at lave....så ved jeg ikke lige hvad du vil bruge denne til...altså ud over når du vil klage...over sagsbehandlingen...

Ang ressourceprofilen....

Hvis din sagsbehandler ikke har fået skrevet alle dine rettelser ind i ressourceprofilen....

Så skal du når den skal underskrives.....i stedet for at underskrive den.....kun skrive at den er gennemset men ikke godkendt....og henvise til de ting som ikke er blevet skrevet ind...

Dette skal skrives der hvor din underskrift skal være...

Husk ikke at gå i deltaljer men at de vigtige ting SKAL være skrevet ind...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2012, 20:53   #172
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Med hensyn til at klage over din sag....så skal du vente til din sidste ansøgning er blevet afgjort...

Med hensyn til den oversigt du er ved at lave....så ved jeg ikke lige hvad du vil bruge denne til...altså ud over når du vil klage...over sagsbehandlingen...

Ang ressourceprofilen....

Hvis din sagsbehandler ikke har fået skrevet alle dine rettelser ind i ressourceprofilen....

Så skal du når den skal underskrives.....i stedet for at underskrive den.....kun skrive at den er gennemset men ikke godkendt....og henvise til de ting som ikke er blevet skrevet ind...

Dette skal skrives der hvor din underskrift skal være...

Husk ikke at gå i deltaljer men at de vigtige ting SKAL være skrevet ind...
Tænker at min oversigt ville kunne bruges hvis jeg er nød til at anke sagen i tilfælde af afslag, men det gør man måske ikke? Når der ingen notater ligger ville en ankestyrelse jo ikke kunne behandle sagen udfra oplysninger der slet ikke findes. Eller er det sådan at hos ankestyrelsen skriver man kun om hvorfor man ikke mener at man skulle have fået et afslag.

Dertil så havde jeg tænkt mig at forelægge oversigten over hele mit behandlingsforløb til kommunalbestyrelsen når det hele er overstået så de kan se hvordan det er borger bliver behandlet i denne kommune. Borgmesteren kan være ligeglad for han går af.
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2012, 22:19   #173
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jo jo man kan godt bruge en sådan oversigt i klager....

Men hvis det er et afslag på førtidspension du klager over....så skal det jo være noget der betyder noget for evt afslag....man sender med...

Feks det at hun ikke har taget notat som hun skal...det betyder ikke nødvendigvis at det har noget med et evt afslag på førtidspension at gøre....

Men til klagen over selve sagsbehandlingen til borgmesteren og kommunalbestyrelsen....der vil den passe fint til...så de kan se at der feks ikke bliver taget notater som der skal gøres...eller de andre små fejl med feks at du får forkerte oplysninger når du henvender dig ang lovgivningen når man vil søge på det foreliggende grundlag...osv osv...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2012, 00:42   #174
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Det eneste en sagsbehandler må.....

Der var noget med at det eneste en sagsbehandler må gøre efter en ansøgning om førtidspension § 17 på det foreliggende grundlag og det var at hun kun må ændre / oprette en rp. Er dette en lov eller afgørelse og er der en som har et citat hertil?
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2012, 01:04   #175
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det kan du tydeligt se af de afgørelser jeg har lagt her...

Citat:
Ankestyrelsen bemærkede, at kommune og nævn havde begået en fejl ved at afvise at inddrage den ønskede speciallægeerklæring. Ankestyrelsen lagde vægt på, at erklæringen forelå ved partshøring i forbindelse med afslutning af ressourceprofilen forud for pensionsafgørelsen.


Ved foreliggende dokumentationsgrundlag forstås allerede udarbejdet materiale, som en myndighed er forpligtet til at fremskaffe til brug for sagsbehandlingen. Der blev lagt vægt på, at myndigheden efter de forvaltningsretlige regler er forpligtet til at oplyse en sag tilstrækkeligt til at der kan træffes en korrekt afgørelse, og at borgeren har ret til at medvirke til oplysning af sin sag.
Kilde: http://www.ast.dk/afgoerelser/princi.../P-025-04.aspx

Så er der også denne

Citat:
Kommunen burde have truffet afgørelse om påbegyndelse af sag om førtidspension på et tidligere tidspunkt end 3 uger efter ansøgers anmodning herom.


Begrundelsen var, at kommunen ikke skulle foretage en vurdering af borgerens arbejdsevne i forbindelse med en afgørelse om påbegyndelse af førtidspensionssag på det foreliggende dokumentationsgrundlag.


Ankestyrelsens Beskæftigelsesudvalg lagde til grund, at udarbejdelse af ressourceprofil var påbegyndt på tidspunktet for mandens anmodning om, at kommunen skulle tage stilling til spørgsmålet om førtidspension. Manden blev orienteret om fremgangsmåden og konsekvenserne af, at sagen ville blive behandlet på det foreliggende dokumentationsgrundlag. Kommunen valgte at opdatere ressourceprofilen og efterfølgende sende den til høring hos ham. Herefter traf kommunen afgørelse om påbegyndelse af førtidspensionssag.


Ankestyrelsens Beskæftigelsesudvalg lagde vægt på, at påbegyndelse af sag om førtidspension på det foreliggende dokumentationsgrundlag var en rettighed, der fulgte af pensionslovens § 17.


Der blev lagt vægt på, at det ikke var nødvendigt at færdiggøre mandens ressourceprofil, inden kommunen traf afgørelse om påbegyndelse af pensionssag.


I denne forbindelse lagde Ankestyrelsens Beskæftigelsesudvalg vægt på, at kommunen af hensyn til borgeren burde træffe afgørelsen om at påbegynde sagen på det foreliggende grundlag hurtigst muligt og i umiddelbar tilknytning til anmodningen.



Til kommunens spørgsmål om, hvad der skulle forstås ved i umiddelbar tilknytning til anmodningen, samt hvad der skulle forstås ved allerede foreliggende dokumentation i forhold til påbegyndelse, bemærkedes det supplerende, at en afgørelse om påbegyndelse efter pensionslovens § 17, stk. 1, 3. pkt. skulle træffes hurtigst muligt efter borgerens anmodning herom, idet grundlaget for at vurdere arbejdsevnen ikke behøvede foreligge på dette tidspunkt.
Kilde: http://www.ast.dk/afgoerelser/princi.../P-006-07.aspx
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2012, 01:06   #176
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja det kan du tydeligt se af de afgørelser jeg har lagt her...



Kilde: http://www.ast.dk/afgoerelser/princi.../P-025-04.aspx

Så er der også denne



Kilde: http://www.ast.dk/afgoerelser/princi.../P-006-07.aspx
Mange tak for det Webmaster Jeg har aldrig rigtigt fundet ud af om du er kvinde eller mand
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2012, 01:15   #177
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ha ha og det er du åbenbart ved at brække dig over....kan jeg se på det ikon du har valgt...

Jeg er mand...selv om det vel egentlig kan være lige gyldigt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2012, 01:27   #178
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ha ha og det er du åbenbart ved at brække dig over....kan jeg se på det ikon du har valgt...

Jeg er mand...selv om det vel egentlig kan være lige gyldigt...
Altid rart at vide hvis man skulle nævne dig i en 3 grads......Nå men var lige inde og se disse link og der står ikke noget konkret om det at sagsbehandler kun må gøre den ene ting under en førtidspension §17 på det foreliggende, tror jeg fik formuleret mig forkert før..

Men de andre kommer jeg også til at bruge Den lille røde fætter betyder embarrassment

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jo jo man kan godt bruge en sådan oversigt i klager....

Men hvis det er et afslag på førtidspension du klager over....så skal det jo være noget der betyder noget for evt afslag....man sender med...

Feks det at hun ikke har taget notat som hun skal...det betyder ikke nødvendigvis at det har noget med et evt afslag på førtidspension at gøre....

Men til klagen over selve sagsbehandlingen til borgmesteren og kommunalbestyrelsen....der vil den passe fint til...så de kan se at der feks ikke bliver taget notater som der skal gøres...eller de andre små fejl med feks at du får forkerte oplysninger når du henvender dig ang lovgivningen når man vil søge på det foreliggende grundlag...osv osv...
Jeg laver en lang liste med det hele og hvis jeg så skal klage/ anke på et afslag til ftp så klipper jeg de ting ud jeg mener jeg har brug for....således vil jeg ikke stå med det hele på engang som skal skrives ned

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser

Når borgeren søger en §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag, så må sb ikke indhente yderligere, f.eks. lægeoplysninger, men borgeren må selv tilføje nye oplysninger lige til det øjeblik sagen overgår til behandling efter reglerne om pension.
Nu fandt jeg det jeg efterlyser men mangler enten en afgørelse eller en §

Findes der en afgørelse eller § på at sagsbehandler skal fortælle tingene som de er og ikke fejlinformere en.

Går den under den samme § som der er for notatpligt

Sidst redigeret af Webmaster; 25-11-2012 kl. 03:11. Årsag: Hele 4 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2012, 03:21   #179
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis det er en afgørelse eller paragraf du mangler til at de ikke må indhente feks lægelige oplysninger og andre ting....eller sætte folk i arbejdsprøvning....så står det i mit sidste indlæg....i den afgørelse fra Ankestyrelsen...

Man behøver ikke at have en paragraf eller afgørelse på at de ikke må fejlinformere en....det giver lige som sig selv....at det må de ikke...

Ang mange indlæg lige efter hinanden...

Nu har jeg lige lagt 4 indlæg sammen til et indlæg...4 indlæg du har lavet med få minutters mellemrum....

Det ville altså være meget nemmere med at bruge rediger knappen når du lige har lidt mere du vil skrive og der ikke er andre der har skrevet i tråden...

Jeg kunne selvfølgelig også bare lade dig lave alle de indlæg du vil lige efter hinanden....problemet er bare at det er dig selv det vil gå ud over da folk virkelig ikke gider at læse en masse indlæg lige efter hinanden af samme bruger...

Det bliver totalt uoverskueligt...men jeg ved snart ikke hvordan jeg skal få det forklaret for dig....at når du selv er den sidste der har lavet et indlæg i tråden....ja så skal du bruge rediger knappen....og hos der er andre der har skrevet det sidste indlæg i tråden...ja så kan du lave et nyt indlæg efter den person....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2012, 03:35   #180
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hvis det er en afgørelse eller paragraf du mangler til at de ikke må indhente feks lægelige oplysninger og andre ting....eller sætte folk i arbejdsprøvning....så står det i mit sidste indlæg....i den afgørelse fra Ankestyrelsen...

Man behøver ikke at have en paragraf eller afgørelse på at de ikke må fejlinformere en....det giver lige som sig selv....at det må de ikke...

Ang mange indlæg lige efter hinanden...

Nu har jeg lige lagt 4 indlæg sammen til et indlæg...4 indlæg du har lavet med få minutters mellemrum....

Det ville altså være meget nemmere med at bruge rediger knappen når du lige har lidt mere du vil skrive og der ikke er andre der har skrevet i tråden...

Jeg kunne selvfølgelig også bare lade dig lave alle de indlæg du vil lige efter hinanden....problemet er bare at det er dig selv det vil gå ud over da folk virkelig ikke gider at læse en masse indlæg lige efter hinanden af samme bruger...

Det bliver totalt uoverskueligt...men jeg ved snart ikke hvordan jeg skal få det forklaret for dig....at når du selv er den sidste der har lavet et indlæg i tråden....ja så skal du bruge rediger knappen....og hos der er andre der har skrevet det sidste indlæg i tråden...ja så kan du lave et nyt indlæg efter den person....
I ha, jeg kan sagtens se og forstå det, men glemmer det hver eneste gang. Skal nok se om jeg ikke godt kan huske det...

Tak fordi du lige ville lægge dem sammen
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Seriøst brug for en som ved noget om dette? Indiansummer Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 09-10-2013 10:17
Nogen der kan gennemskue dette? Razmo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 60 13-01-2009 23:51
Nogen der kender dette ?? søsser s Alt det andet 4 22-08-2008 15:28
Mon nogen kan bruge dette? Odenseaneren Et godt link! 0 01-05-2008 07:40
Er der en der ved noget om dette emne missepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 31-10-2007 00:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension