K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-05-2008, 16:36   #11
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hej igen Susanne!

Du kan sagtens selv skrive til Arbejdsskadestyrelsen og bede dem om, at vurdere sagen.

Håber, at du nyder det særdeles gode vejr...

Mange solskinshilsener

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2008, 14:01   #12
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
YES- NÆSTEN

Endelig har mit forsikringsselskab hørt og forstået hvad jeg har skrevet. Nu vil de have en statusbedømmelse fra psykiatrisk center. Så nu venter jeg....... Men nu har jeg en mistanke om at jeg ryger lige lukt ind i sommerferien så det endnu en gang bliver trukket i langdrag. Men det tager jeg med. Jeg er jo vant til ventetid
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2008, 16:04   #13
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hej Susanne!

Ja, ventetid er træls og opslidende. Vi må håbe, at de når det inden ferien. Men nu er der jo nok opstået en pukkel også indenfor det område....

Sender lige nogle opmuntrende hilsner.

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2008, 20:13   #14
Bomfru
Ved at vænne sig til K10
 
Bomfrus avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2006
Alder: 70
Indlæg: 18
Styrke: 0
Bomfru er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af baldur Se meddelelser
Hvor mange timer arbejder du i dit flexjob ?da du er så heldig at få penge fra din tae forsikring.

Hvar det Advokaterne på stoertorv i Århus du brugte.? er lidt nysgerig da jeg sikkert får samme problemstilling på et tidspunkt.

venlig hilsen baldur
jøsses...pinligt, men det er først nu jeg ser at du har et spørgsmål på mit indlæg. Sorry baldur. Jeg er ansat 20 timer i flexjob, det er advokat Bonnor som har kørt sagen..
Bomfru er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2008, 22:11   #15
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Hej allesammen

Jeg har lige været hos min psykiater i langtidsteam som har haft mig under behandling i 19 måneder. Forsikringsselskabet havde bedt min psykiater bedømme min arbejdsevne! Hun er heldigvis en meget fair og god læge, som har returneret et svar til forsikringen at det ikke er hendes kompetenceområde at bedømme dette. Hun henviste til kommunens ressourceprofil, egen læges generelle helbredsattest og en psykiatrisk speciallægeerklæring udstedt af en privatpraktiserende psykiater, som kommunen brugte. Det var et supergodt svar at give dem, for hun ville ikke risikere at skrive noget som kunne bruges til at bringe mig i fedtefaddet med. Hun sagde også at hun sjældent havde været med til at skulle besvare så mange henvendelser om en enkelt patient til det samme selskab som i mit tilfælde. Så jeg afventer stadig og jeg er nu i gang med at samle mine papirer til brug hos en advokat. Jeg trækker det lige lidt endnu, for det kunne jo være at forsikringsselskabet giver sig.......
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2008, 14:57   #16
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hej Susanne!

Heldigvis er der mange gode og forstående læger af alle typer, som har et dejligt menneskesyn og vil den enkelte det godt. Så det er fint, at hun har svaret som hun har.

Det er godt, at du har papirene klar - hvis det skulle blive nødvendigt med en Advokat. Men vent nu og se om de ikke er blevet omvendt. Held og lykke med det!

Knuz, Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2008, 00:02   #17
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
AFGØRELSEN

Hejsa alle sammen.

Så har jeg fået endeligt afslag. De gir alene afslaget på at de alene vurderer på min generelle helbredstilstand. Den står beskrevet i min generelle helbredsattest hvori min læge skriver at erhvervsenvne er bortfaldet i alle erhverv.Nu har jeg besluttet at køre den gennem til ankenævnet og så må eg tage den derfra. Den fylder alt for meget i min hverdag! Knus til alle
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2008, 00:18   #18
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er da mystisk, Susanne.

Hele denne førtidspensionsreform handler om arbejdsevne, og blev lavet, fordi man mente, at diagnoser ikke var nok, men netop arbejdsevne.

Der burde i dit afslag stå noget, om din arbejdsevne er nedsat eller ej.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2008, 12:59   #19
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Wink

Du har ret Zuza. Forsikringsselskabet vurderer at jeg har en rest ERHERVSEVNE. Kommunen vurderer på ARBEJDSEVNE! I mit afslag står at forsikringsselskabet udelukkende vurderer på min erhvervsevne som de medgiver er nedsat til ½ men ikke under 1/3. Dette sidste kan jeg ej forholde mig til, idet en generel helbredsattest fra min læge skriver han at min ERHVERVSEVNE er varigt bortfaldet.
Det er derfor jeg er så forvirret og ikke kan forstå dette sidste som jo indeholder ordet ERHVERVSEVNE som jo er kriteriet for forsikringen!
Jeg anker denne afgørelse og så tror jeg at jeg lader det stå som de afgør, hvis jeg får et fyldestgørende svar. En af mine mange handicaps er nemlig lige præcis at jeg har svært ved at læse OG forstå ord.
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2008, 13:43   #20
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hej Susanne!

Jeg tror, at det er på tide at du kontakter en advokat. Det vil ikke koste mange kroner, at få en advokat til at skrive et enkelt brev til forsikringsselskabet, hvori de præciserer din læges helbredsattest's indhold.

Kontakt en advokat - forhør om et prisoverslag. Det ville jeg gøre hvis det var mig det handlede om. Det er jo blot et spørgsmål om ordvalg....

Knuz til dig!

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
tabt erhvervsevne-forsikring nielsen17 Alt det andet 5 06-06-2013 12:06
tab af erhvervsevne /forsikring jomfruen Alt det andet 5 21-11-2012 08:47
erhvervsevne/forsikring henuk Alt det andet 3 03-10-2012 19:51
Forsikring tab af erhvervsevne Millou Alt det andet 11 06-06-2010 09:56
Forsikring ved tab af erhvervsevne.. Kjersti Spørgsmål ang fleksjob 4 28-08-2008 21:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension