K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2012, 22:55   #1
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Kommunerne vil forringe ordningen

Kommunerne synes vederlagsfri fysioterapi er for dyrt - og de vil have kontrol over ordningen Se mere her:

http://www.ft.dk/samling/20121/almde...g/88/index.htm

(Webmaster - jeg forstår ikke helt hvad du skriver i indlægget ovenfor. Hvis dette ligger forkert - er du velkommen til at flytte det)
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 00:19   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.754
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Faaborg-Midtfyn kommune...

ønsker heller ikke at følge Retssikkerhedslovens §3 stk.2 omhandlende sagsbehandlingsfrister.

De oplyser følgende pga kommunesammenlægningen 2007:

"Vi forsøger at overholde svarfristerne, men det store arbejdspres i forbindelse med kommunesammenlægningen kan i enkelte tilfælde medføre længere svartid, end vi har angivet."

http://www.faaborgmidtfyn.dk/fileadm...varfrister.pdf

Man skulle tro at de ikke kan lider deres borgere og helst ville være fri for dem alle.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 02:06   #3
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
hvordan får man gratis fys. Jeg er pt til fys hver uge for at få massage da min krop har brug for en del afspænding. Kan jeg få det gratis
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 02:26   #4
Kalevala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2012
Indlæg: 80
Styrke: 13
Kalevala er ny på vejen
Så bliver jeg virkelig hårdt ramt

Hej Ida! Skulle vederlagsfri fysioterapi blive afskaffet, så kommer jeg virkelig i klemme, da jeg har 2 svære handicap (Parkinsons sygdom og Scoliosis på 60 grader), som begge giver ret til vederlagsfri fysioterapi. Har ingen penge for selv at kunne betale for disse behandlinger.
Kalevala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 10:36   #5
Kalevala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2012
Indlæg: 80
Styrke: 13
Kalevala er ny på vejen
Tak phhmw!

Kære PHHMW, tusind tak for den mail med mange gode oplysninger, som jeg gerne vil undersøge videre og måske handle efter. Jeg ønskede at besvare din mail "privat", men kunne ikke finde ud af, hvordan man gør det rent teknisk.

Kunne du være rar og sende mailen med de samme oplysninger til min private mailadresse, som er [email protected] . Alternativt kunne du skrive de samme oplysninger her på siden, så kunne andre også få glæde af oplysningerne.

Jeg skammer mig ikke over min tilstand, som også er helt synlig, så derfor er det også OK for mig at skrive det hele her på siden. Men ved selvfølgelig ikke, hvordan du personligt oplever sagen. Men i hvert fald tak for din mail!
Kalevala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 10:44   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.754
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Kalevala

Jeg kontakter dig. Det er af personlige taktiske årsager jeg vælger at skrive privat til dig. De oplysninger jeg har givet dig privat ligger allerede her på k10.
Du høre nærmere.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 11:49   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Fint hvis man vil have mere styr på ordningen. Men afskaffelse kan nok blive en dyr affære - også for det offentlige.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 13:35   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.754
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vederlagsfri behandling...

Kære Tzari

spørger du ind til. I dit tilfælde er du tilsyneladende ikke under vederlagsfri behandling, med under 40/60%.

Men sæt dig ind i problemstillningen her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 13:51   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.754
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
De har fulstændig styr på det....

"Kunne der sættes et loft over antal behandlinger i lighed med ri- defysioterapi og svarende til den enkelte kommunes serviceni- veau – dette med afgørelser i henhold til Serviceloven?"

Her er hvad det drejer sig om, kære venner.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-04-2013, 19:34   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.754
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Faaborg.Midtfyn kommune lykkedes ikke...

med deres forehavende med at det skulle være kommunerne der skulle fastsætte vederlagsfri optræning, alt efter en kommunes service niveau.

http://scleroseforeningen.dk/nyhed/v...s#comment-1836

"Kommunerne skal med udgangspunkt i deres respektive serviceniveauer kunne sætte loft over det antal behandlinger, en borger kan modtage."

Men det lykkedes heldigvis ikke denne gang.

http://scleroseforeningen.dk/nyhed/d...er-ikke-ændret

"DEN VEDERLAGSFRIE FYSIOTERAPI BLIVER IKKE ÆNDRET"

Bare politikerne ville begynde at beskæftige sig med det de har forstand på i Faaborg-Midtfyn kommune og ellers overholde lovgivningen så vi andre ikke skal bruge tid på at indklage dem for lovbrud.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forringelser af fleksjob-ordningen thomas75 Politik og Samfund 8 27-05-2011 18:04
Ulovligt at forringe rengøring hos ældre buster Politik og Samfund 1 22-10-2010 11:19
Fleksjob ordningen gælder den kun i 10 år Kimse Politik og Samfund 6 22-02-2008 17:59
ubehagelig...fordi ingen kender til ordningen. Stella Accept fra vores omgivelser 9 28-10-2005 17:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension