K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2020, 20:21   #101
Ekko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2017
Indlæg: 73
Styrke: 7
Ekko er ny på vejen
Jeg håber, at nogen måske har et godt råd til mig. Jeg føler, at jeg har ramt en mur, ikke i forhold til systemet, men følelsesmæssigt indeni mig selv. Jeg er rigtigt glad for min praktikplads, føler nærmest at det er mit drømmejob. Udfordringen er bare, at jeg bliver så ufattelig stresset, træt og ked af det. Jeg vil så gerne, men må se i øjnene, at jeg ikke kan så meget som jeg gerne vil. Jeg talte med min praktikvejleder før jul om at gå fra 6 til 8 timer om ugen, men jeg føler faktisk ikke rigtigt, at jeg er klar alligevel. De 6 timer var nok til at, jeg ikke kunne overskue meget andet (husholdning/familie) og jeg græd hver dag, og har store følelsesudsving. Men jeg ved slet ikke, hvad jeg skal gøre nu. Min praktik er indtil videre forlænget frem til d. 13. Marts og det kan jeg godt lide, men der hvor jeg er, ønsker de at jeg kan blive forlænget frem til sommeren og det har jeg svært ved at se mig selv i. Det er som om, at jeg godt kan arbejde i perioder, men bare ikke fast i lang tid. Nu har jeg så været syg efter nytår og kan ikke overskue at skulle i gang igen. Hvad gør jeg?
Ekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2020, 22:05   #102
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Hvis du ikke føler at du kan klare det så er det fordi du er overbelastet og bør anmode om at blive sat yderligere ned i tid.
Hvis det ikke kan bevilges, så må du tale med din læge om det og simpelthen sygemelde dig indtil du igen kan overskue det.

Det nytter ikke noget at det er dit drømmejob og at du elsker at være der når din krop så tydeligt siger fra.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2020, 23:42   #103
Ekko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2017
Indlæg: 73
Styrke: 7
Ekko er ny på vejen
Du har helt ret. Jeg tror, at jeg stopper min konkurrence med mig selv om at komme så højt op i timetal, så hurtigt jeg kan. Vil jo hellere have et godt helbred og også kunne arbejde stabilt i længere tid end at knække igen. Jeg har skrevet til min anden aktør om mit ønske om at bliver på 6 timer i en længere periode. Ved du om jeg skal få min læge eller psykiatrien til at gøre noget? Eller tror du kun, at det er relevant hvis jeg bliver presset op i tid på trods af mit ønske?
Ekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2020, 17:17   #104
Ekko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2017
Indlæg: 73
Styrke: 7
Ekko er ny på vejen
Ressourceforløb eller?

Jeg er simpelthen sådan i vildrede med, hvad jeg skal gøre nu. Jeg har været i praktik i 5 måneder, hvor jeg har klaret 4-6 timer om ugen, dog afbrudt af en indlæggelse på 10 dage i februar.
Nu har jeg haft en samtale med min sagsbehandler i telefonen, om hvad der videre skal ske med min sag. Mit jobafklaringsforløb udløber i maj, men er på grund af corona teknisk forlænget. Så langt så godt.

Min sagsbehandler sagde, at hun mener, at jeg aldrig kommer i ordinær beskæftigelse. Det er jeg enig i. Hun sagde dog også, at min arbejdsevne ikke er helt afklaret. Jeg blev jo indlagt og fik kun to uger i praktik, inden lockdownet, hvor jeg kom op på 4 timer (mod mine tidligere 6 timer). Det er jeg egentlig også enig i, jeg kunne godt bruge 3 måneders praktik mere.

Men: Min sagsbehandler sagde, at hun mener, at det der kommer til at ske efter jobafklaringsforløbets udløb er, at jeg kan få et nyt jobafklaringsforløb eller et ressourceforløb. Praktikken kan godt forlænges samme sted hvis jeg har det godt nok til det uanset hvad.
Men jeg er meget i tvivl, som jeg forstod det, peger et ressourceforløb mere i retning af fleksjob eller førtidspension (hvad min sagsbehandler mener er mere realistisk for mig), men har den ulempe, at det kalder på flere indsatser (gennem psykiatrien og socialforvaltningen mm). Det sidste har jeg slet ikke lyst til. Jeg har haft to vellykkede forløb gennem kommunens Familierådgivning i 2017 og 2018 sideløbende med psykiatrien. Så har jeg haft et kortvarig forløb med en bostøtte i efteråret 2019, hvilket desværre ikke var det rigtige for mig. Al den tid har jeg haft psykiatrisk behandling.
En lang historie kort, så føler jeg, at jeg har haft indsatser nok og at jeg har fået det udbytte der er at hente. Desuden blev jeg stresset af at have bostøtte ved siden af mit forløb med anden aktør og psykiatrien.
Så er der jobafklaringsforløbet. Det kan jo fornys, og handler mest om at afklare arbejdsevne, min sagsbehandler siger, at der her ikke er krav om tværfaglige indsatser, og at jeg godt kan komme i fleksjob den vej.
Jeg er altså mest tiltrukket af tanken om et nyt jobafklaringsforløb, men jeg er bare ærgerlig ved tanken om, at min sag skal strækkes to år yderligere, det er jo snart 3 år siden, at jeg sygemeldte mig.
Hvad vil i anbefale? Min attest fra psykiatrien dokumenterer, at jeg er velbehandlet og at det jeg får nu er støttende samtaler og justering af medicin. Der er altså ikke mere behandling at sætte ind.
Ekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension