K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-07-2012, 23:05   #91
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det forstår jeg godt.

Du kunne egentlig kontakte borgerrådgiver for hjælp i sagen.
Du kan Google efter adresse og tlf. osv. Adressen er lige ved Rådhuspladsen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 08:23   #92
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
ja kommunen/jc kan sende dig på kontanthjælp, hvis de ikke træffer afgørelse om hvad der nu skal ske. der kan sagtens gå sommerferie i det, altså forhaling af afgørelse. så går der nemt ½-1 år med klager frem og tilbage og kommunen håber på, at du opgiver.

:-) hold fast nu, det betyder rigtigt meget for om sagsbehandlingen fortsætter eller om du bliver parkeret

så forbered dig på en klage over stop af en erhvers-fremmende foranstaltning

og bed evt om forlængelse af sygedagpenge efter §27.4) Hvis man har fundet ud af at du ikke kan komme tilbage på det ordinære arbejdsmarked men endnu ikke fundet ud af om du er berettiget til fleksjob eller førtidspension så kan man blive forlænget i op til 26 uger.

helt sikkert brug denne.
Derudover skal du ALTID anke et sygedagpengestop uanset hvad kommunen siger eller skriver til dig. Det er altid godt at få andre friske øjne til at se på om alle regler og love er overholdt (dette gælder selvfølgelig ikke hvis du er enig i sygedagpengestoppet)

I retssikkerheds loven står der:

Citat:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.
Kilde: Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område


Dette betyder at de skal undersøge hvad de kan gøre for at bringe dig tilbage i et job. Det kan enten være Revalidering, Fleksjob, Førtidspension eller ordinært job. Dette skal ske i forlængelse af sygedagpenge stoppet.

Det vil sige at man skal direkte fra sygedagpenge i revalidering, fleks eller andet og ikke bare på kontanthjælp.

Hvis kommunen siger til en at man bare skal søge kontanthjælp, og at de så vil finde ud af hvad der efterfølgende skal ske, så skal man med det samme minde kommunen om Retssikkerhedsloven §7a da det ikke er ok at gøre det på denne måde.

Hvis kommunen hævder at sygedagpenge ikke er en erhvervsrettet foranstaltning, så passer dette ikke. Det kan man læse af denne principielle afgørelse fra ankestyrelsen af: http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...spx?sw=D-14-03

Her kan du finde en afgørelse som understøtter ovenstående http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...spx?sw=A-38-02

og bed allerede nu om fuld aktindsigt
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 17:01   #93
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
Det vil sige at man skal direkte fra sygedagpenge i revalidering, fleks eller andet og ikke bare på kontanthjælp.
Nemlig!

Lyt nøje til dette, for denne praktiseres gerne i Københavns Kommune - sådan blev jeg selv vippet af sygedagpenge efter 52 uger i 2001!

Yanmik, har netop læst hele din tråd igennem (havde behov for en længere rygstrækpause) og du er udsat for det trækken i langdrag, der er så typisk for Jobcenter Kbh....

...du har fået mange gode råd, så jeg vil kun tilføje, at det ville være en god idé at overveje selv at søge flexbevilling, hvis du selv mener at ha' restarbejdsevne til et lille job.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 17:58   #94
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Tusind tak for de gode råd.
Jeg skal snart til møde med sagsbehandler og har socialrådgiver fra hospitalet med ind over, og denne gang vil jeg "banke" i bordet.
Vil ikke finde mig i det mere.
De laver hele tiden fejl og indrømmer det, men gør bare ikke noget ved det.
Det skal være slut nu.

Yanmik

Jeg har lige et ekstra spørgsmål med hensyn til flex..
Kan jeg sige til sagsbehandler til møde at jeg helst vil ha flex eller smider hun mig så på kontanthjælp, er jo på revalidering nu.
Har aldrig sagt fra i de 5 år jeg har været syg, aldrig sagt min mening og er faktisk blevet behandlet ret så dårligt.. og fundet mig i alt...
Har ondt i maven bare ved tanken om endnu en dårlig sagsbehandler, der behandler mig som l***
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2012, 16:19   #95
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Yanmik Se meddelelser
Jeg har lige et ekstra spørgsmål med hensyn til flex..
Kan jeg sige til sagsbehandler til møde at jeg helst vil ha flex eller smider hun mig så på kontanthjælp, er jo på revalidering nu.
Har aldrig sagt fra i de 5 år jeg har været syg, aldrig sagt min mening og er faktisk blevet behandlet ret så dårligt.. og fundet mig i alt...
Har ondt i maven bare ved tanken om endnu en dårlig sagsbehandler, der behandler mig som l***
Nu ved jeg ikke, om du har fundet en grænse for, hvor mange timer, du kan klare i et arbejde? Hvis du mener, at dit nedsatte helbred er stationær, og ikke mener at sagen kommer videre og det er blevet langtrukken i jobcentret, kan du godt prøve at aflevere en skriftlig (anbefaler skriftlig) ansøgning om at søge fleksjob på det foreliggende.... Så afgør de efter det der allerede er i din sag.

Hvis du mener, de ikke har det sidste nye om dit helbred (f.eks. ændring og forværring), så kan du selv vedlægge de nyeste oplysninger fra f.eks. speciallæge til din ansøgning om fleksjob.

Og så bede dem om en afgørelse på det. Det kan du overveje at gøre nu eller lidt senere. (nok en god idé inden 1.1.2013, hvor den nye reform træder i kraft).

Måske kan du lige høre lidt på, hvad din sagsbehandler har tænkt sig nu at gøre. Og siger hun kontanthjælp og vil stoppe din revalideringsydelse, så bed der i 1. omgang om en skriftlig afgørelse på stop af den ydelse... Tage en ting ad gangen og se, hvad samtalen fører til...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2012, 19:04   #96
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Yanmik Se meddelelser
Jeg har lige et ekstra spørgsmål med hensyn til flex..
Kan jeg sige til sagsbehandler til møde at jeg helst vil ha flex eller smider hun mig så på kontanthjælp, er jo på revalidering nu.
Har aldrig sagt fra i de 5 år jeg har været syg, aldrig sagt min mening og er faktisk blevet behandlet ret så dårligt.. og fundet mig i alt...
Har ondt i maven bare ved tanken om endnu en dårlig sagsbehandler, der behandler mig som l***
Du skal nok ikke lige direkte sige at du helst vil have fleks, men du kunne spørge hvad hun tænker om din fremtid, og her kan du så spørge om ikke fleks ville være en mulighed.... Det bedste er altså, at du lader sb søge om fleks til dig, fremfor hvis du selv gør det, der er ihvertfald større chance for afslag hvis du selv søger fleks i en skriftlig ansøgning.

Men spørg hvad hun tænker, og så kan du lige spørge ind til om fleks ikke var en mulighed.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Yanmik Se meddelelser
Jeg har lige et ekstra spørgsmål med hensyn til flex..
Kan jeg sige til sagsbehandler til møde at jeg helst vil ha flex eller smider hun mig så på kontanthjælp, er jo på revalidering nu.
Har aldrig sagt fra i de 5 år jeg har været syg, aldrig sagt min mening og er faktisk blevet behandlet ret så dårligt.. og fundet mig i alt...
Har ondt i maven bare ved tanken om endnu en dårlig sagsbehandler, der behandler mig som l***
Det er muligt, at du ender på kontanthjælp, men det gør du måske også alligevel en dag, for der er en grænse for hvor længe du må være på revalidering som sygemeldt.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2012, 19:17   #97
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Har lige modtaget statusrapport fra hopitalet.
Den som kommunen har fået.
De skriver ingen bedring siden sidst, tilstanden er stationær og patientens funktionsniveau og helbredssituation er stærkt reduceret og vi forventer ingen bedring i denne.
Fysisk og mental udholdenhed nedsat, svækket hukommelse og lider af træthed.
Kan ikke klare fysisk og stressende arbejdsvilkår, så det skal undgås.
Vi har ingen forventning om at patietens arbejdsdygtighed kan genskabes.

Det er det seneste de har ca i måned gammel plus en masse mislykkedes arbejdsprøvinger.

Yanmik

Et lille "blondine" spørgsmål..
Har prøvet at læse mig frem til de % af funktions nedsættelse, men kan ikke finde frem til det..
Nogle der kan hjælpe???
Kan se nogle er nedsat med evt 50 eller 75%, hvem vurdere procenten??
Min er stærkt nedsat, men ved ikke hvad det betyder
Tak for alt jeres hjælp, ved ikke hvad jeg skulle stille op uden jer
Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 14:40   #98
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Jeg har idag fået af vide at den nye reform har virkning fra d 2/7-2012, så det er den kommunerne går ud fra allerede nu
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 14:56   #99
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Yanmik Se meddelelser
Jeg har idag fået af vide at den nye reform har virkning fra d 2/7-2012, så det er den kommunerne går ud fra allerede nu
nej

fra beskæftigelsesministeriets hjemmeside

Du er her:

Forside
Beskæftigelsesområdet
Flere i arbejde
Reform af førtidspension og fleksjob

Reform af førtidspension og fleksjob

Regeringen har den 30. juni 2012 indgået en bred politisk aftale med Venstre, Konservative og Liberal Alliance om at lave en reform af førtidspension og fleksjobordningen.

Aftalen betyder, at unge som udgangspunkt ikke skal på førtidspension, men i stedet skal have en individuel og helhedsorienteret indsats i ressourceforløb, der tager udgangspunkt i den enkeltes muligheder og behov. Samtidig målrettes fleksjobordningen til dem, der har størst behov.

Reformen træder i kraft fra 1. januar 2013.

http://www.bm.dk/Tal%20og%20tendense.../Uge%2026.aspx

Sidst redigeret af østerbro; 12-07-2012 kl. 14:57. Årsag: link
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 15:03   #100
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Det er min socialrådgiver på hospitalet der fortalte mig det, da vi skulle tale sammen idag inden mit møde med kommunen.
Jeg sagde også at jeg havde læst at det først var fra 1 januar 2013, hun svarede desværre nej, det var fra d 2/7 i år.
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering Sanne76 Alt det andet 7 27-06-2012 20:54
revalidering mortilm Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 12-06-2012 18:11
Revalidering Soya Alt det andet 1 28-01-2011 14:45
Revalidering molbarron Alt det andet 11 19-10-2010 23:07
Revalidering Gunell Alt det andet 17 25-05-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension