K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-06-2016, 15:00   #1
Subo66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2016
Indlæg: 105
Styrke: 8
Subo66 er ny på vejen
Så lærte jeg af mine fejl.

Torsdag d. 26.5. søgte jeg telefonisk (ja ja jeg ved det) agtindsigt hos kommunen incl. journaliseringsliste.

I dag ringer jeg og følger op, da der er gået 7 arbejdsdage. Og hende jeg snakkede med, kunne ikke se, at det stod noteret i min sag.

Ville ellers have læst det sidste års dokumenter igennem inden et opfølgende møde på fredag.

Så nu fik jeg lært, at alt skal foregå skriftligt. Det er bare dælme ikke nemt, når man bor langt fra kommunekontoret og busforbindelserne er ikke eksisterende her i udkantsDanmark
Subo66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2016, 15:18   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Skriftligt kan jo også være via mail
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2016, 15:36   #3
Subo66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2016
Indlæg: 105
Styrke: 8
Subo66 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Skriftligt kan jo også være via mail
Jamen hvordan sikrer man sig, at den havner det rigtige sted og får 'kvittering'.
Subo66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2016, 15:38   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Altså det er muligt at kontakte kommunen, på deres "overordnede" mail, og få f.eks. mailadresse på din sagsbehandler.
Men ellers, så skal de faktisk sende henvendelser hen til rette afdeling.

Udover det, så kan du jo bevise at du har sendt en mail. Så det er på en måde en kvittering i sig selv, hvor du så kan klage over manglende reaktion fra dem
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2016, 16:25   #5
Subo66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2016
Indlæg: 105
Styrke: 8
Subo66 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Altså det er muligt at kontakte kommunen, på deres "overordnede" mail, og få f.eks. mailadresse på din sagsbehandler.
Men ellers, så skal de faktisk sende henvendelser hen til rette afdeling.

Udover det, så kan du jo bevise at du har sendt en mail. Så det er på en måde en kvittering i sig selv, hvor du så kan klage over manglende reaktion fra dem
Tusind tak. Det vil jeg gøre. Er det bare via Borger.dk ? Men det nåes jo ikke til på fredag.
Subo66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2016, 16:35   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hmm altså jeg har kun prøvet via alm mail, så det ved jeg ikke lige
Men mon ikke en anden her ved det
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2016, 19:23   #7
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Mail er fuldt ud retsgyldig som dokumentation for afsendelse, hvad kommunen derefter stiller op med det fremsendte kan man kun gætte på.

Personligt lader jeg ikke Københavns Kommune få et ben til jorde, hvis den forvaltning jeg skriver til har slingret en eneste gang (og det har du jo allerede oplevet din kommune gøre) derfor sender jeg min mail som CC til borgerrådgiveren, og skriver direkte at den også er sendt til dem, så de hurtigere kan tage fat i sagen, hvis kommunen atter overskrider svartider mm.

Indtil nu har det virket fortræffeligt at være så barsk, men jeg har nu også tidligere (inden kommunen fandt ud af at bruge mail) været ude for nogle horible tilfælde i forhold til at overholde svarfrister.
Det værste jeg har været ude for var at bede om en kvittering for et fremsendt brev, til sidst blev sagsbehandleren så tosset på mig fordi jeg blev ved med at kræve den, at hun sendte mig et brev på 9. dagen, at jeg ikke havde krav på kvittering før på 10. dagen, og at jeg dagen efter ville modtage en kvittering i et andet brev... så spørger man jo bare hvorfor hun brugte tid på et ekstra brev, frem for at sende mig den kvittering til at begynde med..
(((Nå men den sagsbehandler er jeg nu blevet lovet ALDRIG berører min sag igen, det var nemlig også hende der tildelte mig en ekstra diagnose og da jeg klagede svarede hun tilbage at det var hendes FAGLIGE vurdering at jeg også led af den diagnose, og hendes vurdering kunne jeg ikke ændre på.
Det medførte så en anmeldelse for kvaksalveri, idet kun læger stiller diagnoser, men damen forstår så fortsat ikke at hun er inhabil i min sag og hun har sener udtalt at jeg bare er paranoid og mere syg end alle andre lige går og tror... hvilket min psykiater dog ikke giver ret i)))
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2016, 20:06   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Har du et link til hvor der står at mail er fuldt ud retsgyldig som dokumentation for afsendelse..

Går ud fra at du taler om alm mails..

Jeg vil gerne læse mere om det..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2016, 21:48   #9
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Man kan godt sende mails over e-boks og borger.dk . Det gør jeg når jeg bruger personnummer.

Jeg har indtil nu bare brugt alm. mail når jeg beder om aktindsigt. Skriver så kun fødselsdato. Indtil videre får man fra mit jobcenter en auto-mail tilbage om at de har modtaget mailen.

Vh Akva
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2016, 23:11   #10
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Har du et link til hvor der står at mail er fuldt ud retsgyldig som dokumentation for afsendelse..

Går ud fra at du taler om alm mails..

Jeg vil gerne læse mere om det..
Når man søger på emnet kommer der flere links op hvor det juridisk forklares.
Jeg har mine oplysninger, dels fra, diverse jurister og andre der er beskæftiget indenfor det juridiske område.
Dels fra forespørgsler hos diverse myndigheder, herunder skifteretten.
Skifteretten bekræfter at mail kommunikation der fremlægges i en sag hos dem, er fuldgyldig dokumentation.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension