K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2013, 05:47   #1
Kalevala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2012
Indlæg: 80
Styrke: 13
Kalevala er ny på vejen
AMC Sundholmvej - Målgruppe 1

Jeg har en række ret alvorlige lidelser, herunder Parkinsons sygdom (herunder en del kognitive vanskeligheder), rygskævhed / skoliose på 60 grader, slidegigt i hele rygsøglen, en autoimmun hudlidelse Bulløs Pempfigioid samt forhøjet blodtryk.

I maj måned 2012 (før jeg også fik Parkinson-diagnosen) kom min daværende sagsbehandler (som snart derefter gik på barsel) med en konklusion (som blev "godkendt"), som indebar at jeg var berettiget til et fleksjob.

Men ca. på det tidspunkt fik jeg desværre nyheden om at jeg også lider af Parkinsons (som så skulle videreudredes i BBH, hvor jeg først fik en tid sidst i oktober 2012), og man valgte at forlænge mine SDP mhp. afklaring i enten FLEKS eller FTP, da man var kommet i tvivl om jeg med også Parkinson udover mine andre skavanker, også skulle kunne klare et fleksjob.

Så var jeg et par måneder uden en SB, men i september 2012 fik jeg så en ny SB, og der er sket mange meget underlige ting i min sag efterfølgende, men der er ikke blevet sat igang nogen afklaring af arbejdsevnen, såsom det hidtid hade været meningen.

Bl.a. stoppede mine sdp ved årsskiftet helt uden et varsel og uden at min ressourceprofil blev opdateret og også uden at jeg blev partshørt.

Så blev sdp genoptaget, men nu mhp. revalidering til det ordinære arbejdsmarked. Jeg har igennem 4 uger prøvet at få en forklaring på dette fra sin SB (utallige opringninger og mails fra min side), men det er ikke lykkedes for mig at få et svar fra hende eller i øvrigt at komme til at tale med hende.

Nu har jeg helt tilfældigt fået at vide, at hun har tilmeldt mig til "Arbejdsmarkedscenter Sundholmsvej" og dette i "Målgruppe 1". Er der nogen, der kender til dette sted, hvad de generelt laver, og hvad deres tilbud går ud på?

Jeg er bange for at den ovennævnte tilmelding indebærer, at jeg i praksis er blevet "raskmeldt" fra JC Baldersgades side, og at det betyder, at man alligevel ikke kommer til at afklare mig i forhold til fleks eller ftp. Har jeg ret?

Der er sket mange underlige ting i min sag. Gennem aktindsigt nu i week-enden kunne jeg bl.a. konstatere, at 2 vigtige journaler fra BBH Neurologisk Ambulatorium (vedr. Parkinsons), slet ikke var med i min sag, mens der under mit cpr.nr. bl.a. stod nogle oplysninger om en anden kvindes graviditetsgener.

Har I nogle betragtninger kring, hvad jeg bør gøre i denne forbindelse? Jeg har i forvejen sendt mails til min SB, Centerlederen og Chefkonsulenten (hvoraf den sidstnævnte i sin tid pegede på fleksjob for min del), osv.med kopier endda til BAN og Jesper Tynell.

Det føles bare som om mine mails simpelthen bliver slettet uden at blive læst eller besvaret, uden at nogen griper ind.

Og fredag den 1. februar er den sidste frist til at klage over "revalideringsbrevet", men hvordan skal jeg dog kunne formulere min klage (uden at skulle snakke i øst og i vest), når jeg aldrig har modtaget nogen begrundelse for at jeg nu skulle revalideres, og heller ikke nogen afgørelse med mulighed for partshøring med plads til kommentarer og godkendelse fra min side. Dvs. jeg har ikke nogen konkret afgørelse / begrundelse, som jeg ville kunne forholde mig til i min klage.

Jeg har heller ikke fået at vide, hvem (og i hvilken adresse) jeg skal stile klagen til, og hvor den skal afleveres, der JC åbenbart er igang med flytning uden at de har gjort mig opmærksom på deres nuværende adresse.

Jeg vil være meget taknemmelig over alt muligt indput, i forhold til løsning af de ovenfor beskrevne problemer.
Kalevala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2013, 08:01   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.754
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du er ved at løbe sur i din sag...

Kære Kalevala

efter min mening. Muligheden for at din situation bliver værre er nærliggende.

Du skal tage kontakt til Københavns kommunes Borgerådgiver for at få hjælp samtidig med at du beder DUKH.dk om hjælp.

Om nogen kender Sundholmsvej og hvad de kan gøre for dig, er efter min mening uvedkommende.

DU skal tage sagen i egen hånd og klage over enhver afgørelse der går dig imod. Husk at her SKAL 28 dages reglen overholdes.

Jeg har i anden tråd givet dig nogle råd som du burde sætte dig ind i, igen.

Med dine diagnoser, skal DU beslutte om hvad DIT mål skal være. Hvad vil DU, pension eller flexjob. Det skal DU besluttet og agerer efter med alt hvad det indebærer.

Mange hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 29-01-2013 kl. 08:07.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 29-01-2013, 08:07   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg er ikke lige frisk nok til at give uddybende svar på dine spørgsmål, men kommer lige med lidt input.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Kalevala Se meddelelser
Der er sket mange underlige ting i min sag. Gennem aktindsigt nu i week-enden kunne jeg bl.a. konstatere, at 2 vigtige journaler fra BBH Neurologisk Ambulatorium (vedr. Parkinsons), slet ikke var med i min sag, mens der under mit cpr.nr. bl.a. stod nogle oplysninger om en anden kvindes graviditetsgener.

Hvis du ikke selv har kopi af disse lægepapirer, så bør du se at få det, enten fra egen læge eller fra dem, der har lavet dem.
Når du så har dem, tager du en kopi, som du afleverer på jobcenteret, men det er vigtigt, at du beder om en kvittering på, at de har modtaget dem.

Det er desværre ikke usædvanligt, at relevante akter forsvinder fra sagen.

Har I nogle betragtninger kring, hvad jeg bør gøre i denne forbindelse? Jeg har i forvejen sendt mails til min SB, Centerlederen og Chefkonsulenten (hvoraf den sidstnævnte i sin tid pegede på fleksjob for min del), osv.med kopier endda til BAN og Jesper Tynell.

Det føles bare som om mine mails simpelthen bliver slettet uden at blive læst eller besvaret, uden at nogen griper ind.
Jeg går ud fra, at "Centerlederen" må svare til en "jobcenterchef", og hvis man vil have en jobcenterchef i tale, skal man formulere det som en klage, og skrive tydeligt, at det er en klage, ellers lander den på sb's skrivebord.

Så jeg kan frygte, at alle dine skriverier er landet på din sb's skrivebord.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2013, 08:07   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Arbejdsmarkedscenter Sundholmsvej, er det lille center der mon ligger inde midt inde på Sundholm?

Så vidt jeg kan se når jeg dagligt går forbi, er det for den ekstremt tunge del - folk med misbrugsproblemer, narkomaner, alkoholikere og meget syge, så måske har de nogen andre kompetancer?
- ved heller ikke om det er det samme som du nu er meldt ind på. Og det kan da også være, at der kommer helt almindelige mennesker uden problemstillinger, på andre tidspunkter end hvor jeg går forbi.

Jeg ved godt det ikke hjælper dig i den nuværende situation, men det hele sejler for kommuner og jobcentre, intet er som det HAR været. Der er flytninger, omstruktureringer og ingen er hvor de plejer at være, de seneste 6 mdr har været ekstreme, og nu ser det ud til at være endnu værre landet over.

Jeg skal nok vende tilbage til dit indlæg hvis jeg kommer op med en god ide, men indtil videre kan jeg kun lige give dig et knus med på vejen
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2013, 08:57   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.754
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nybegyndere skal forstå....

Kære Kalevala.

at det sekundt en borger bliver syg og beder det offentlige om hjælp begynder en juridisk sag, nøjagtig som om du stod i Højesteret.

Her gælder kun een ting, hvad der kan dokumenteres og bevises og intet andet.

Der er 2 muligheder fra begyndelsen. Enten lever du i en kommune hvor ånden er normal og hvor man kender lovgivningen. Man bliver taget hånd om og guidet igennem hele forkøbet på en god måde. Det er ikke det sammen som man modtager AFGØRELSER som man er enig i.

Den anden mulighed er at der fra begyndelsen foregår direkte lovbrud som der kunne skrives mange sider om.

I dit tilfælde har du nogle alvorlige diagnoser som selv vi gamle garvede kan blive forpustet i øjnene, over.

Derfor opdager du for sent at der mangler vigtige dokumenter i din sagsmappe, som i sidste ende har den konsekvens at den tilfældige sagsformidler, sagsbehandler eller socialrådgiver skal træffe en AFGØRELSE efter.

F'ørst for sent opdages de manglende dokumenter med vigtige diagnoser, som i din sag.

Derfor er det så vigtigt at borgeren fra første dag har kendskab til hvert et ord der nævnes i dine kommunale sagsagter er korrekte.

Derfor skal DU have kendskab til ALT 100%

ALT hvad hospitaler, speciallæger, praktiserende læger, røngtenlæger og hvad kommunen skriver om dig. ALT skal DU vide.

Derfor skal man søge aktindsigt i ALT fra den FØRSTE dag man begynder i retssalen.

Hvis du syntes jeg lyder vred skal du vide at det er korrekt, men absolut ikke rettet imod dig personligt men imod dit sagsforløb som jeg kan beskrive minut til minut hvis ikke borgeren kan lektien fra begyndelsen.

Borgere der ikke har prøvet hvad du skal igennem forstår intet, før de selv har prøvet situationen.

Derfor skal DU inde i dig selv besluttet hvad du ønsker fremover og kende spillet regler.

Mange varme hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 29-01-2013, 13:29   #6
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
du skal klage til leder af jobcenter Baldersgade


Mail: [email protected]
Tlf: 82 56 48 00
Fax: 82 56 49 90

Adresse
Baldersgade 24
2200 København N


du skal klage over,
1 at din retssikkerhed er overtrådt(retssikkerhedsloven)
2 at du ikke er blevet partshørt ved sygedagpengestop
3 at du ikke er blevet partshørt ved ændring af handlingsplan

4 at der er skete en sammemblanding og vidergivning af data fra persondata fra 3 person(persondatalov)

5 at jc ikke har opdateret ressourceprofil og helbredsdata
6 at jc ikke svarer på henvendelser
7 at du er uenig i stop af sygedagpenge uden en realistisk plan for det vidre forløb

og at hvis jc ikke er enig i dine klager, forventer du, at jc sender klager til BAN

husk kopi og kvitering på aflevering-hurtigt inden fristen udløber- du kan altid sende mere ind og har du en fagforening så kontakt dem

vedr. ovenstående.

Hensynet til den gode dialog med borgeren indgår i klageinstansernes praksis. Der kan nævnes SM A-40-01 vedrørende aktivering, SM F-07-01 vedrørende sygedagpenge og R-12-01 vedrørende handicapbolig. (SM R-12-01 er også omtalt i punkt 27.)

SM A-40-01: Ankestyrelsen behandlede en sag om betydningen af formelle mangler i forbindelse med afgørelser om aktivering.

Der var i sagen mangler i form af utilstrækkeligt oplysningsgrundlag, manglende skriftlig helhedsvurdering samt utilstrækkelig inddragelse af borgeren.

Der var tale om sagsbehandlingsregler, der har karakter af garantiforskrifter. Reglerne har til formål at sikre, at afgørelsen får et materielt korrekt indhold
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2013, 14:27   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kalevala Se meddelelser
Jeg har en række ret alvorlige lidelser, herunder Parkinsons sygdom (herunder en del kognitive vanskeligheder), rygskævhed / skoliose på 60 grader, slidegigt i hele rygsøglen, en autoimmun hudlidelse Bulløs Pempfigioid samt forhøjet blodtryk.

.....

Nu har jeg helt tilfældigt fået at vide, at hun har tilmeldt mig til "Arbejdsmarkedscenter Sundholmsvej" og dette i "Målgruppe 1". Er der nogen, der kender til dette sted, hvad de generelt laver, og hvad deres tilbud går ud på?

Jeg er bange for at den ovennævnte tilmelding indebærer, at jeg i praksis er blevet "raskmeldt" fra JC Baldersgades side, og at det betyder, at man alligevel ikke kommer til at afklare mig i forhold til fleks eller ftp. Har jeg ret?

Du har retten til at klage over en evt. stop af sygedagpenge, hvis de mener, du ikke længere er berettiget til sygedagpenge. Du skal have stop af ydelsen skriftligt, hvor de skal begrunde stop af ydelsen. Heri vil der også stå en klagevejledning. Inden da har du også retten til en partshøring, hvor du kan komme med oplysninger, som de kan mangle eller andet for at du kan bibeholde sygedagpengene.

Der er sket mange underlige ting i min sag. Gennem aktindsigt nu i week-enden kunne jeg bl.a. konstatere, at 2 vigtige journaler fra BBH Neurologisk Ambulatorium (vedr. Parkinsons), slet ikke var med i min sag, mens der under mit cpr.nr. bl.a. stod nogle oplysninger om en anden kvindes graviditetsgener.

Mangler der oplysninger i din sag vedr. dine lidelser, synes jeg bestemt, at du skal skrive det til dem, at du jo har alvorlige lidelser og skriv hvad du fejler. Skriv også til dem, at du har set i dine akter, at de har skrevet noget om en anden person i din journal. Måske har de selv opdaget det og skrevet, at det er en fejl, det er ok, for det kan ske, og det er en menneskelig fejl. Men de bør i hvert fald have noget at vide om dit helbred.

Og fredag den 1. februar er den sidste frist til at klage over "revalideringsbrevet", men hvordan skal jeg dog kunne formulere min klage (uden at skulle snakke i øst og i vest), når jeg aldrig har modtaget nogen begrundelse for at jeg nu skulle revalideres, og heller ikke nogen afgørelse med mulighed for partshøring med plads til kommentarer og godkendelse fra min side. Dvs. jeg har ikke nogen konkret afgørelse / begrundelse, som jeg ville kunne forholde mig til i min klage.

Lige præcis ovenstående kan du skrive det til dem.

Jeg har heller ikke fået at vide, hvem (og i hvilken adresse) jeg skal stile klagen til, og hvor den skal afleveres, der JC åbenbart er igang med flytning uden at de har gjort mig opmærksom på deres nuværende adresse.

Der plejer at stå en adresse i brevet i højre side, men gør der ikke det, må du simpelthen aflevere det i et borgerservicecenter eller et eller andet jobcenter (jeg ved, der skal ligge et jobcenter på Baldersgade 24, du kunne aflevere det der personligt) og spørge dem, om de ikke godt kan bringe det videre til den rette.
Jeg synes udover ovenstående i rødt, at du skal skrive en lille klage til dem om, at du ikke ved, hvad planen går ud på, når du har fået meddelt, at du skal til sundholmsvej, og hvad denne plan og mål indebærer.... At du bør inddrages i det, når der skal udarbejdes en plan (f.eks. rehabiliteringsplan). Hvis de mener, du er i match 1 betyder det, at de mener, du er arbejdsklar. Mener du ikke, at du er det, så må du oplyse dem skriftligt, at du har altså alvorlige lidelser med bla. parkinson, og at de skal tage hensyn til dette i forbindelse med afklaringer. De bør også oplyse dig, hvor længe, de har tænkt sig at du skal være der.

Jeg håber også, at du har fået sygedagpengene tilbage fra helt de stoppede, ellers må du lige klage over det, at du mangler noget udbetaling.

Du kan kontakte borgerrådgiveren, som kan hjælpe dig på vejen, når der er noget, du føler, det ikke er til at forstå, hvad der foregår i sagens forløb, kontaktinfo til dem er her:
http://www.kk.dk/da/borger/borgerraadgiveren
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2013, 16:53   #8
Kalevala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2012
Indlæg: 80
Styrke: 13
Kalevala er ny på vejen
I er bare dejlige!

I er bare dejlige! Jeres allesammens kommentarer har givet mig noget værdifuldt og støttende, hvilket jeg virkelig trænger til, når jeg er fanget i dette "kafkanske" spil. Grunden til at jeg selv ikke har deltaget mere i denne tråd i løbet af dagen er, at jeg har været oppe og helt uden søvn fra i går mandag kl. 6.00 og nu er klokken ca. 16.00 på tirsdag, så det er 34 timer timer helt uden søvn, og nu - når jeg også har Østerbros flotte huskeseddel - har jeg bare tænkt af fyre af den skide klage, altså hvis jeg haf kræfter til det..., for at få det ude af hovedet. Borgerrådgiveren har været mig behjælplig med e-mailadressen, som jeg kan sende klagen til, men det lykkedes mig aldrig at finde frem til navnet, e-mailadressen eller telefonnumret til Jobcenterchefen. Er der nogen der ved, om man senere kan komme med tilføjelser eller supplerende oplysninger til en verserende klage?
Kalevala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2013, 17:08   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kalevala Se meddelelser
I er bare dejlige! Jeres allesammens kommentarer har givet mig noget værdifuldt og støttende, hvilket jeg virkelig trænger til, når jeg er fanget i dette "kafkanske" spil. Grunden til at jeg selv ikke har deltaget mere i denne tråd i løbet af dagen er, at jeg har været oppe og helt uden søvn fra i går mandag kl. 6.00 og nu er klokken ca. 16.00 på tirsdag, så det er 34 timer timer helt uden søvn, og nu - når jeg også har Østerbros flotte huskeseddel - har jeg bare tænkt af fyre af den skide klage, altså hvis jeg haf kræfter til det..., for at få det ude af hovedet. Borgerrådgiveren har været mig behjælplig med e-mailadressen, som jeg kan sende klagen til, men det lykkedes mig aldrig at finde frem til navnet, e-mailadressen eller telefonnumret til Jobcenterchefen. Er der nogen der ved, om man senere kan komme med tilføjelser eller supplerende oplysninger til en verserende klage?
Du behøver ikke en direkte mail til jobcenterchefen, tror heller ikke, de bare lige vil give det videre. Man kan til en hovedmail skrive, at mailen skal være til jobcenterchefen, så skal de sørge for at videresende/aflevere den til jobcenterchefen. Du kan f.eks. skrive det til den e-mail, som borgerrådgiveren har givet dig.

Det er mere selve klage over sagsbehandlingen, når man vil skrive til jobcenterchefen.

Selve en klage over en afgørelse, f.eks. din plan om, at hvad de vil sende dig ud i som revalideringsplan, her kan du bare sende det uden at oplyse hvem det er til, for det kan være en gruppe af personer, der tager sig af disse klager. Og IKKE direkte sagsbehandleren, der har afgjort det.

Husk at tydeliggør som en overskrift f.eks. : klage over afgørelse af revalideringsplan.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2013, 22:07   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Du behøver ikke en direkte mail til jobcenterchefen, tror heller ikke, de bare lige vil give det videre. Man kan til en hovedmail skrive, at mailen skal være til jobcenterchefen, så skal de sørge for at videresende/aflevere den til jobcenterchefen. Du kan f.eks. skrive det til den e-mail, som borgerrådgiveren har givet dig.

Det er mere selve klage over sagsbehandlingen, når man vil skrive til jobcenterchefen.
Hvis man skriver til jobcenterchefen skal det fremgå tydeligt, at det er en klage, da den ellers blot lander på sb's skrivebord.

Dette var hvad jeg engang fik oplyst af pigen bag skranken.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Målgruppe merudgifter... er psykiske lidelser omfattet af lovgivningen ? flexmania Alt det andet 28 10-05-2013 11:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension