K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-07-2012, 15:10   #101
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
NEJ den træder først i kraft den 1.1.2013

men kommunerne er allerede begyndt og kører efter det
selvom det er ulovligt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 15:11   #102
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
de er mærkelige, de romere!!!!!

jeg ved snart ikke -man burde da kunne stole på en socialrådgiver på hospitalet
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 15:11   #103
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Yanmik Se meddelelser
Det er min socialrådgiver på hospitalet der fortalte mig det, da vi skulle tale sammen idag inden mit møde med kommunen.
Jeg sagde også at jeg havde læst at det først var fra 1 januar 2013, hun svarede desværre nej, det var fra d 2/7 i år.
Hun tager jo fejl. Reformen er ikke engang vedtaget endnu. Aftale reform kan læses i den link webmaster har sat ind på forsiden. Der står klart og tydeligt, at den skal gælde fra 1.1.2013.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 15:16   #104
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Det er det jeg mener, hun er jo 100% på min side, hun vil jo ikke skade mig, hun sagde blot hvad hun har fået besked på.
Så selvom den først træder i kraft fra næste år, så er det vist ikke det kommunerne går efter.
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 16:42   #105
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Yanmik Se meddelelser
Jeg har idag fået af vide at den nye reform har virkning fra d 2/7-2012, så det er den kommunerne går ud fra allerede nu
STOP så lige op her.

Kæreste ven - nu MÅ du altså begynde at passe lidt bedre på dig selv. De sindssyge mennesker (SB'ere) kører jo rundt med dig og tramper dig under gulvbrædderne hele tiden.

Jeg kan slet ikke forstå at du har talt med dem? du skal bede dem om at de fremover KUN kontakter dig skriftligt. Og du kan meget passende starte med at skrive en mail til dem at .... sagde sådan og sådan - og kan det virkelig passe - for det kan du absolut ikke forstå....

Det er IKKE rigtigt og du får det aldrig på skrift - det er løgn og latin, og kun sagt for at få dig til at makke ret...

Jeg har ikke lige overskud til at læse hele din tråd igennem igen nu, men start nu liiige med at få dem til at forstå at ALT skal fremover foregå på skrift... og skulle de ringe til dig - så lægger du simpelthen på, eller lader være med at tage din tlf.

Ja - det er svært, og det er meget grænseoverskridende, at skulle være så uhøflig, men du skal gøre det - for at passe på dig selv. Og du skal huske på at de lyver dig lige op i fjæset, så kan det være at det ikke er så svært?

så jeg synes at du nu skal trække vejret heeeelt ned i tæerne - og

1. huske at den reform træder IKKE i kraft før den 1/1 - 2013 (der er blevet løjet for dig - og jeg lover dig at det er bevidst, de VED godt den ikke er trådt i kraft endnu)

2. sæt dig og skriv en mail til alle implicerede i din sag, at nu er du altså træt af og vil ikke længere finde dig i, at de kører rundt med dig på den måde, og oven i købet lyver dig lige op i hovedet. Så bl.a derfor vil du have at AL kontakt fremover foregår pr mail/post.

3. I samme mail skal du på den allerøverste linie skrive: bekræftelse på at denne mail er modtaget - og lægges i min sag - ønskes.
Og det er en standard linie - skriv den hver gang, og ryk for svar hvis du ikke får det - hurtigt. (max to arbejdsdage).

4. derudover ville det være en rigtig god idé at skrive en mail til din aktuelle sagsbehandler (og husk den øverste linie) - at du faktisk er usikker på hvad fremtiden bringer, og gerne vil høre hvad hun tænker, at der nu skal ske fremadrettet.

uuuhhh jeg ved det er svært og jeg ved det er meget uoverskueligt lige nu.

Men ved at få alt på skrift, bliver det hele lidt nemmere.
Du kan læse det i fred og ro, og du skal ikke svare på spørgsmål her og nu, men kan overveje dine svar - og sidst men ikke mindst - de lyver ikke nær så meget i mail/post, som pr tlf.

Håber du kan bruge lidt af det her, selvfølgelig sorterer du og bruger kun det du selv synes om.

Pas på dig selv

Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
de er mærkelige, de romere!!!!!

jeg ved snart ikke -man burde da kunne stole på en socialrådgiver på hospitalet
ja man burde kunne, men det her viser så at man IKKE kan.

Den reform er IKKE vedtaget endnu og kommer tidligst til at gælde fra den 1/1 2013
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 17:15   #106
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Hvis jeg ikke var forvirret før, så er jeg det nu.
Tæller bare ned til det møde, får alt på skrift og håber på mirakler.
Det kræver vist en ordentlig rygrad at tale med en sagsbehandler, den skal jeg lige ha fremskaffet inden, er vant til bare at sige ja ja skal nok..
Har taget alle jeres råd til mig.
Tusind tak for hjælpen.
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 17:46   #107
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
yanmik

jeg havde en rigtig god sb-er i 2 år..når vi havde snakket sammen enten pr tlf el.på kommunen fik jeg det på skrift..en kladde..den ku jeg rette i,hvis jeg havde noget at tilføje el.jeg mente noget andet end det hun skrev...
så blev det skrevet rent og så fik jeg det endelige papir..det har jeg stadig i mappen ..jeg synes det var en super ide..da vi begge var enige om hvad der var blevet sagt på møderne el.i tlf ..man følte aldrig der stod noget man ikke vidste og man var sikker på der ingen misforståelser var..det sidste er næsten det bedste..

de skriver jo alligevel ned v.hver samtale..men det tager nok længere tid..

så bed om et referat af jeres møder på kommunen - altid...og med mulighed for at komme med kommentar,bare et tip..

mvh stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 18:02   #108
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Vil lige oplyse, at en socialrådgiver på et hospital slet ikke er ansat af kommunen.
De er ansat af hospitalet selv og er sat til at rådgive til alt muligt.
Og alle også socialrådgivere kan komme til at tage fejl.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 18:08   #109
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Jeg er blevet rådet til at bede om at få det på skrift, det møde i næste uge, da jeg har en hukommelse som en dåse majs
Og takket være jer herinde, så ved jeg man ikke skal finde sig i hvad som helst, så jeg har lidt mere gåpåmod denne gang
Tror aldrig jeg har haft så meget "selvtillid" som nu, med hensyn til kommune, er blevet behandlet så elendigt, så jeg håber da ikke det kan blive værre
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2012, 17:08   #110
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Så er der nedtælling til mødet imorgen, er godt nok nervøs.
Satser på min sagsbehandler får en kæmpe rusketur af sin mand i aften og møder glad og veltilfreds op på job
Har jo lov at håbe he he
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering Sanne76 Alt det andet 7 27-06-2012 20:54
revalidering mortilm Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 12-06-2012 18:11
Revalidering Soya Alt det andet 1 28-01-2011 14:45
Revalidering molbarron Alt det andet 11 19-10-2010 23:07
Revalidering Gunell Alt det andet 17 25-05-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension