K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-09-2017, 10:44   #1
_René_
Søger støtte & vejledning
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2013
Lokation: København
Indlæg: 61
Styrke: 11
_René_ er ny på vejen
Kreditorbeskyttelse

Vil følgende være godt nok til, at ens tab af erhvervsevne erstatning, er kreditorbeskyttet.

Jeg har fået følgende tilbud fra en bank, som siger de ikke kan oprette "kreditorbeskyttede" kontoer. Det de dog siger er, at det ikke er nødvendigt med kreditorbeskyttet konto, da en konto oprettet til en erstatning, er kreditorbeskyttet pga. af udbetalingens art og at man ved blot at holde erstatningen adskilt fra øvrig økonomi, skulle det være tilstrækkeligt.

Det eneste grund til det er interessant er, at det kan betyde en forskel på 0% i rente i min nuværende bank eller 1,5% i anden bank.

Pånforhånd tak for hjælpen.
_René_ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2017, 11:33   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
En kreditorbeskyttet konto skal oprettes i henhold til paragraf 513 og det skal være anført på kontoen.

Om erhvervsevnetab kan beskyttes er en anden sag, det skal udbetaler oplyse dig om.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2017, 12:30   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det lyder lidt mystisk. Jeg ville ikke stole på det.

Fik at vide af både fagforening samt den jurist der førte min sag at det skulle være en juridisk korrekt oprettet kreditorbeskyttet konto og har en skriftlig kontakte fra banken på at den er det.

Men har den ikke i min alm. Bank da deres renter var 0%, så fandt en anden bank til det og fik den oprettet på få dage

Tror ikke alle bankrådgivere helt kender reglerne omkring det.

http://www.budgethuset.dk/kreditorbeskyttet-konto/
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2017, 12:52   #4
_René_
Søger støtte & vejledning
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2013
Lokation: København
Indlæg: 61
Styrke: 11
_René_ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Det lyder lidt mystisk. Jeg ville ikke stole på det.

Fik at vide af både fagforening samt den jurist der førte min sag at det skulle være en juridisk korrekt oprettet kreditorbeskyttet konto og har en skriftlig kontakte fra banken på at den er det.

Men har den ikke i min alm. Bank da deres renter var 0%, så fandt en anden bank til det og fik den oprettet på få dage

Tror ikke alle bankrådgivere helt kender reglerne omkring det.

http://www.budgethuset.dk/kreditorbeskyttet-konto/
Ja, det er jo med at få det gjort ordentligt fra start.

Tvivlen er opstået, fordi jeg har læst følgende fra Vidensportalen ved advokat (H), cand. merc. (R) Tommy V. Christiansen.

http://v.dk/wp-content/uploads/2015/...rbeskyttet.pdf

Som jeg læser det, skal man blot sørger for, at holde erstatningen adskilt fra øvrig formue og ikke på nogen måde få blandet det sammen.

En opsparingskonto i et helt andet pengeinstitut og så sørge for ikke blande "alm. øko" ind i det, må jo være måden at gøre det på så.

I øvrigt, er en kreditorbeskyttet konto jo bare en "alm. konto" hvor de mærker kontoen. Der er vel ikke noget hokus pokus i det?
_René_ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2017, 13:16   #5
_René_
Søger støtte & vejledning
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2013
Lokation: København
Indlæg: 61
Styrke: 11
_René_ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
En kreditorbeskyttet konto skal oprettes i henhold til paragraf 513 og det skal være anført på kontoen.

Om erhvervsevnetab kan beskyttes er en anden sag, det skal udbetaler oplyse dig om.
Hvor ser du, at der skal være noget anført på kontoen?
_René_ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2017, 14:15   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Kan kun sige at iflg min fagforening var det vigtigt at det blev oprettet korrekt og det er ikke "kun" en alm konto, men en konto med en juridisk aftale mellem bank og jeg på at den kun bruges til erstatningspengene og på at den er kreditorbeskyttet.

Banken skal bede om en kopi af afgørelsen om erstatning og lave en skriftligaftale om at den er beskyttet, gør de ikke det er det fordi de ikke ved hvad de har at gøre med iflg fagforeningen og så skulle jeg finde en anden bank hvis det skete. Samtidig fortale de at mange bankrådgivere intet aner om kreditorbeskyttelse og de havde eksempler på at deres medlemmer var blevet fortalt både den ene og den anden røverhistorier om at en alm konti var nok, at bare man havde kvitteringer på at ting var købt for erstatningen var nok osv, så jeg havde min jurist til at tjekke den skriftlige aftale banken lavede
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2017, 14:23   #7
_René_
Søger støtte & vejledning
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2013
Lokation: København
Indlæg: 61
Styrke: 11
_René_ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Kan kun sige at iflg min fagforening var det vigtigt at det blev oprettet korrekt og det er ikke "kun" en alm konto, men en konto med en juridisk aftale mellem bank og jeg på at den kun bruges til erstatningspengene og på at den er kreditorbeskyttet.

Banken skal bede om en kopi af afgørelsen om erstatning og lave en skriftligaftale om at den er beskyttet, gør de ikke det er det fordi de ikke ved hvad de har at gøre med iflg fagforeningen og så skulle jeg finde en anden bank hvis det skete. Samtidig fortale de at mange bankrådgivere intet aner om kreditorbeskyttelse og de havde eksempler på at deres medlemmer var blevet fortalt både den ene og den anden røverhistorier om at en alm konti var nok, at bare man havde kvitteringer på at ting var købt for erstatningen var nok osv, så jeg havde min jurist til at tjekke den skriftlige aftale banken lavede
Ja, det er tilsyneladende ikke lige til.

Jeg har haft ringet til 6 erstatningsadvokater og forespurgt, om det er nødvendigt men mærkning af konto. Alle svarer, at det ikke er nødvendigt. Det der er afgørende er, at økonomien er adskilt 100%

Om man så skal tro på det???

Det burde jo ikke være svært, at have en konto i en anden bank og så ellers lade den være i fred
_René_ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2017, 15:11   #8
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af _René_ Se meddelelser
Vil følgende være godt nok til, at ens tab af erhvervsevne erstatning, er kreditorbeskyttet.

Jeg har fået følgende tilbud fra en bank, som siger de ikke kan oprette "kreditorbeskyttede" kontoer. Det de dog siger er, at det ikke er nødvendigt med kreditorbeskyttet konto, da en konto oprettet til en erstatning, er kreditorbeskyttet pga. af udbetalingens art og at man ved blot at holde erstatningen adskilt fra øvrig økonomi, skulle det være tilstrækkeligt.

Det eneste grund til det er interessant er, at det kan betyde en forskel på 0% i rente i min nuværende bank eller 1,5% i anden bank.

Pånforhånd tak for hjælpen.
Du kan roligt bare oprette en almindelig konto til din erstatning. Du skal bare gemme dokumentation for indbetaling (erne) og sikre dig at ingen andre penge går ind på kontoen.

I bund og grund er det vigtigste at man kan dokumentere hvile penge det er tale om, ligesom man også kan købe hus og bil for erstatningspenge og opnå kreditorbeskyttelse.

Du kan også købe f.eks. Et maleri eller en guldbarre og opnå kreditorbeskyttelsen, bare du kan dokumentere hvor pengene kommer fra.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2017, 15:25   #9
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af _René_ Se meddelelser
Hvor ser du, at der skal være noget anført på kontoen?
Det undersøgte min bank hos myndighederne da kontoen skulle oprettes... går ud fra at det er fordi det så er åbenlyse at se at der ikke kan plantes fra kontoen.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2017, 15:34   #10
_René_
Søger støtte & vejledning
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2013
Lokation: København
Indlæg: 61
Styrke: 11
_René_ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Du kan roligt bare oprette en almindelig konto til din erstatning. Du skal bare gemme dokumentation for indbetaling (erne) og sikre dig at ingen andre penge går ind på kontoen.

I bund og grund er det vigtigste at man kan dokumentere hvile penge det er tale om, ligesom man også kan købe hus og bil for erstatningspenge og opnå kreditorbeskyttelse.

Du kan også købe f.eks. Et maleri eller en guldbarre og opnå kreditorbeskyttelsen, bare du kan dokumentere hvor pengene kommer fra.

Mvh. Susanne
Ja, nu begynder jeg jo at høre, det jeg gerne vil høre. Det er jo også det, jeg får gentaget hos de erstatnings adv. jeg har talt med telefonisk. Må ned og høre min bank, om de dog ikke kan gøre det bedre end 0%. Det kunne jo også være, at det førte til en snak om investering. Man bliver jo ikke ligefrem rig, som 36 årig, af en erstatning, selvom den måske nærmer sig 2-3 millioner. Der skal da tænkes på den lange bane også.

Det må sku vær en ommer Nordea

Tak for hjælpen til jer alle.
_René_ er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension